Jump to content

madallus neuvoja kaivataan


Guest JANI

Recommended Posts

mites se madallus tapahtuu noin niinku oikein kädestä pitäen neuvottuna.auto o 1302s 71vuodelta.ei viittis pihalla alkaa säätää pelkän hämärän mielikuvan avulla.

Link to comment

Etupään madallustapa riippuu siitä paljonko haluat madaltaa.

 

Jos vain laillinen madallus (eli että ajovalojen korkeus maasta jää riittäväksi), niin homma hoituu yksinkertaisesti ja helposti vaihtamalla -50mm madaltavat etujouset.

 

Jos taassa haluat pudottaa keulan vielä alemmaksi (ja nostaa katsastukseen lailliselle korkeudelle) on järkevintä ostaa tai tehdä itse säädettävät etutolpat. Jos omat kädet pystyy, niin kohtuu hintaan saa helposti tehtyä kaupallisia säätötolppia paremmat.

 

Takapään madallus ihan kuin muissakin kuplissa, eli searchilla löytyy juttua.

Link to comment
Guest ritariässä

vaihtoehto 1 osta multa uudet madallusjouset, madaltaa noin 50mm:) mitä pitää tehdä jotta toi onistuu. keula ilmaan ja renkaat pois. sit jousitolppia irroittamaan. alhalla on kolme pulttia, muista vääntää ne lukitusraudat esim meisselilläsivuun ennen löysäys yrityksiä. tavaratilan puolelta kolme mutteria irti. sit sulla on jousitolppa kädessä jos olet ensin muistanut irroittaa jarruletkua/putkea paikallaan pitävän lirpakkeen. todennäköisesti jousitolppa on jumiutunyt olka-akselin monttuun ruosteen ym mönjän avustuksella kiinni jos tolppia ei oo esim viimmesen kymmenen vuoden aikana irroiteltu ja silloin tarviit joko lekaa ja lämpöö tai molempii. ja jos ei lähde, sit otettava koko paska olka-akseleineen parempaan työpisteeseen. kuskinpuolella silloin löysättävä nopeusmittarin vaijeri laakerikupin pidikkeestä jos se siel vielä on ja jarruletku tai putki irti riippuen mistä kohta haluut tai saat irti:)

 

tämän jälkeen tai toisaalta jos ei oo tarve vaihtaa jousitolppaa, niin annat sen olla olka-akselissa paikallaan ja etsit käsiisi jousipuristimet ja jotta saat jousenkin sielt pois, tarviit iskarin yläpäähän kuusiokoloavaimen, olikohan se 7mm kokoa ja muistaakseni 22mm lenkkiavaimen jonka varsi sen verran mutkalla jotta mahtuu sinne ylälaakerin keskireikään. sit vaan avaimella vääntämää mutteria auki ja kuusiokoloavaimella panet vastaan sen minkä voit ja yleensä ylämutteri aukiaa ja saat kierrejouselle vapaan pääsyn ulkoilmaan jousitolpasta.

 

sit vaan miettimään ostatko uudet jouset, vai vetäsetkö rälläkällä kierroksen pari pois.

 

sit on näit säädettäviä jousitolppia minkä kanssa voit käyttää vakiojousia. madaltaa sellaset 5-10cm

 

hifisteille on tarjolla myös reippaasti yli 500 euron hintaluokassa ns kynajousitolppia joilla madallus säätyy millilleen alalautasen sijaintia kierrerenkaiden sijaintia muuttamalla.

 

osaava tai osaava kaveri tekee moiset vakioonkin jousitolppaan, mut siinä kuluu keppaana ja sikareita työtuntien ja eurojen lisäksi.

 

täs muutama vaihtoehto.

 

jos haluut päästä helpolla ja halvalla , katkase vakiot jouset ja samalla iskaritkin elleivät tunnu vetokokeilla ns jäykiltä. näin toimien voit varautua tarkan katsastusmiehen vittuiluihin katkotuista jousista ja et saa leimaa katsastuksessa.

 

mut jos haluut maltillisen ja laillisen madalluksen, ostamulta jouset,heh. saat vielä muut ohjeet kaupanpäälle:)

 

madalsit miten tahansa, säädä pyöränkulmat uudellen, sillä tukivarret ja raidetangot ovat nyt eri asennossa taatusti jokin on ns vinossa. viisas vaihtaa samalla arpakuntoiset puslat tukivarsiin ja vakaajiin, joko orkkis kumiset tai kovemmasta ja värillisestä materiaalista tehdyt.

 

tuloksena edelleen joustava keula ja raideleveydet ei oo muuttuneet mihinkään jne...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...