Jump to content

Caravelle vm-91 köhii oudosti


Guest crashline

Recommended Posts

Guest crashline
Posted

Juu mulla on tommonen volkkari caravelle vm-1991 ja kone on 1.9litranen bensakone. ja kone sijaitsee auton taka osassa...

Auto käy tyhjäkäynnillä nätisti. 1 ja kakkos vaihteella suht koht hyvin liikkuu mutta kun lähden vaihtamaan 3vaihteelle ja nelosvaihteelle se ei kulje kuin jotain n.100kilometriä tunnissa. autoa täristää kun yrittää ajaa kovempaa(kun laittaa kaasun pohjaan) mikä mahtaa olla vikana?

Guest Mika Raussi
Posted

Oiskohan vettä päässy jäähdytysjärjestelmään?

Guest crashline
Posted

mistäköhän sinne ois päässy vettä? katoin konehuoneeseen ja se näytti normaalilta. mitenköhän sen vois tarkistaa? uskaltaakohan sillä ajella sit olleskaan? moottorin ilmansuodatin oli ainakin älyttömän likainen lehtiä ja kaikkee löyty.(jos ihmettelette miksi kyselen näin paljon niin syy on se että mulla on ollut toi auto vajaan kuukauden käytössä) laitoin äsken jäänestoa tankkiin ajattelin jos bensassa ois vaikka vettä tai jotain. missä muuten tossa on bensan suodatin?

Posted
se ei kulje kuin jotain n.100kilometriä tunnissa

 

Ei kai pakuilla saa kovempaa ajaakaan?

Guest Hannu Mattila
Posted

Siellä on varmaan vaan roska moottorissa..

 

Kattelin, että ameriikasta saa tilattua "Spark plug& plug wire cleaneria" ainakin Kalecoautolta http://www.kalecoauto.com/ ,siitä vasemmasta reunasta "maintenance" ja alin tuote..

En tiedä onko tällä vielä suomessa jälleenmyyjää, mutta jos valmistajaan on uskominen, niin kuvailemasi kaltaiseen tilanteeseen voisi löytyä apu..

Posted
mistäköhän sinne ois päässy vettä? missä muuten tossa on bensan suodatin?

 

Kannet vuotaa ja kun seinämän toisella puolella on vettä ni sieltähän sitä.

Suodatin auton pohjassa polttoainetankin ja moottorin välissä.

Guest crashline
Posted

Mitenköhän tuon voisi tarkistaa helpoiten? päällisin puolin ei näy minkäänlaisia vuotoja. Ja moottori täristää vain silloin kun painaa kaasupolkimen yli puolenvälin aina pohjaan asti3 ja 4 vaihteilla. kovilla kierroksilla ykkösellä ja kakkosella ei ravista paljoa(tosi vähän)

Posted

Voihan sieltä olla vetarikin rikki tai joku muu voimansiirron osa. Olikohan tossa 4 vaihteisessa 3. ja 4. vaihde omalla apuakselillaan? Tai sitten pääakselin laakereissa väljää. Onhan noita vaihtoehtoja. Koneen tiiviyden saat selville puristuspaineet mittaamalla/mittauttamalla.

Guest crashline
Posted

Kannattaisikohan ensin vaihtaa öljyt ja suodattimet? ennen kuin alkaa isompia vikoja tarkistelee?

Guest Kimmo Ovaska
Posted

Tai kysellä vinkkiä paikoista, missä vesivehkeet kiinnostavat edes hiukan...

Guest crashline
Posted

ffp motorsportille laitoin kanssa kyselyn päälle mutta 60 ihmistä käyny kattomassa eikä kukaan osaa/osaa neuvoa yhtään mitään... Täällä sentään ihmiset vaivautuu vastailemaan kysyymyksiini. Iso KIITOS näille vastanneille HYVÄÄ JOULUA!!!

Guest Toheltaja
Posted

ffp:llä ei vastata yleensä niin het ja turhaan ku täällä!. Muutaman päivän päästä ilmos on kattonu 500 hemmoo ja alkaa neuvoja tulemaan. Ei kaikki tapahdu päivässä ;)

Posted

eikä ffp:llä paljoa näin vanhoista autoista puhuta. projektiautojakin kattoo niin tuntuu että kolmostyypin golffi on siellä melkeen yleisin. Tölkeille ei vaan oikeen oo omaa foorumiaan. fvwa:n virallisen palstan oon toimivimmaksi todennut.

 

Hätänen taas olin eli lisää tekstiä:

Toki siinä vaiheessa kun ruetaan puhuaan wasserin alakerrasta ja muista koneenosista niin aika pitkälle voi soveltaa ilmajäähybokserien ohjeita ja vinkkejä joten silloin täältäkin löytyy tietoa ja ennenkaikkea hyvää hjuumoria :)

Posted
Voihan sieltä olla vetarikin rikki tai joku muu voimansiirron osa. Olikohan tossa 4 vaihteisessa 3. ja 4. vaihde omalla apuakselillaan? Tai sitten pääakselin laakereissa väljää. Onhan noita vaihtoehtoja. Koneen tiiviyden saat selville puristuspaineet mittaamalla/mittauttamalla.

 

Kyllä näissä ja kaikissa muissakin volsuissa on kaikki rattaat kahdella akselilla, lukuunottamatta uusinta DSG lootaa.

 

Kannattanee käydä oikeassa huollossa, jossa laitetaan piuhat kiinni pataan ja katsotaan onko kaikki kunnossa. Huonot kipinät ja puristuksetkin ilmenee oikeilla laitteilla. Sitten ei tarvi niin paljoa ihmetellä.

 

Jos kannet vuotaisi, niin tarttis ilmetä liikaa painetta jäähdytysjärjestelmään ja se pukkaa sitten vettä ulos.

Guest crashline
Posted

Hauskaa pitää olla joo..

Sinne suomen volkkariyhdistyksen sivuille laitoin kanssa kyselyjä.

parit vastaukset sieltä sai heti.

Guest crashline
Posted

Tänään ostin pyötijän+virranjakajan kannen+tulpanjohdot+tulpat+öljyt+öljynsuodattimen+bensansuodattimen+moottorinilmansuodattimen.

Joulun pyhinä ajattelin laitella nuo kiinni...Katsotaan sitten että vieläkö köhii Caravelle tuon huollon jälkeen???

  • 2 weeks later...
Guest crashline
Posted

Nyt toimii aikas hyvin paitsi että tehoja ei tule vielläkään pihalle koneesta.

  • 1 month later...
Guest crashline
Posted

Auttaisikohan jos asentais siihen 2.1l ruiskun? siis siihen liikkuvuuteen.

Posted
Auttaisikohan jos asentais siihen 2.1l ruiskun? siis siihen liikkuvuuteen.

 

Auttas huomattavasti. Vielä parempi olis ku tuuppaisit esim. ton petterillä myynnissä olevan VR6:sen tonne perään.

Guest crashline
Posted

Tarkoitatko että ostaisin käärmeen pesän sinne vakio putkiston tilalle?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...