Jump to content

VW Type 3 1970


Guest tiitustus

Recommended Posts

Guest tiitustus

Heipparallaa, yksi myöhäinen kolmostyyppi lähtee foorumin leikkeihin mukaan!

 

post-2492-0-77318800-1405954121_thumb.jpg

 

Ei kait sitten muuta kuin suoraan asiaan, autoa on kunnosteltu rauhalliseen tahtiin viimeiset kolme-neljä vuotta ja viime syksynä saatiin laitos leimattua ja ajoon. Volkkarihan on minulle kulkeutunut isäni kautta jonka kanssa autoa lähinnä rakenneltiin, pysynyt siis perheessä 80-luvulta lähtien jolloin muun muassa ylimaalaus tuolla Opelin vihreällä on tehty.

 

post-2492-0-81105900-1405954134_thumb.jpg

 

Remppaukseen kuului aikalailla kaikki perushuollot joita nyt tarvii useamman vuoden seisoneeseen autoon tehdä, eli jarruremontti eteen ja taakse, koneen avaus ja kuluneiden osien huolto/uusiminen sekä muuta pientä kuten suodattimien ja öljyjen vaihtamista ynnä muuta. Onneksi isäukolla oli paljon aikanaan hankittuja osia jemmassa joita oli mukava laitella sitten kiinni.

 

post-2492-0-40385200-1405954373_thumb.jpg

 

Muutoksista suurimmat näkyvätkin kuvissa, eli JBW:n 5x15" aluvanteet, Bugpackin äänenvaimentajat ja jo aavistuksen kulahtanut penkkien verhoilu. Takaiskarit on vaihdettu Paruzzilta hankittuihin coilovereihin, joilla perä nousi aavistuksen ja renkaiden raapiminen kaariin loppui, 175/70-rengaskoko ja vanteiden ET 5 meinasivat aiheuttaa hieman istuvuusongelmia.

 

post-2492-0-17878900-1405954159_thumb.jpg

 

Tämä kesä on menty lähinnä kruisailemisesta nautiskellen, pikkuvikoja on vain sytytys (kuullostaa pikkasen myöhäiseltä, pitäisi säädellä), bensamittarin toimimattomuus ja oikean puolen etujarru (puoltaa aika rajusti, letkut varmaan tiensä päässä).

 

post-2492-0-59040300-1405954148_thumb.jpg

 

Nautiskelua vartenhan tämä vekotin oikeastaan onkin, tulevaisuuden visiot eivät ole vielä kovin tarkkoina mielessä. Mitään radikaaleja muutoksia tuskin tullaan tekemään mutta voi olla että suunta tulee olemaan aikanaan alaspäin, eihän tässä valmiissa maailmassa mihinkään kiire ole. :)

 

Link to comment
Guest tiitustus

Projektikuvia ei ole tallessa valitettavasti kovin paljoa, mutta ehkä näistä jokunlaisen käsityksen saa:

 

Konetta availlessa näky oli aikalailla odotettu, kannet ja venttiilit aavistuksen tukossa mutta pienellä putsauksella selvittiin.

 

post-2492-0-94018600-1406032200_thumb.jpg

 

Tiivisteet ynnä muut kuluneet osat vaihdeltiin uusiin, ja kone saatiin kasattua reilu vuosi sitten toukokuussa uusien lämmönvaihtajien ja käärmeenpesän kera.

 

post-2492-0-79153000-1406032425_thumb.jpg

 

Tämän kauden suurimmat hommat ovat olleet tankkaamisen lisäksi vanteiden ja takaiskareiden vaihto.

 

post-2492-0-62440400-1406032589_thumb.jpg post-2492-0-75582600-1406032620_thumb.jpg

 

Kuten kuvasta näkyy, coiloverit olivat aavistuksen pidemmät kuin vanhat puhkipompitut KYBit, joten jousipuristimen puuttuessa asennuksesta selvittiin kätevästi pullotunkin avulla. Coiloverin ollessa yläpäästä jo kiinni sen sai puristettua tunkilla kätevästi kasaan ja voilà, reiät kohdalleen ja alapultti kiinni.

 

Tänään kyllä taas hymyilytti ajella kaupungilla ikkuna alhaalla ja ehkä 5-vuotias muksu huusi kadun toisella puolella äidilleen: "Äiti äiti, kato minkä värinen toi auto on!" Ainahan se on mukava kuulla jos muutkin kun omistaja tykkää näistä laitoksista. :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...