Olli Ristimäki Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Kysästäänpä tälläkin puolella että voiko koneen kuumeneminen lyhentää merkittävästi bensapumpun käyttöikää? Kone on viime reissuilla käynyt vähän kuumempana kun lääkäri määrää ja melko uusi bensapumppu ensin alkoi valskata bensaa takaisin tankille päin kun koneen sammutti ja eilen lopulta sanoi pirunmoisen nykimisen jälkeen tattis. Kyseessä sellanen prässätty tarvikepumppu, ei avattava. Yhdistyksen palstalla Tapanaisen Pekka veikkaili et kaasarin takaiskuventtiili olisi kökkönä mut ei kai siltikään pitäis pumpun läpi valua jos pumppu on kunnossa. Eikä tuo pumppu kyllä nosta kaasarille ainetta että särki on. Quote
Fileas Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 onhan sulla suotatin ennen punppua? ja pentsiiniletkut kaukana lämpimistä paikoista. Quote
Olli Ristimäki Posted May 11, 2004 Author Posted May 11, 2004 On suodatin imupuolella ja letkujakin muistan joskus siirrelleeni kauemmas pakoputkesta. Muuten voisin epäillä letkujakin mut kun se pumppu heti auton sammuttamisen jälkeen valuttaa pumpulta takasinpäin systeemin tyhjäksi niin tuntuis vähän pumpun vialta. Sunnutaina vähän pidemmällä siivulla tuossa alkoi ensin nykimään aika lailla ja kun pysäytti ja käytti hetken tyhjäkäynnillä niin taas meni pätkän matkaa hyvin kunnes alkoi nykiä yhä pahemmin. Suodattimeen tuli tyhjäkäynnillä vaan pikkunen liru tankilta ja sammuttaessa suodatin täyttyi heti väärästä suunnasta. No, uus pumppu on tulossa mut jos en saa lämpöjä kuriin niin on vähän pelko perseessä et menee sekin jos nuo lämmöt siis vaikuttaa. Todsin meneehän siitä sit jossain vaiheessa muutakin. Quote
Ketsa Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Pahoja lämpöongelmia oli toissakesänä, mutta ei kyllä vaikuttanut bensaapumppuun millään tapaa. Tosin pumppuna oli ihan aito purettava orkkispumppu. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.