Guest tiitustus Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Heipparallaa, yksi myöhäinen kolmostyyppi lähtee foorumin leikkeihin mukaan! Ei kait sitten muuta kuin suoraan asiaan, autoa on kunnosteltu rauhalliseen tahtiin viimeiset kolme-neljä vuotta ja viime syksynä saatiin laitos leimattua ja ajoon. Volkkarihan on minulle kulkeutunut isäni kautta jonka kanssa autoa lähinnä rakenneltiin, pysynyt siis perheessä 80-luvulta lähtien jolloin muun muassa ylimaalaus tuolla Opelin vihreällä on tehty. Remppaukseen kuului aikalailla kaikki perushuollot joita nyt tarvii useamman vuoden seisoneeseen autoon tehdä, eli jarruremontti eteen ja taakse, koneen avaus ja kuluneiden osien huolto/uusiminen sekä muuta pientä kuten suodattimien ja öljyjen vaihtamista ynnä muuta. Onneksi isäukolla oli paljon aikanaan hankittuja osia jemmassa joita oli mukava laitella sitten kiinni. Muutoksista suurimmat näkyvätkin kuvissa, eli JBW:n 5x15" aluvanteet, Bugpackin äänenvaimentajat ja jo aavistuksen kulahtanut penkkien verhoilu. Takaiskarit on vaihdettu Paruzzilta hankittuihin coilovereihin, joilla perä nousi aavistuksen ja renkaiden raapiminen kaariin loppui, 175/70-rengaskoko ja vanteiden ET 5 meinasivat aiheuttaa hieman istuvuusongelmia. Tämä kesä on menty lähinnä kruisailemisesta nautiskellen, pikkuvikoja on vain sytytys (kuullostaa pikkasen myöhäiseltä, pitäisi säädellä), bensamittarin toimimattomuus ja oikean puolen etujarru (puoltaa aika rajusti, letkut varmaan tiensä päässä). Nautiskelua vartenhan tämä vekotin oikeastaan onkin, tulevaisuuden visiot eivät ole vielä kovin tarkkoina mielessä. Mitään radikaaleja muutoksia tuskin tullaan tekemään mutta voi olla että suunta tulee olemaan aikanaan alaspäin, eihän tässä valmiissa maailmassa mihinkään kiire ole. :) Quote Link to comment
ARTO Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Minttu sekä ville... pirteen värinen. Quote Link to comment
Guest tiitustus Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Projektikuvia ei ole tallessa valitettavasti kovin paljoa, mutta ehkä näistä jokunlaisen käsityksen saa: Konetta availlessa näky oli aikalailla odotettu, kannet ja venttiilit aavistuksen tukossa mutta pienellä putsauksella selvittiin. Tiivisteet ynnä muut kuluneet osat vaihdeltiin uusiin, ja kone saatiin kasattua reilu vuosi sitten toukokuussa uusien lämmönvaihtajien ja käärmeenpesän kera. Tämän kauden suurimmat hommat ovat olleet tankkaamisen lisäksi vanteiden ja takaiskareiden vaihto. Kuten kuvasta näkyy, coiloverit olivat aavistuksen pidemmät kuin vanhat puhkipompitut KYBit, joten jousipuristimen puuttuessa asennuksesta selvittiin kätevästi pullotunkin avulla. Coiloverin ollessa yläpäästä jo kiinni sen sai puristettua tunkilla kätevästi kasaan ja voilà, reiät kohdalleen ja alapultti kiinni. Tänään kyllä taas hymyilytti ajella kaupungilla ikkuna alhaalla ja ehkä 5-vuotias muksu huusi kadun toisella puolella äidilleen: "Äiti äiti, kato minkä värinen toi auto on!" Ainahan se on mukava kuulla jos muutkin kun omistaja tykkää näistä laitoksista. :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.