Guest veewee Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Kuinka tarpeelliset oikeasti tommoset käikäleet on. Ilmeisesti nivelsäätöruuveilla olis hyvä käyttää...vai onko nää vuoden turhakkeita? Quote Link to comment
Guest Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 pehmeissä venttiileissä pitää käyttää (rosteri) mutta orggiksissa ei tarvitse. Kunnollisilla nivelöidyillä ruuveilla ei tartte käyttää. Vakio ruuvit syö ne karkaistut lash capsitkin uralle melko pian, mutta ne onkin helpompi vaihtaa ku venttiilit :) Jan Quote Link to comment
Guest veewee Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 tulipa nopea vastaus. tattis. Eli mulla on rosterivenat ja nivelruuvit mutta suojakupit pitää sit tilata. Quote Link to comment
Racing Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Mulla ei ainakaan ole niitä eikä tarvi. Tosin on ne isot porssen ruuvit. Yksinkertaisilla jousilla niitä ei välttämättä tarvi,tuplajousilla ehkä,tosin tuplajousien kanssa ei sitte enää kannata käyttää niitä pienempiä nivelruuvejakaan ollenkaan vaan suosilta porsas mallit. Huomio sitte työntötankojen pituus = kansien lasku,nivelruuvit,suojahatut,dekkimitta jne. jotka taas kaikki vaikuttaa niihin. Quote Link to comment
Guest Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 tulipa nopea vastaus. tattis. Eli mulla on rosterivenat ja nivelruuvit muttasuojakupit pitää sit tilata. on se halpa vakuutus vaikka onkin nivelruuvit. Muista laittaa geometriat kuntoon, kupit muuttaa sitä. Eli puolivälissä nostoa ruuvi tasan suorassa linjassa venttiilin varren kanssa. Ne nivelruuvit joissa on kuula upotettu jäykkään poteroon, (kuulasta leikattu siivu tasaseks), ei sitten kestä kovia kierroksia, isoja nostoja ja jäykkiä jousia. Itse en enää ikinä käytä niitä, ne napsuu poikki liian herkästi ja niissä loppuu liikevara isoilla nostoilla. Porsche tyyliset on parempia, niissä ei ole irtokuulaa. Jan Quote Link to comment
Racing Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Kyllähän noilla halvemmilla nivelruuveillakin on ajettu mulla on yks 1700 kone jossa ne ja 270 bugpackin nokka ajettu jo yli 50tkm ilman ongelmia alle 6000rpm) mutta ei ne älyttömiä kestä rajansa kaikella. Quote Link to comment
Recommended Posts