Guest crashline Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Juu mulla on tommonen volkkari caravelle vm-1991 ja kone on 1.9litranen bensakone. ja kone sijaitsee auton taka osassa... Auto käy tyhjäkäynnillä nätisti. 1 ja kakkos vaihteella suht koht hyvin liikkuu mutta kun lähden vaihtamaan 3vaihteelle ja nelosvaihteelle se ei kulje kuin jotain n.100kilometriä tunnissa. autoa täristää kun yrittää ajaa kovempaa(kun laittaa kaasun pohjaan) mikä mahtaa olla vikana? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Oiskohan vettä päässy jäähdytysjärjestelmään? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 tai vettä öljyssä ja ei jäähdytä kunnolla Quote Link to comment
Guest crashline Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 mistäköhän sinne ois päässy vettä? katoin konehuoneeseen ja se näytti normaalilta. mitenköhän sen vois tarkistaa? uskaltaakohan sillä ajella sit olleskaan? moottorin ilmansuodatin oli ainakin älyttömän likainen lehtiä ja kaikkee löyty.(jos ihmettelette miksi kyselen näin paljon niin syy on se että mulla on ollut toi auto vajaan kuukauden käytössä) laitoin äsken jäänestoa tankkiin ajattelin jos bensassa ois vaikka vettä tai jotain. missä muuten tossa on bensan suodatin? Quote Link to comment
Fileas Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 vettä sinne on joutunut ;) Quote Link to comment
Guest rodman Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 se ei kulje kuin jotain n.100kilometriä tunnissa Ei kai pakuilla saa kovempaa ajaakaan? Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Siellä on varmaan vaan roska moottorissa.. Kattelin, että ameriikasta saa tilattua "Spark plug& plug wire cleaneria" ainakin Kalecoautolta http://www.kalecoauto.com/ ,siitä vasemmasta reunasta "maintenance" ja alin tuote.. En tiedä onko tällä vielä suomessa jälleenmyyjää, mutta jos valmistajaan on uskominen, niin kuvailemasi kaltaiseen tilanteeseen voisi löytyä apu.. Quote Link to comment
Guest Valtsu Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 mistäköhän sinne ois päässy vettä? missä muuten tossa on bensan suodatin? Kannet vuotaa ja kun seinämän toisella puolella on vettä ni sieltähän sitä. Suodatin auton pohjassa polttoainetankin ja moottorin välissä. Quote Link to comment
Guest crashline Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Mitenköhän tuon voisi tarkistaa helpoiten? päällisin puolin ei näy minkäänlaisia vuotoja. Ja moottori täristää vain silloin kun painaa kaasupolkimen yli puolenvälin aina pohjaan asti3 ja 4 vaihteilla. kovilla kierroksilla ykkösellä ja kakkosella ei ravista paljoa(tosi vähän) Quote Link to comment
Guest Valtsu Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Voihan sieltä olla vetarikin rikki tai joku muu voimansiirron osa. Olikohan tossa 4 vaihteisessa 3. ja 4. vaihde omalla apuakselillaan? Tai sitten pääakselin laakereissa väljää. Onhan noita vaihtoehtoja. Koneen tiiviyden saat selville puristuspaineet mittaamalla/mittauttamalla. Quote Link to comment
Guest crashline Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Kannattaisikohan ensin vaihtaa öljyt ja suodattimet? ennen kuin alkaa isompia vikoja tarkistelee? Quote Link to comment
Guest Kimmo Ovaska Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Tai kysellä vinkkiä paikoista, missä vesivehkeet kiinnostavat edes hiukan... Quote Link to comment
Guest crashline Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 ffp motorsportille laitoin kanssa kyselyn päälle mutta 60 ihmistä käyny kattomassa eikä kukaan osaa/osaa neuvoa yhtään mitään... Täällä sentään ihmiset vaivautuu vastailemaan kysyymyksiini. Iso KIITOS näille vastanneille HYVÄÄ JOULUA!!! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 ffp:llä ei vastata yleensä niin het ja turhaan ku täällä!. Muutaman päivän päästä ilmos on kattonu 500 hemmoo ja alkaa neuvoja tulemaan. Ei kaikki tapahdu päivässä ;) Quote Link to comment
Guest Valtsu Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 eikä ffp:llä paljoa näin vanhoista autoista puhuta. projektiautojakin kattoo niin tuntuu että kolmostyypin golffi on siellä melkeen yleisin. Tölkeille ei vaan oikeen oo omaa foorumiaan. fvwa:n virallisen palstan oon toimivimmaksi todennut. Hätänen taas olin eli lisää tekstiä: Toki siinä vaiheessa kun ruetaan puhuaan wasserin alakerrasta ja muista koneenosista niin aika pitkälle voi soveltaa ilmajäähybokserien ohjeita ja vinkkejä joten silloin täältäkin löytyy tietoa ja ennenkaikkea hyvää hjuumoria :) Quote Link to comment
mikko k Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Voihan sieltä olla vetarikin rikki tai joku muu voimansiirron osa. Olikohan tossa 4 vaihteisessa 3. ja 4. vaihde omalla apuakselillaan? Tai sitten pääakselin laakereissa väljää. Onhan noita vaihtoehtoja. Koneen tiiviyden saat selville puristuspaineet mittaamalla/mittauttamalla. Kyllä näissä ja kaikissa muissakin volsuissa on kaikki rattaat kahdella akselilla, lukuunottamatta uusinta DSG lootaa. Kannattanee käydä oikeassa huollossa, jossa laitetaan piuhat kiinni pataan ja katsotaan onko kaikki kunnossa. Huonot kipinät ja puristuksetkin ilmenee oikeilla laitteilla. Sitten ei tarvi niin paljoa ihmetellä. Jos kannet vuotaisi, niin tarttis ilmetä liikaa painetta jäähdytysjärjestelmään ja se pukkaa sitten vettä ulos. Quote Link to comment
Guest crashline Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Hauskaa pitää olla joo.. Sinne suomen volkkariyhdistyksen sivuille laitoin kanssa kyselyjä. parit vastaukset sieltä sai heti. Quote Link to comment
Guest crashline Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Tänään ostin pyötijän+virranjakajan kannen+tulpanjohdot+tulpat+öljyt+öljynsuodattimen+bensansuodattimen+moottorinilmansuodattimen. Joulun pyhinä ajattelin laitella nuo kiinni...Katsotaan sitten että vieläkö köhii Caravelle tuon huollon jälkeen??? Quote Link to comment
Guest crashline Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Nyt toimii aikas hyvin paitsi että tehoja ei tule vielläkään pihalle koneesta. Quote Link to comment
Guest Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 ja sit sytkän säätö kohdalleen niin ehkä sit potkii paremmin Quote Link to comment
mikko k Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Ei 1,9 wasseriboxerporterilla kyllä niskat nyrjähdä. Tehoja on jossain muualla.... Quote Link to comment
Guest crashline Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Auttaisikohan jos asentais siihen 2.1l ruiskun? siis siihen liikkuvuuteen. Quote Link to comment
Guest Valtsu Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Auttaisikohan jos asentais siihen 2.1l ruiskun? siis siihen liikkuvuuteen. Auttas huomattavasti. Vielä parempi olis ku tuuppaisit esim. ton petterillä myynnissä olevan VR6:sen tonne perään. Quote Link to comment
Fileas Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Solmu putkessa auttaa 8^) Quote Link to comment
Guest crashline Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Tarkoitatko että ostaisin käärmeen pesän sinne vakio putkiston tilalle? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.