Guest py_ry Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 (edited) tuli hommattua projekti kupla -73 koneen tunnus on B0343487 (pakun moottori yksreikä kansilla) kiitos tunnistajalle! Nyt sitten asiaan, Koneessa oli laakerivika ja olen nyt purkanut kampikammion atomeiksi ja vika löytynyt, nelosen kiertokangen laakeri hajonnut. Mitä kiertokangille täytyis tehä? Roskiin? Kampiakselissa pieniä jälkiä kiertokangen kaulalla, sattuneesta syystä. Runkolaakeripinnat hyvät. Käyn huomenna viemässä kampiakselin koneistamolle, jossa se tutkitaan. Pitäskö kiertokangetkin viedä samalla? Aarporaus ei onnistu siellä.. Sitte laakerit. Nokka akselin laakerit oli std. Runkolaakerissa 0.50U. St. 72-2267 merkinnät. Kiertokangen laakerit 0.50 71-1950. Mitähän nuo merkinnät tarkoittaa? Yli vai alikoko? Kumminkos päin se nyt meni.. ja tärkein voisko nuita osia käyttämällä saada vielä käyvän ja luotettavan kamppeen? Tämä on minun toinen ilmajäähy kone mikä purettu niin vähän vielä hakemista.. Sitten ihmetystä herätti myös mäntä jossa päällä koko 85.96, keskellä mäntää oli pieni monttu.. Edited May 26, 2016 by py_ry Quote Link to comment
Guest Type123 Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 (edited) Ymmärtääkseni 86mm ensimmäinen (ja viimeinen) tehtaan ylikoko -> 85.96 mäntä = tarvittava välys 86 sylinteriin. Eli kone on remontoitu joskus ammoisina aikoina. Edit: OK I stand corrected - joka päivälle jotain uutta :) Edited May 26, 2016 by Type123 Quote Link to comment
Guest py_ry Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 Aivan. Ei tosiaan ihan vasta ole käytetty auki.. Quote Link to comment
Tutkija Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 On myös 86,5mm ja 87mm ylikokoja tehtaalta lähtenyt Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.