Per Jernström Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Mikä on paras paikka suodattimelle kuivasumppujärjestelmässä? Tyhjennyspumpun jälkeen ennen tankkia vai painepumpun jälkeen ennen lohkoa? Helpompi se olisi laittaa tyhjennyspumpun jälkeen. Quote Link to comment
AS Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Painepumpun jälkeen ennen lohkoa. Säiliöön tahtoo ajan kans kertyä kaikenlaista mutua. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 tuo mielestäni kans hyvä, mutta porsaan tehtaallahan tuo on aina tehty sumpputankkiin, tulopuolelle tankkiin mentäessä. Poistaa meinaan hemmetin tehokkaasti ilma öljyvaahdosta... Eli puolensa silläkin. Ei sitten tankki täyty pelkästä vaahdosta. Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 15, 2006 Author Share Posted March 15, 2006 Taidan laittaa ennen tankkia koska silloin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia lohkoon tai pumppuun. Miten se muuten on Possussa toi öljyjäähdytin? Onko se aina käytössä vai temostaatin kanssa? Ja mikä on pienin sumpputankki mikä vielä toimii? Rallykuplissa se näyttää tosi pieneltä (maks 5l) se mikä siinä takalokarissa on. Tosin aika huonoja kuvia ne mitä olen bonganut. Rallikuplassa ei tainut olla ulkoista jäähdytintä jos oikein muistan. Quote Link to comment
Guest KooTee Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Ainakin -89/ 911 possussa öljykenno on termostaatin takana ... Quote Link to comment
Guest TiKi Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 Porsche ilmajäähdytteisissä kutosissa moottorissa oleva jäähdytin (2.0-3.2L) on termostaatin takana. Niissä malleissa missä on erillinen lisäjäähdytin edessä, on sitä varten vielä toinen termostaatti. Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 16, 2006 Author Share Posted March 16, 2006 Luin vähän lisää vanhoista rallykuplista, ja kyllä niissäkin on ulkoinen jäähdytin edessä Porschesta lainatun termostaatin ohjaamana. Miten ne jäähdyttimet ovat Porschessa kytketty, painepuolella ennen lohkoa molemmat? En tiedä jos tuota ulkoista tarvitsee ollenkaan, mutta olisi silti hyvä tietää miten saksalaiset insinöörit ovat asian ratkaisseet. Yksi mahdollisuus mikä on mietinnän alla on että ajaisin öljyt termostaatin ohjaamana vakiojäähdyttimen läpi. Mielestäni se vakio paineen ohjaama "termostaatti" ei välttämättä ole paras vaihtehto kun käytetään eri öljyjä, mutta tarvii vielä miettiä miten olla räjäyttämättä sitä kennoa jos kaikki kiertäisi sen kautta kuumana. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 porsaissa molemmat on miun mielestä kyllä ennen tankkia... ja tankilta tulee aina suoraan lohkoon, lyhintä mahdollista reittiä. Tankki kannattaa tehdä niin että sinne mahtuu koko öljytilavuus sekä minimissä 30% tyhjää kaupan päällä vaahtoamisvaraa yms. mie oon yleensä tehny minimissään 10l tonkkia, ei se hirveesti tilaa kuitenkaan vie enempää ku joku 6 litrainenkaan. Quote Link to comment
Guest TiKi Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 Porschen ilmajäähdytteisissä kutosissa (2.0-3.2L) moottorissa oleva jäähdytin on kuten Volkkaressa. Erillinen jäähdytin edessä on siirtopumpun ja tankin välissä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.