Jump to content

laakeri vika..


Guest py_ry

Recommended Posts

Guest py_ry

tuli hommattua projekti kupla -73 koneen tunnus on B0343487 (pakun moottori yksreikä kansilla) kiitos tunnistajalle!

 

Nyt sitten asiaan, Koneessa oli laakerivika ja olen nyt purkanut kampikammion atomeiksi ja vika löytynyt, nelosen kiertokangen laakeri hajonnut. Mitä kiertokangille täytyis tehä? Roskiin?

 

Kampiakselissa pieniä jälkiä kiertokangen kaulalla, sattuneesta syystä. Runkolaakeripinnat hyvät. Käyn huomenna viemässä kampiakselin koneistamolle, jossa se tutkitaan. Pitäskö kiertokangetkin viedä samalla? Aarporaus ei onnistu siellä..

 

Sitte laakerit.

Nokka akselin laakerit oli std. Runkolaakerissa 0.50U. St. 72-2267 merkinnät. Kiertokangen laakerit 0.50 71-1950. Mitähän nuo merkinnät tarkoittaa? Yli vai alikoko? Kumminkos päin se nyt meni.. ja tärkein voisko nuita osia käyttämällä saada vielä käyvän ja luotettavan kamppeen?

 

Tämä on minun toinen ilmajäähy kone mikä purettu niin vähän vielä hakemista..

 

Sitten ihmetystä herätti myös mäntä jossa päällä koko 85.96, keskellä mäntää oli pieni monttu..

post-1698-0-49475700-1464264943_thumb.jpg

Edited by py_ry
Link to comment
Guest Type123

Ymmärtääkseni 86mm ensimmäinen (ja viimeinen) tehtaan ylikoko -> 85.96 mäntä =  tarvittava välys 86 sylinteriin. Eli kone on remontoitu joskus ammoisina aikoina.

 

Edit: OK I stand corrected - joka päivälle jotain uutta :)

Edited by Type123
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...