Guest Jussi72 Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Autossa oli purettaessa toimivat jarrut,mutta nyt purku ja kasaus vaiheessa ihmetyttää ns.kapeat jarrukengät.Olisko kellään tietoa minkä levyiset etukengät tulee -63 mallin kuplaan. Ilman lukkotappia kengät on suorassa kilpeen nähden,mutta kilven ja kengän väliin jää reiluhko välys lukkotappin kun laittaa kiinni niin kenkä on vinossa kilpeen nähden rummun kanssa en oo kokeillu,mut hyvin pelas ja leimalla kävin. Hommasin yhdeltä palstalaiselta uudet kilvet jotka ovat mitoiltaan kyllä samat mitkä oli vanhat,eli onko vaan liian kapeat kengät laittanut edellinen omistaja? Quote Link to comment
metake Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 40 mm etukengät -63:een Quote Link to comment
metake Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Ja kun katsoin kuvaa tarkemmin niin nuo on takakengät. Quote Link to comment
Guest Jussi72 Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Tossa oli takana noin 40mm kengät ja niissä on käsijarrun vipu,eli noi kengät kuulis taakse ja takakengät eteen jarruvipu vaan vaihtoon. Ihmettelinkin miks takapäästä kuulu välillä napsuttava ääni joka johtu kengän ottamisesta kiinni rummun sivuun ja miks takapäästä olis leveämmät kengät kun edessä .Kaikkille löytyy näköjään selitys.Iso kiitos. Quote Link to comment
metake Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 40 mm:n kengät joissa on käsijarruvipu on -68 ja uudempien kengät. Saattavat ne toimia etukenkinäkin, mutta ainakin säätöhahloon tulevan pään muoto on väärä -63:een jos siellä on orkkis säätöruuvit. Quote Link to comment
Guest Jussi72 Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Mulla oli noita säätöhahloja leveämpiä joissa viiste ja sit kapeammalla uralla joka oli suora pintainen. Laitoin takakengät ilman käsijarruvipuja äsken eteen ja näyttäis toimivan"alustavasti" ja otin noi kapeat kengät ja laitoin niihin käsijarruvivut ja sovitin takakilpiin ja nekin varmaan"toimii" uus jousisarja pitää viä hommata niin on sit siistimpi. Quote Link to comment
Guest Jussi72 Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 (edited) Eihän noita kenkiä ja rumpuja parane mennä sekotteleen jos haluaa edes jonkin näköistä jarrutustehoa,mutta sais alustan kasaan noilla niin pääsisi jatkan muilla hommilla, jarrut päivitetään kyllä jossain vaiheessa ihan kunnollisiin. Ei näköjään kannata luottaa noissa vanhoissa et joka osa kuuluu oikeeseen paikkaan kun purkaa. Onneks on tämä palsta ja paljon tietoo ja apua tarjolla.(tää olis varmaan kuulunu eri osastolle) Edited February 7, 2015 by Jussi72 Quote Link to comment
metake Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Se leveämpi hahloinen jossa on viiste kuuluu juurikin sen uudemman kengän kanssa jossa on vino pää. Vanhemmassa on suora pää ja siihen kuuluu se kapeahahloinen suorapäinen säätöruuvi. Jos vaihdat ne säätöruuvit niihin leveähahloisiin vinopäisiin, niin sitten voit hyvin käyttää niitä uudempia kenkiä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.