Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 missäkähän vika kun ei ole tyhjäkäyntiä ollenkaan ja kone kun on lämmin niin nykimällä menee eteenpäin? on yritetty säädellä. ja tyhjäk. ruuvilla (isommalla ruuvilla) ei ole mitään vaikutusta asiaan kun kääntelee. hyvin lähtee käyntiin ja ottaa kierroksia mut ei vaan sit pysy käynnissä. ja kleinbus on kyseessä. vakio kone ja orkkis kaasari solex 34pict-3 Quote Link to comment
nalleolut Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 onko sytytys puoli kunnossa? Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 korvakuulolta säädetty on Quote Link to comment
nalleolut Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 hmm...perse edellä puuhun! no joo eli kärkiväli tulpat johdot,pyörijä,kansi? onko kaikki varmasti omalla paikallaan konehuoneessa? miun kupla ei käyny tyhjäkäyntiä osto hetkellä,kierroksia otti ja kävi nätisti ku piti kierrokset 1500... oli letku imusarjasta irti! Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 kärkiväli on säädetty, tulpat ja johot uusia. sit tuli semmonen mieleen et eikös pitäisi vaikuttaa käyntiin jos ottaa sen letkun irti kaasuttimen alapuolelta joka menee jakajan kyljessä olevaan alipainekalvorasiaan. vai mikä sen oikee nimi olikaan. tossa ei ollu mitään vaikutusta. Quote Link to comment
Racing Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Imuvuoto. Kierroksien pitäisi aaltoilla ja käydä huonosti jos otat letkun irti kaasarin alta ja kone käy. Onko imusarjan kumiholkit varmasti ehjät pässinsarvien päissä ja klemmarit kiinni? Quote Link to comment
nalleolut Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 siihen virranjakajan kylkeen tulevan letkun pitää lähteä kaasarin kyljestä! Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 aattelin itekin niitä kumiholkkeja. nykyiset kyllä näyttäis ehjiltä, mut valmiina olis kyllä uudet holkit. mites ne holkit saa vaihdettua helpoiten, pitääkö ottaa pässinsarvet irti vai mitenkä???? Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 siihen virranjakajan kylkeen tulevan letkun pitää lähteä kaasarin kyljestä! joo niin se meneeki silleesti Quote Link to comment
Racing Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 aattelin itekin niitä kumiholkkeja. nykyiset kyllä näyttäis ehjiltä, mut valmiina olis kyllä uudet holkit. mites ne holkit saa vaihdettua helpoiten, pitääkö ottaa pässinsarvet irti vai mitenkä???? Pitää purkaa sen verran että viisainta ottaa koko moottori irti pakun ollessa kyseessä. Koita vetää jeesusteippiä tiivisti ympäri auttaako käyntiin ja jos ei niin voit kokeilla ruiskutella crc:tä pässinsarvien kansien pähin jos käynti muuttuu niin vuotaa. Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 eikö muka saa irrotettua ilman koneen irrotusta? (räikällä ja jatkovarrella) Quote Link to comment
nalleolut Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 nou... mutta mie epäilen silti vieläkin sytytys häröä.... itsellä samanmoisia ongelmia vuosi sitten ja melkein kaikki sytty osat uusimalla rupes homma toimimaan! miullekkin ehdoteltiin kaiken näköistä lämmitys kanavien putsausta ja muuta Quote Link to comment
Racing Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 eikö muka saa irrotettua ilman koneen irrotusta? (räikällä ja jatkovarrella) Pitää ottaa puhallinkoppa pois tai ainakin nostaa sitä ja öljynj.pellit takaa saada pois jotta koppa nousee jne. Ja termarikin on siellä tekemässä kiusaa ja mahtuuko koppa nouseen niin paljo jotta saat sen pois kun pakussa on niin vähä tilaa ylöspäin konehuoneessa. Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 nou... mutta mie epäilen silti vieläkin sytytys häröä.... itsellä samanmoisia ongelmia vuosi sitten ja melkein kaikki sytty osat uusimalla rupes homma toimimaan! miullekkin ehdoteltiin kaiken näköistä lämmitys kanavien putsausta ja muuta niin toimiko sulla tyhjäkäynti kylmänä? mulla toimii kun on kone aivan kylmä, sit kun alkaa minuutin pari päästä lämpenee niin sit ei toimi Quote Link to comment
nalleolut Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 toimii sulla ei toimi vissiin ryypyn läppä...eli jää ryyppy päälle ja kone saa liikaa soppaa! kokeile ottaa ryypyn piuha irti! tai sitten se soleksi mikä siin kaasarin kylessä on kii siihen pitäisi kans tulla piuha... jos se vaik on paskana! Quote Link to comment
Guest Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Ootkos säädelly ryypyn kelaa? Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Ootkos säädelly ryypyn kelaa? on sitä säädelty edes takas. pitääpä heti lähtä koittaa mitä tapahtuu ku ottaa sen piuhan irti ja antaa lämmetä. Quote Link to comment
