Guest valvema Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Vinkkejä? Kaupan ilmeisesti on kahdenlaisia Dellortoja! Kysymys kuuluupi siis että mitä eroa on noilla ilmeisesti Alfan dellortoilla? Onko olemassa Kuplaan omia Delluja? Voisiko noi Alfan Dellortot kääntää tekemällä itse laipat tai olisiko jollain kaipan sellaisia...??? Huh huh hemmetti kun aina tulee yllätyksiä kun tällainen aloittelija rakentelee Kuppin kanssa! Vinkkejä ja ideoita ja huoltoluukkua ei tule!!!! Quote Link to comment
Guest Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Helpoin ratkaisu olisi varmaankin ihan kisakäyttöön suunniteltu pystydellorto keskelle ns. jokkis imusarjalla.Ei tarvi ku " pässinsarvet " kaasarilta imukäyrille ja todennäköisesti kaasuvaijerinkin voi pitää omalla paikallaan riippuen vivuista. ei tarvi murehtia sykronoinnista sun muista huoltoluukuista... Imusarjoja saa varmasti muutamalla kympillä ja kaasarikin voi olla samaa hintaluokkaa ku joku " vakio" käyttöön suunniteltu progedellu/weber. Enkä ainakaan itse juuri arvosta ryyppyominaisuutta virikoneessa ja myös alipainesäätimen antama hyöty on olematonta.Nämä ohjeet siis lähinnä kesäkäyttöön tarkoitettu. Omasta mielestäni alkuperäset virityskaasuttimet dell./weber on vaan paljon monikäyttösempiä ja helpompia säätää ku progressiivisesti toimivat weberit... tämä oli tietysti vain yksi mielipide... tämä siis kokonaiskustannuksiltaan jäisi todennäköisesti reilusti alle 200e ( 45mm dellu+imukäyrä+kumiputket ) Quote Link to comment
Sakke Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Alfan dellut menee ku ostat tuplille imusatsit. Quote Link to comment
Guest valvema Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Juuh toki saa ja normaalit imut löytyy vai tarkoitatko jotain speciaaleja jotka kääntää 180 astetta? Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Itse en ole nähnyt mitään erityistä syytä miksi pitäisi kääntää ne kaasarit. Onhan ne hieman ahtaat säätää, mutta ei mikään mahdoton temppu. Jos pistää toisin päin niin saattaa se seosruuvi sit jäädä puhallinkopan taakse jemmaan. Alfassa on yleensä talttapäiset lyhyet seosruuvit, mutta ne voi ihan hyvin vaihtaa pitempiin missä on mutterikanta niin niitä voi säätää tavallisella lenkkiavaimella sivusta (siis auton takaa). Mielestäni kaasareita suurempi ongelma on tulppien vaihto. Ne etummaiset jää tosi hankalaan paikkaan ja vaarana on että ne saa väärille kierteille kun ei pääse kunnolla laittamaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.