AVe Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Tarkoitus olisi muuttaa kuplan levyihin ja rumpuihin 4x100 jako ja sitten heittää alle jotain mautonta aluvannetta. Olisi kivaa hieman etukäteen tietää että minkä kokoisia/levyisiä vanteita ja millä ET:llä olette mahduttaneet kuplan vakiolevyisiin lokasuojiin? Käytettyjä settejä olen katsellut lähinnä ja 16" ja 17" ovat pääasiassa vähintään 7" leveitä. Onko mitään saumaa millään ET:llä saada menemään tuon levyisiä vanteita? Quote Link to comment
Guest a-p Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Pari viikkoa sitten tuli mitattua 15x7 et 30 vanteita 69 kuplaan. Tarvitsevat noin 3 cm levitystä ainakin edessä. Taakse en mitannut levitystä kun on perä kokonaan purettu, mutta katsoin että jousilatan kanssa mahtuu pyörimään. Mittaan uusiksi kun on peräpää kasassa. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 http://vdubengineering.com/wp-content/uploads/2011/05/WHEELFITMENTGUIDE1.pdf Quote Link to comment
AVe Posted May 5, 2014 Author Share Posted May 5, 2014 http://vdubengineering.com/wp-content/uploads/2011/05/WHEELFITMENTGUIDE1.pdf Tuon perusteella pitäis siis mennä 7" ET38 vanteet "heittämällä" 16 ja 17 kokoisina. Quote Link to comment
Jiibee Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 (edited) Juu. Meikäläisen ähtärissä oli reilut 1o vuotta takaperin 7x17 ET40 TSW.t 205/40 renkailla. Hyvin mahtuivat vakiolokareiden sisään, pientä miinusta tuli vakiota suuremmasta kääntöympyrästä kun tukivarret rajoittavat etupyörien kääntymistä. Nykyään laittaisin taakse hitusen korkeammat renkaat ja eteen kavennetun etuakselin + spacereilla vanteita kavennuksen verran ulommas. Jos autoa madalletaan, eteen kannattaa hankkia myös camber-säätöpalat joissa pallonivelen reikää on siirretty. Edited May 5, 2014 by Jiibee Quote Link to comment
AVe Posted May 5, 2014 Author Share Posted May 5, 2014 Juu. Meikäläisen ähtärissä oli reilut 1o vuotta takaperin 7x17 ET40 TSW.t 205/40 renkailla. Hyvin mahtuivat vakiolokareiden sisään, pientä miinusta tuli vakiota suuremmasta kääntöympyrästä kun tukivarret rajoittavat etupyörien kääntymistä. Nykyään laittaisin taakse hitusen korkeammat renkaat ja eteen kavennetun etuakselin + spacereilla vanteita kavennuksen verran ulommas. Jos autoa madalletaan, eteen kannattaa hankkia myös camber-säätöpalat joissa pallonivelen reikää on siirretty. Meinasin ensialkuun heittää tuon vakioakselin kanssa jotain alumiinista tehtyä alle. Onko noissa hottiksen camber palikoissa paljonkin alkuperäistä enemmän säätövaraa? Eikö tuosta suuremmasta kääntösäteestä selviä kaasulla? Quote Link to comment
-Alex- Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Laskuria itse käytän usein myös. http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator#Results Vertailukohteeksi voi laittaa esim. 5.5" et30 tai et25 vanteen. Kerscherin kataloogissa 3cm levitetty etulokasuojaan heidän mukaan max on 7" ET16 205/50-15 renkaan kanssa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.