Soukka Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Halvalla kun saa niin oli pakko ostaa. Tilasin trafilta tiedot muutoksesta mikä tehty vuonna '86, saa nähdä löytyykö mitään tietoja edes. Parin viikon päästä alkaa kesäloma niin pitäisi nyt ehtiä töissä tehdä korigrilli ja kun loma alkaa niin mennä työkaverille hiekkapuhaltaa koko paketti mitä ennen laikata pois noi kolarikohdat ja yrittää ehjänä saada tuo lasikuituinen takaosa irti. Tässä kun on kori hitsattu pohjalevyyn kiinni ja tehty alla olevassa kuvassa olevat jäykisteet pohjaan niin paras ja helpoin tapa on varmaan hitsata niihin vahvistuksiin jotkut m20 mutterit millä kiinnittää auto grilliin. Grillin ajattelin tehdä ehkä vanhaan peräkärryyn jos halvalla löytäis jostain kun joutuu tuota aika paljon liikutteleen. Tässä sitten vähän muita kuvia mitä satuin ottamaan ennenkuin laitoin auton piiloon pressun alle. Pitäs varmaan etsiä myös toinen kori tai sitten joku jolla olisi kori mistä saisi käydä ottamassa tarvittavat pellit talteen. Eli jos löytyy niin viestiä vaan. 1 Quote Link to comment
68teevee Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 (edited) Torissa on myynnissä pystärin kori. Hakusanalla kuplan osia. Edited July 11, 2015 by 68teevee Quote Link to comment
68teevee Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Mulla olis tuo repsikan puolen a-pilari irroitettuna. Quote Link to comment
Airaksa Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 löytyis -69 loppu kori 50€.Takaikkunan kohta laikattu pois.Löytyy Joensuun kupeelta. Quote Link to comment
68maatti Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Etuluukku kiinni umpeen hitsatulla ritilällä, Lempäälässä, valtiopäämies tason kahvipaketilla. Quote Link to comment
Soukka Posted September 1, 2015 Author Share Posted September 1, 2015 Ei tullu puhallettua tuota lomalla kun oli 'lujitemuovia' niin paljon ja en halunnut niitä purkaa pois kun ne ei ole ottanut osumaa kolarissa. Moottoria mietin että joko kasaisi yhden 1600 mihin vähän äkäsempi nokka ja keskitupla tai sitten joku yksi kurkkuisilla kaasareilla tehty tupla paketti. Tai sitten joku 84x94 missä vääntö nokka ja tuplat. Osat olisi rakentaa 69x85,5 2-reikä kansilla mistä puuttuisi laturi, kaasarit ja osa lämpöpelleistä. Trafista tuli jopa ilman maksua skannattuna tämmönen lappu, lupa haettu '86 ja muutos toteutettu vasta '92. Noita liitteitä ei saa trafista. Löytyisköhän jostain katsastuskonttorilta jos jostain löytyisi tieto missä tuo on muutoskatsastus on tehty? Quote Link to comment
Soukka Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 (edited) Tuli haettua varaosia vähäsen, kuvat kertonee enemmän. Tuon keulan ajattelin hiekkapuhaltaa ennen kuin alan työstämään sitä. Lisänä tuli hyvät ovet ja levyjarruolat. Aika lötkö oli kyllä kori kun oli katon pelkästään laikannu pois. Edited September 13, 2015 by Soukka Quote Link to comment
Soukka Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 Tänään jatkoin tätä hommaa niin että tein pyörät tuon lavan alle niin oli sisällä kiva liikutella tulityötilaan. Poistin sulakerasian ja katkaisijat kojelaudasta pois irroittamalla mahollisimman vähän johtoja ja lopulta ei niitä oikein montaa joutunutkaan ottamaan pois. Rattipylväs oli paska poistaa kun pultit piti rälläköidä pois selällään makaamalla auton sisällä. Samalla otin keulasta pois tankin takareunaan asti kolarivaurioita. Etuakselin purin pois myös tänään. Auton suunnitelmat muuttui vähän kun työkaveri rakentaa omaan autoonsa ilmajousitusta niin kysyi joskus 3kk sitten haluanko yhden kompuran kun osti 2 halvalla jostain 2004 vuoden e-mersusta. Juteltiin sitten niin tuo ohjaus on tosi helppo itse toteuttaa ja eteen saa näköjään limebugilta ilmaiskareita. Eli täytyykö edessä ja takana ottaa jouset pois? Miten edessä saa sitten tukivarret pysymään paikallaan? Taakse pitää kehittää joku systeemi koska kaikki mitä on myynnissä on kauhean kalliita. Alla vähän mietteitä jos kopioisi jonkun kaupallisen ja tekisi itse. Airkewledin ratkaisua kun vertasin limebugin versioon niin se vaikutti paljon paremmalta tosin limebugilla tulisi tuo vaihdelaatikon lisätuki. Eli kun tuo swingi perä pitää jollain tehdä niin onko laillista ja meneekö tavallisella muutoskatsastuksella jos tekee itse samanlaisen kuin airkewled ja käyttää rasvattavia uniballeja? Tässä airkewledin versio Tässä vielä toinen pää hitsataan ylhäältä vaihdelaatikon niihin rungon sarviin ja toinen iskarin siihen ylätorniin mihin kori kiinnittyy pultilla. Tässä limebugin versio videona kunhan laittaa heti äänet pois kun on niin kauhea musa tuossa Quote Link to comment
Soukka Posted January 12, 2016 Author Share Posted January 12, 2016 Peltityöt tehty 99% ja hiekkapuhalsin osan autoa ja vedin epoksit pintaan. Ehkä vois jopa päästä ajelee kesällä. 5 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.