seppo mäntykivi Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Mullahan oli tossa ovaalissa vajaan metrin mittainen vaihdekeppi. Oli muuten kiva vaihtaa vaihdetta! Välillä tuulilasissa kiinni, ja välillä penkissä. Nykyiseen autooni tulee kyllä pitkä keppi, täytyy vaan tehdä paremmasta materiaalista, ja suunnitella taivutukset oikein. Ois hyvä kun kepin saisi "lukittua" niin ettei se pyöri. Quote Link to comment
joksa Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Mutta jos autoon vaihdetaan katto, jossa on malampi tuulilasi, niin eikö sillon siintä autosta ole tuulilasia madallettu? Kyllähän se olis perusteltua, että paksutolpan laseista saa ottaa sen 16% pois. Tai sitten ei - ei siinä mitään logiikkaa tarvita :) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Mutta jos autoon vaihdetaan katto, jossa on malampi tuulilasi, niin eikö sillon siintä autosta ole tuulilasia madallettu? Kyllähän se olis perusteltua, että paksutolpan laseista saa ottaa sen 16% pois. Tai sitten ei - ei siinä mitään logiikkaa tarvita :) Saa paksutolpan laseista ottaa tietty jos se on alunperin paksutolppa. Verrataan siihen mitä rekisteriotteessa lukee. Quote Link to comment
Guest tompelo Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 muttaku,muttaku.. niitä on leimattu ilman lokasuojia.. kai ne foorti äijät on erimiehiä. tai on tuttuja konttorilla. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Niin siis lokasuojien on oltava sen vuoden määräysten tasolla miltä auto on. Eli -66:sen lokarit vuoden -66 asetusten mukaan. Noi "oikeet" rodit on sen verran vanhoja(-20-30luku), että sillon ei kai tarvinnu lokasuojia lain mukaan? Ja toisaalta -30 lukunen kupla on jo aika harvinainen, etten sanoisi.. :) Quote Link to comment
pas2 Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Semmosen auton, mitä on saanu alunperin ilman lokareita, saa leimalle ilman lokareita. Siis jos mallisarjaan kuuluu lokariton versio niin saa kadulle ilman lokareita. Tällainen on esim. 1934 ford roadster, jota sai ostaa "kilpurinkeveänä" ilman lokasuojia. Kuplaa ei koskaan ole saanut lokarittomana, joten ei saa kilville. Kuten esim. a todo madre ei ollut laillinen ilman lokareita. Ymmärtääkseni tuolla tienpäällä harjoitetaan muissakin laitteissa kun kuplissa laittomuuksia, jotkut raksii osia pois ja jotkut vaihtaa koneita :-) Quote Link to comment
joksa Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Saa paksutolpan laseista ottaa tietty jos se on alunperin paksutolppa. Verrataan siihen mitä rekisteriotteessa lukee. Tää nyt on taas turhaa spekulointia, kun kumpikaan meistä ei noita muutoksia työkseen hyväksy tahi tiettääkseni ole choppaamassa kupla tällähetkellä. Mutta edelleen ei ole ameriikan ihme, että tehtaalta kyseiseen automalliin kuuluneita ikkuna-aukkoja on hyväksytty 16% laskettuna. Eikä se miksikään netissä ihmettelemällä muutu. Ja kuten Raggare totes, niin eikös kannata tehdä mieleisensä, eikä käyttää aikaansa ja tarmoansa ihmettelemiseen, vaikka onhan tää nettirakentaminenkin aika kliini puuhaa, eikä sormet likastu. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Viimeaikoina onkin tullu koneen ääressä rakennettua niin pirusti, että ei melkeis osaa edes oikeesti mitään tehä. Se ois kova homma kun ois se 3d-printteri, niin ei tarviis kun mallintaa ja sit tulostaa :p Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.