Guest Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Nyt olis kiirus... kun ei sitten millään järki sano miten ton puran.. ratti on poissa... niitä viiksen johtoja ei saa mitenkään irti.. eikä se suojakotelo rattiputkenympärillä halkea.. ku on yhtä puutä sen rattiputken ymp olevan holkin kanssa... Hommat seisoo ja tumput putoo kädestä... ja avaintahan ei ollu... Raiskaanko lukon ruuvarilla tai ulosvetäjällä... kunkalua siittä ei kuitenkaa tuu.. vaan uuden kattelen...!!?? Odottelen neuvoja... Tänks... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 jos en ihan väärin muista niin se musta jööti jonka sisällä kaikki on, on kiinni kahdella kuusiokoloruuvilla kojelaudassa. Kato etuluukun puolelta niin näät sellaisen 10cm pitkän vahvikeraudan jossa on 2 jengan päätä näkyvissä. Sitte pitäs tulla koko kaakka läpi rattiakselista, kun irroitat akselin päässä olevan ratsastajasokan. Kun saat sitä hitusen tulemaan ulospäin, pitäis saada noi johdot viimeistään liittimistään irti. Muistikuvan mukaan pitäs kyllä lähteä ihan paikoillaan. Sitte ku sulla on kasa pöydällä, löydät varmasti pienen ruuvin tai klipsun reiästä jolla tuo lukkopesä on lukittu. Nopeampi vaihtoehto on kiertää avaimen reikään pitkä puuruuvi isolla kierteellä, ja vetää ulosvetovasaralla se veks. Irtoo nopeasti, ja sitte voitkin vaihtaa koko paketin uuteen edellisten neuvojen mukaan :) Quote Link to comment
Guest Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 [quote name=". Kun saat sitä hitusen tulemaan ulospäin' date=' pitäis saada noi johdot viimeistään liittimistään irti. Muistikuvan mukaan pitäs kyllä lähteä ihan paikoillaan. Sitte ku sulla on kasa pöydällä, löydät varmasti pienen ruuvin tai klipsun reiästä jolla tuo lukkopesä on lukittu. ] Mä kattelin ettei ole mitään liittimiä niis viiksen jutuissa vaan ne on tinattu kii ja menee yhtenä nippuna etutilan puolelle... kuusiokolot on auki ja se lukko sokka pois muttei silti rattiputki irtoo ku ne viiksen johdot menee sen virtalukon suojan läpi ja lyhkäset johdot.... Quote Link to comment
Guest Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 [quote name=". Kun saat sitä hitusen tulemaan ulospäin' date=' pitäis saada noi johdot viimeistään liittimistään irti. Muistikuvan mukaan pitäs kyllä lähteä ihan paikoillaan. Sitte ku sulla on kasa pöydällä, löydät varmasti pienen ruuvin tai klipsun reiästä jolla tuo lukkopesä on lukittu. ] Mä kattelin ettei ole mitään liittimiä niis viiksen jutuissa vaan ne on tinattu kii ja menee yhtenä nippuna etutilan puolelle... kuusiokolot on auki ja se lukko sokka pois muttei silti rattiputki irtoo ku ne viiksen johdot menee sen virtalukon suojan läpi ja lyhkäset johdot HOMMA HOIDOS... Eikä isoja tuhoja tullu :) Quote Link to comment
JariG_ Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Itse sain tuhoja aikaiseksi :) Haurasta oli vilkkuhässäkän muovi! Miten tuon virtalukon pitäisi siis sitten aikusten oikeasti lähteä? Poraamalla johonkin taikakohtaan reikä ja sieltä alta läytyy perinteinen "nasta" jota painamalla virtalukko muljahtaa ulos? Eli tämä sama malli jossa ei ole liitintä ja yksi viiksi: Quote Link to comment
Tanhis Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Onko rattilukon kieli ulkona (en usko koska olet sen ulos rattiputkesta saanut) Tuossa tilassa pitäisi mielestäni lähteä vain vetämällä ja johtoja samanaikaisesti ulospäin työntämällä. Jos vetämistä olet jo koettanut niin tosiaan ne voi olla todella piukassa niiden johtojen takia. Eli suosittelen tuon kutistesukan aukaisemista ja virtalukon johtojen erottamista muusta nipusta. Ja jos rattilukon kieli on ulkona niin mitään ei tarvitse porata sen saa työnnettyä muistaakseni takaisin sisälle ja lukon vedettyä ulos kunhan purkaa vilkun viiksen pois edestä. Ja siinä viiksessä on sama juttu että ei tule helpolla ulos kun ne johdot pistää vastaan. Niin ja vähän enenmmän hakua käyttämällä olisi löytynyt enemmän tietoa Täältä lisätietoa http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5115-virtalukko-pois-miten/ Ja tuolta kuvien kanssa lontooksi isompi turina http://www.vw-resource.com/ignition_switch_replacement.html#ignition Quote Link to comment
JariG_ Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Juu ei ole rattilukko päällä, koko onkelmahan alkoi siitä että ei lähtenyt enää avain irti. Eli virtalukko on kiinni ainoastaan sillä pidikkeellä joka on kahella ruuvilla kiinni tuossa mokkulan rungossa? (Kuvassa jo otettu irti) Täytyypä kokeilla uudestaan josko se virtalukko nyt sitten lähtisi tulemaan poies... Nyt siis tarvii löytää jostain tuollainen viiksipaketti, sekä virtalukkosetti :) Edit:Luin nuo linkit sillon kännykällä läpi, mutta remontti loppui tosiaan eilisiltana siihen kun rikoin tuon viiksihässäkän :D kun koitin saada olematonta "liitintä" irtoamaan tuolta rungon sisältä (suurin osa keskusteluista tuntuu olevan tolle uudemmalle mallille missä on viiksipaketille liitin.) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.