nalleolut Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 mulla itselläni ei oo se piuha kii ollenkaan ku viime vuonna vaihdoin kaasariin tiivisteitä ja enkä jaksanut ruveta säätämään ryyppyä kohalleen! hyvin lähtee kesälläkin ilman ryyppyä ja eikä ollut muitakaan ongelmia! Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 mulla itselläni ei oo se piuha kii ollenkaan ku viime vuonna vaihdoin kaasariin tiivisteitä ja enkä jaksanut ruveta säätämään ryyppyä kohalleen! hyvin lähtee kesälläkin ilman ryyppyä ja eikä ollut muitakaan ongelmia! joo, ilmottelen kohta miten kävi ilman piuhaa Quote Link to comment
Guest fastghia Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 mulla itselläni ei oo se piuha kii ollenkaan ku viime vuonna vaihdoin kaasariin tiivisteitä ja enkä jaksanut ruveta säätämään ryyppyä kohalleen! hyvin lähtee kesälläkin ilman ryyppyä ja eikä ollut muitakaan ongelmia! Ryyppy on paholaisen keksintö ja kesäkelillä aivan turha värkki. Pesee vaan öljyt sylintereistä... Mä otan kaikista omista ilmaVWlaitteista sähköryypyn pois päältä (jos sattuu oleen niin uusi vehje). Pari kolme kaasun polkasuu, käyntiin ja sitten lämmitellään paikallaan jonkin aikaa, että käynti tasaantuu ja sit menoks. Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 ryypyn johto otettu pois ja kävi tyhjäkäyntiä jo muutaman minuutin mut sit taas ei oikein pysyny tyhjäkäynnillä. mikä merkitys sillä toisella puolella olevalla piuhalla on? Quote Link to comment
Racing Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 ryypyn johto otettu pois ja kävi tyhjäkäyntiä jo muutaman minuutin mut sit taas ei oikein pysyny tyhjäkäynnillä. mikä merkitys sillä toisella puolella olevalla piuhalla on? Tyhjäkäyntiventtiili,kun otat sen johdon pois ei taatusti käy tyhjäkäyntiä. Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 ei ollu merkitystä oliko se johto paikoillaan vai ei. johtoon kyllä tuli virtaa. voisko siinä venttiilissä olla vikaa? jos koittas laittaa toisesta samanlaisesta kaasarista sen paikalleen Quote Link to comment
Racing Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 ei ollu merkitystä oliko se johto paikoillaan vai ei. johtoon kyllä tuli virtaa. voisko siinä venttiilissä olla vikaa? jos koittas laittaa toisesta samanlaisesta kaasarista sen paikalleen Kokeile ihmeessä,kyllä niissä vikoja on ollut. Quote Link to comment
nalleolut Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 hmm onkohan tässä se sama konversio 6-12v? josta täällä olen saanut lukea...... Quote Link to comment
Guest Japi79 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 hmm onkohan tässä se sama konversio 6-12v? josta täällä olen saanut lukea...... mitä meinaat? Quote Link to comment
nalleolut Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 haulla löytyy asiaa,en rupea muistelemaan metsään menee kumminkin.... Quote Link to comment
Racing Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 haulla löytyy asiaa,en rupea muistelemaan metsään menee kumminkin.... Parempi jos ei kommentoi ja sekaa joka asiaa jos ei ole -72 bussi/pakuvolkkarin konetta koskaan nähnytkään. (ei herneitä). Quote Link to comment
nalleolut Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 juu unohdetaan tuo juttu! olen nähnyt..... tänään viimeksi oli koneistamon lattialla sellainen.... heh! se voi olla se solenoidi siin kaasarin kylessä! ehkä mie en arvuuttelöe mitään! Quote Link to comment
Guest Esko Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Mulla oli ryypyn kelaan kulunu (siihen spiraaliosaan) kolo just sille kohtaa johon olis pitäny sen ryyppyläpän avaava vipu osua. Eipä osunu, mutta taivutin vähän vipua että lähti läppä spiraalin mukana liikkeelle niin jo alkoi löytyä tyhjäkäynti. Quote Link to comment
Teevee Posted April 22, 2006 Share Posted April 22, 2006 Joo itellä kuplassa sama vika, ei pysy tyhjäkäynnillä, vaihdoin just kaasariiin neulaventtiilin ja kaikki sytytysosat on vaihdettu(jakaja, tulpat, piuhat), oliskos sitte et tarttis säätää noita seosruuveja kohdilleen, hetken jo sain pysymään käynnissä ku säätelin, mut ei pysy enää.. Ja nimenomaan kaasarina Dellorton kaksikurkkuinen 40mm. Jos vaikka ostais tuon FMI 1.4-seossuhdemittarin ja säätäis sillä kohdilleen...mut entä jos sittenkään ei pysy käynnissä? Imuvuotoakaan ei pitäisi olla, ku ei aikasemminkaan ollut ku oon just laittanut uudet kumiputket alkukäyrien ja imusarjan väliin. Quote Link to comment
Guest aape Posted April 22, 2006 Share Posted April 22, 2006 Samat oireet kun alkup. kysyjällä oli joskus 68 bussissa. Se kaasarin kyljessä oleva tyhjäkäyntimotukka(venttiili?, virta siihen menee myös) oli sökö. Kun kokeilin toisesta kaasarista vastaavaa osaa niin käynti palasi normaaliksi. Quote Link to comment
Teevee Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 Niin vakiokaasarissa vai? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.