Jump to content

Solex 31 PICT 4 korjaussarja


Guest JPM

Recommended Posts

Tilasin tohon kaasariin korjaussarjan ja heti kun saapuu olis tarkotus asentaa ainakin kiihdytyspumpun kalvo ja sitte se toinen kalvo ( joku varmaan kertoo sen toisen kalvon oikeen nimen :)) En oo koskaan ennen vaihtanut kyseisiä kalvoja eli onko jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon kun noi vaihtaa?

Link to comment

Kun vaihdat kiihdytyspumpun kalvon niin suu kiinni siihen pumpun pesään ja puhalla ja ime siittä jos ilma tulee ulos eri kanavaista puhalluksella ja imulla niin kaasarin sisällä olevat kuulaventtiilit eivät ole tukossa ja kiihdytyspumpulla on edellytykset toimia oikein.

 

Se on sitten oma asia kuinka hyvin sen putsaat ennen kun rupeat sitä kaasaria imeskelemään.

 

Pääperiaate toimivaa kaasaria purettaessa on se että laske kuinkamonta kierrosta säätöruuvit on pohjasta ennen kuin purat kaiken osiin. Kaasarin uudelleen säätäminen on huomattavasti helpompaa tämän operaation tehtyäsi.

 

Se toinen kalvo taitaa vaikuttaa vain ryypyn toimintaan jos oikein olen ymmärtänyt omissa kaasareissa kun sitä kalvoa harvemmin on ollut.

 

Ja kun kerran kaasari on auki niin kannattaa testata että kaikki kanavat on auki esim kaasarin putsausainetta jokaiseen kanavaan suihkuttamalla. kiihdytyspumpun kanavat vain toimivat yksisuuntaisesti.

Edited by Tanhis
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...