Guest TuomasK Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Jees, eli ostin tuossa melko tarkkaan vuosi takaperin -67 kuplavolkkarin 450 eurolla. Eilen sain kuplan kilpiin! Auto oli seisonut 6 vuotta ennen eilistä rekisteröintiä. Projektin historiaa ja edistymistä voi lukea tuolta: http://fishtrap.no-ip.com/~public/kupla/ Kommentit, ehdotukset, kritiikki ja uhkaukset ovat kaikki tervetulleita auton tiimoilta... Quote
-MITO- Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Puskurit, sivulistat, kapselit tai bermit jne ;) Quote
Ketsa Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Nokkapellin lista, astinlaudat, lasien tiivareiden listat, perinteiset umpiot ja alkaa näyttämään siistiltä kuppelilla, eikä riisutulta ritsalta. Mutta, hyvä alku! Tsemppiä vaan, jotta jaksat tehdä kuppelin valmiiksi asti! Quote
Guest TuomasK Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Kromilistoja tuskin kuplaan laitan, kun ne kerran on siitä aikaisempi omistaja poistanut. Ajovalot olisi kiva vaihtaa Jenkkimallisiin missä on ne vilkut umpioiden sisällä. Tai sitten Porsche-valot, jolloin joutuisi vaan laittamaan vilkut jonnekin. Astinlaudat tulevat kyllä, kunhan kerkeän sellaiset hankkia. Puskureista en oikein tiedä, niitä ei tullut auton mukana enkä tiedä haluanko niitä muutenkaan. Vanteet ja kumit pitää tietenkin hommata, mutta menee ehkä ensi kesälle. Tallipaikkakin pitäis myös hommata.. Jostain Jyväskylän lähistöiltä. ps. Tein juuri excel taulukon mihin laitoin kaikki kulut öljyjä myöten. Bensoja ja työkaluostoksien en taulukkoon laittanut. Kulut ovat olleet tähän mennessä 1222 euroa, ostohinta mukaanlukien. Quote
Guest PeteT Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 Toihan on ihan täydellinen! Astinlaudat kiinni, säätökeula eteen että saat asennon vähän tasaisemmaksi tai etunojaan, kapselit kiinni, ja hyvältä näyttää. Täydellinen siis siinä mielessä, että edustaa just sitä mikä ainakin mun mielestä oli 80-90 lukujen taitteessa Cal Look ja Cool. Kuin niin? No kun laittelin omani ihan samaan kuosiin silloin. Rosseineen ja punaisine takavaloineen päivineen. Ja vieläkin tyyli miellyttää silmää. Vanteisiin hyvä ultralow-budjettiratkaisu on mustat vanteet ja kromikapselit. Mun mielestä. Ku mullakin on :) Edit: mulla on jopa samalla lailla aukeava takahelmakin. Ton rakentaja on varmaan lukenut samoja lehtiä aikanaan. P Quote
Guest callook69 Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 Puskurit, sivulistat, kapselit tai bermit jne ;) Joo ja vielä orkkisväriin niin saat ihan samanlaisen lookkerin kuin on ziljoonalla muullakin ympäri maailmaa. Ehkä puskurit tai t-barsit, madallus tekee eetvarttia autoon kuin autoon, orkkisvanteet toimii ehkä huonosti noin kirkkaan värin kanssa. Mutta jos budjetti on "low" tai "no" niin kannattaa tyytyä orkkisvanteisiin. Quote
Ketsa Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 [Joo ja vielä orkkisväriin niin saat ihan samanlaisen lookkerin kuin on ziljoonalla muullakin ympäri maailmaa. Ympäri maailmaa jutuista en tiedä, mutta suomitasolla siistit -60 lukulaiset on vähissä verrattuna noihin riisuttuihin suomiluukkereihin. nimimerkillä: Kyllä jokainen osaa autosta osat irti repiä Quote
Guest TuomasK Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 Tästä kuplasta on jo listat sun muut revitty irti ja reiätkin hitsattu umpeen. Listoja ei myöskään ole tallessa joten kuten jo mainitsin, takaisin niitä en laita. Sen sijaan auto pitää kyllä ehdottomasti maalata, kun nykyisellään autossa on noin 50-100 valumaa. Tulevaa väriä ei ole päätetty, mutta todennäköisesti pysyn punaisessa. Ei tuossa tekeminen lopu, tarviihan tuo maalin ja sisustan laiton lisäksi uuden moottorin joskus tulevaisuudessa, tarvittavat mittarit (voltit, lämpö, rpm, jne.), yms. Etuakselia on hitsattu jo kahdesti (minun toimesta viime viikonloppuna ja joskus aikoinaan aikaisemman omistajan toimesta), joten säädettävä etuakseli on kyllä ostoslistalla, mutta ei vielä. Se on tietenkin selvää, ettei kaikkia voi miellyttää. Rakentelenkin autoa siis oman mielen mukaan.. Palaute ja ehdotukset ovat kuitenkin edelleen erittäin tervetulleita. Quote
-Puide- Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 Ihan komiahan tuo noinki. Ei muutaku tsemiä uusille ideoille! Quote
Guest callook69 Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 suomitasolla siistit -60 lukulaiset on vähissä verrattuna noihin riisuttuihin suomiluukkereihin. Taidat sit olla Ähtärin poikia :-) Kyllä noita orkkis 60-lukuisia riittää ihan yhtä paljon kuin pastellinvärisiä hirvityksiä leveine lokasuojineen. T-barsseilla, astinlaudoilla, toisilla vanteilla, madalluksella toi kuvien pirssi näyttää siltä mitä Cal Look alunperin tarkoittikin. Mikäänhän ei ole niin helppoa kuin harrastaa toisen rahoilla omilla neuvoilla, mutta onnea projektille.. Quote
Guest Raggare Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 ei muutaku keula tonttii ja taakse läskit rattaat Quote
Guest Henkka Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Läskit? Ok, oma -67 on melko vaiheessa vielä; pitäis kone laittaa kiinni, mutta kun vauhtipyörien hampaiden lukumäärä ei täsmää starttiin (eikä jaksais alkaa irrottamaan ko sataa...) ja hitsipaikalla on yks Ooppeli ja yks Passatti tiellä ja hallitunkki hajos... prkl. Ähtärilook? kekä tunnustaa? Tää on sitä 80-l tyyliä 100% (je et mä oon onnellinen tosta sinisestä ettei ole pinkki) ja katsoo takanakkien leveyttä... "Everyone that paints a classic car like that should have his ass removed". Haluuks joku poppikonetakahyllyä? Quote
Guest Henkka Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Ai niin väritys... mulla on valkosta ja metallisinistä ylimääräsenä... pitää hieman kerätä sieniä vielä... Quote
Guest Henkka Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Hei TuomasK, toimiiko se Bilteman flektisysteemi? Ts. antaako tarpeeks ykää pitääkseen lasin sateella puhtaana. Meinaan itsellä on '69 johon oli tarkoitus viritellä samanlainen kun sieltä oli putket kaikki irti, mutta sitten kärähti tuulilasinpyyhkijän moottori ja se hiukka jäi... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.