Tomppa Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Moro! Olisiko kellään kiinnostusta tällaista puhallinkoppaa kohtaan? http://www.massivetype4.com./index2.shtml Hinta Sambassa on jossain 450 - 550 välillä, riippuen vähän mitä paketti sisältää. Noita voisi saada tuotua kohtuullisilla kuluilla, jos joku sellaisen haluaa. Kokemuksia kellään noista??? Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Heikki Jaakkolalle hommasin tuommoisen monta vuotta sitten, tunsin sen suunnittelijan, se oli hyvä ystäväni. Sittemmin DTM oikeudet osti Jake, ja hän on tehnyt siihen pieniä parannuksia matkan varrella, mutta perus design on pysynyt samana. Koppa on tukevan oloinen lasikuitukoppa, jonka osat on irrotettavissa. Käyttää vakio T4 cooleria noin suunnilleen T1 coolerin paikalla mutta se ei kiinnity lohkoon mitenkään, sille on oma erillinen kotelo kopan takana. Ainoa puute silloin oli termostaattimekanismin puute, sellaista ei siihen saanut. Suunnittelin alkuperäiselle valmistajalle termostaattiratkaisun tuohon koppaan (parikin erilaista) mutta en tiedä tuliko se koskaan tuotantoon. Jakelta kannattaa kysyä siitä. Koppa on kyllä kevyt. Jos on varaa niin tuo on about paras koppa mitä markkinoilla on. Mikään muu ei jaa ilmaa yhtä tasaisesti joka paikkaan, oikeisiin paikkoihin. Jan Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Mites kun tuo typ1 koppa on "yhtäpuuta" sylttyjen "peltien" kanssa ja ainakin minun kone (...mihin tuota voisi harkita!) on ~20mm vakiota leveämpi =) Onko noita erilevyisille koneille vai "onesize fits nobody" ? Quote Link to comment
Tomppa Posted February 8, 2006 Author Share Posted February 8, 2006 Oolraidi, BugMe videolla justiinsa kattelin tota kopan asennusta ja vaikutti kyllä pätevältä, samoin kuin juuri tuo ilman jakaantuminen tasaisesti jäähdyttäen moottoria maksimaalisen tehokkaasti. Tuo one size fits none on yksi vaara tietty, kun ovat yhtä puuta, koppa ja sylinteri-"pellit". Eka linkki oli muuten vain ylessivustolle, tässä oli tuo Type-1 versio: http://www.aircooledtechnology.com/type1/dtm/index.htm Tossa tekstissä muuten sivutaan jännästi muutamaa tosiasiaa puhallinkoppaan liittyen noin yleensäkin, eli ilman ohjaamista oikeisiin paikkoihin samoin kuin sisuskalujen muotoilun tärkeyttä. Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Ja ne T-1 kopat ovat hieman halvempia kuin T-4:sen. Jaken shopista: http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php Jos noita ostaa samban kautta kannattaa varmistaa että kyseessä on "aito" DTM. Siellä on eräs hiippari joka aiheuttaa harmaita hiuksia sekä volkkari että porschepuolella. Joku oli viennyt autonsa laitettavaksi ja kun se tuli takaisin oli dtm kopassa muottivahan jämiä ja pian sen jälkeen ilmestyi läjä edullisia dtm koppia. Ongelma on se että niissä on huonot ilmanohjaimet joten ne eivät toimi kuten pitäisi. DTM:n kanssa voi helposti lisätä termostaatin öljynkiertoon, mutta eihän se ihan sama ole kuin koko ilmavirran kuristamista. Quote Link to comment
Tomppa Posted February 8, 2006 Author Share Posted February 8, 2006 Tuli tuossa lueskeltua nelkun konversio FAQia ja väittävät ainakin, että toi menee suoraan vaikka olisi n. 6,5mm lisää leveyttä koneessa per puoli. Modifikaatioilla menee ilmeisesti vielä vaikka olisi .45 tuumaa (11,5mm) lisää leveyttä koneessa per puoli. Mitähän perusrookerissa olisi? Ehkä 3,0 - 9,0mm, vähän kangista, lohkon dekistä ja männästä riippuen. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Jeps, varmistin nyt vielä, että noi mitä olen kytännyt tosiaan ovat Jaken toimittamia DTM koppia, eli ovat niitä oikeita ja alkuperäisiä. Tullaan saamaan sekä Type-1, että Type-4 koppia tarvittaessa. Type-4 koppaan on lisäksi saatavilla Stage-II ja Stage-III lisäkilkkeet. Hinnat: Type-1 koppasarja = 499 euroa Type-4 koppasarja = 749 euroa Type-4 koppasarjan Stage-II päivitys = 59 euroa Type-4 koppasarjan Stage-III päivitys = 129 euroa Tuossa speksit Type-1 kopalle: http://www.aircooledtechnology.com/type1/dtm/index.htm Ja tuossa Type-4 kopalle: http://www.massivetype4.com/pricing/main.shtml - Tomppa Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Tomppa, sulla taitaa olla pilkkuvirhe/puute noissa mitoissa. 0.45" = 11.5mm, ja kai se 3-9mm on aika normaali lisäleveys. 9cm olisi jo aika wide-block! :) Quote Link to comment
Tomppa Posted February 9, 2006 Author Share Posted February 9, 2006 Hehe, no niinpäs onkin... ei pitäis enää noin myöhään yrittää miettiä mittoja ;) Korjasin ne nyt kuitenkin. Quote Link to comment
Guest kdf Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Mun mielestä toi puhallinkoppa on mahtava saavutus. Kuplan vakio puhallinkoppa jäähdyttää epätasaisesti, eikä vw tehdaskaan osannut ratkaista sitä (myöhästetty #3 sylinterin sytytysennakko). Quote Link to comment
Tomppa Posted February 9, 2006 Author Share Posted February 9, 2006 Jepjep, kyllä mäkin uskon tohon koppaan kummasti enemmän kuin Taiwaalliseen versioon. Toi kolmospytyn jäähdytys on merkittävä edistys verrattuna muihin. Kun lisäksi on nelkun jäähdyttimelle tehty tila valmiiksi niin aiai... Jos tuollaisen haluaa niin äkäseen meikäläiselle postia, tilaus lähtee jenkeistä taas parin päivän sisällä, joten kiire tulee saada mukaan. Jos ehtii mukaan niin toimitusaika on vaivaiset pari viikkoa. - Tomppa Quote Link to comment
Fileas Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Tomppa, sulla taitaa olla pilkkuvirhe/puute noissa mitoissa. 0.45" = 11.5mm, ja kai se 3-9mm on aika normaali lisäleveys. 9cm olisi jo aika wide-block! :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.