Guest Tommi Ahonen Posted May 13, 2004 Posted May 13, 2004 Pitäs vaihtaa säädettävä etuakseli. Jos sais vinkkejä miten/mitä pitää purkaa ja missä järjestyksessä? Ja jos on jotain hyvä tietää juttua kans. Ei mene kaikki aika sitten päänraapimiseen, kun on jotain tietoo. Quote
Guest Posted May 13, 2004 Posted May 13, 2004 -tankki irti/pystyyn tavaratilaan -rättinivel irti ohjaussimpukasta -etuakselin yläpultit irti auton korista -joko simpukan "vääntövarsi" irti simpukasta ja oikeanpuoleinen raidetanko irti siitä, taikka molemmat päät irti em. varresta. -muistaakseni simpukka kannattaa irrottaa tässä vaiheessa, helpottaa vanhan akselin poisottoa -mahdollisesti jarruputket/letkut toisistaan irti sieltä tankin alta (ei pakko, jos laitat eturojut tossa myöhemmin vaikkapa pienten pölkkyjen tmv. päälle odottamaan) -auton keula ylös,pyöränpulttien lösääminen tietty ekaksi,fillarit irti, mahdollisesti nop.mittarin vaijeri pois -kellistyksenvakaajan siteet auki,vakaaja pois -iskarit irti, ainakin alapäistään -olkavarret irti jarrurojuineen -etuakselin pultit auki, huom! jos akseli ei ole ollut ennen irti, saattaa ne pulterot olla aikas pirun piukasti kiinni, hitsipilli auttaa.. -jos/kun pultit on auki, vetäise akselia hieman eteenpäin, niin gravitaatio hoitaa alastulon -jos uudessa akselissa ei ole jousipakkoja sisällä, vaihda ne vanhasta, nosta akseli paikoilleen. loput päinvastaisessa järjestyksessä kiinni. huomioi simpukan vastinkappaleessa olevat puoliympyränmuotoiset urat, katso mitenpäin se oli irrotettaessa, että tulee oikeinpäin asentaessa. Tässä esimakua,mua viisaammat sättikööt epäkurantteja kiireessä rustattuja hulluuksia -Masa Quote
Guest Toheltaja Posted May 13, 2004 Posted May 13, 2004 kannattaa aloittaa pulttien irroituskylpy jo paria viikkoa ennen irroitusta, ei oo kivaa katkaista niitä neljää muistaakseni 10.9 kovuista 12x1,5 pulttia runkopalkin päähän. Noihin ei poralla juuri pysty ja huono on saada muutenkaan veke. Eli kunnon ruostelinimenttejä peliin, takapuolelta jos vielä pääset hiekkapuhaltamaan pultin reikään röpöt veke ni alkaa imeytymään paremmin. nimimerkillä kaikki pultit kerran katkaissut (piti laikata suosiolla auki koko pää ja sorvata kierreholkit ja hitsata takas, ei ollu kovin nopee homma! Quote
Guest Posted May 13, 2004 Posted May 13, 2004 joo, toihan se olikin mikä unehtu.ja juur tässä viime talvenahan mä niitä kierrejuttuja taisin sultakin Jani kysellä.. Quote
Guest Tommi Ahonen Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 No joo, eiköhön näillä ala pärjäämään. Nuo akselin pultit voi olla hankalat, täytyy alkaa liotteeleen niitä, kun ei ole noita hitsivehkeitäkään käytössä. kiitos Quote
Fileas Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 rautakaupasta tohotin, 25€ . 5 patruunaa sai kaupantekijäisiks. parempi kuin ei mitään :) Quote
Guest callook69 Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 rautakaupasta tohotin, 25€ . 5 patruunaa sai kaupantekijäisiks. parempi kuin ei mitään :) Millainen toi keksintö on? Joku butaani-zydeemi vai? Quote
Guest nyki Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Onko muuta konstia kuin tuo Janin keino tekasta uudet systeemit. -69 keulasta naksahti kaksi poikki ja kovia ovat. Perkele. Quote
-MITO- Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 vaihtaa sen keulapalan. VW:llä on oikeen ohjeetkin homman suorittamiseen. Quote
Fileas Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 joo butaania, ei siis hitsipilliä vastaava, mutta lämpöä tuottava kikotin Quote
Guest Tommi Ahonen Posted May 15, 2004 Posted May 15, 2004 Herkistelin paria pulttia liotuksen lomassa ja tulos oli kahden sentin mittainen pultinpätkä käteen. Pultin vahvuus oli noin 6mm, että hyvältä näyttää. Ja sitten yhden pultin päähän näkyy olevan laitettu mutteri. Ja sitten vielä koputtelin yhdestä pultista massan rojuja pois, niin heilahti meisseli runkopellistä läpi, näky siellä kierreholkki olevan joo. Mitähän tuollainen uus etuosa maksaa 66 nuorempaan kuplaan. Se vaihto ei näytä ihan kovin helpolta, että jos joku Virtain lähettyvillä on kyseisen homman tehnyt, niin keikkaa vois olla tarjolla. Quote
Ketsa Posted May 16, 2004 Posted May 16, 2004 Jos koko etukolmion vaihtoa tarkoitat, niin on senverta paskamainen homma, että kannattaa ennemmin kyllä askarella noiden kierreholkkien kanssa... Quote
Kaitsu Posted May 16, 2004 Posted May 16, 2004 Omasta projektista lähti aikoinaan pari pulttia kevyesti sormilla pyörittämällä irti - takana ei ollut enää mitään jäljellä. Niinpä ainut vaihtoehto oli vaihtaa tuo runkopalkin pää.. Homma eteni näin: Uusi runkopalkinpää Kaitsu Quote
Guest Tommi Ahonen Posted May 31, 2004 Posted May 31, 2004 Nyt on homma vihosta viimein valmis. Kaks katkes pulteista ja kaksi oli pehmeitä muuten. Laikkasin sen etuosan auki ja sinne ne uudet holkit. Loppu tulos on omasta mielestä ihan hyvä. Takaa on käännetty kaksi booria, voi olla että otan yhen takaspäin. Mites on, tarviiko perää nostaa katastukseen vai saako olla matalalla? Quote
Ketsa Posted May 31, 2004 Posted May 31, 2004 Siistin näköinen kupla sulla. Ei ole mikään osansa pudotellut raato :) Ei yhden boorin pudotus tuota ongelmia katsastuksessa. Kahdella voi olla jo tekemätön paikka. Olikos se 8cm kun maavaraa piti löytyä. Quote
Guest Tommi Ahonen Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 Kyllä tuli laitettua 10.9.., en tiedä onko sillä mitään merkitystä, aika köykäsesti ja heikoissa pelleissä oli tuo vanhakin akseli kiinni ja kyllähän se sielä pysy. Quote
Guest Mika Raussi Posted June 29, 2004 Posted June 29, 2004 Ei muuten välttämättä tarvii olla kun 75mm maavaraa. Nimittäin miul on pakarit niin alhaalla että pitää ottaa akoperin pois norturilta ja dynamolle kun puotti perän niin putket kolahtaa ilman imurin putkiakin mut putket kun oli paikallaan ni toinen repes ja toisesta lens lemmari irti... Inssi vaan nauro :D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.