Jump to content

weber 44 kaasuttimien perussäädöt


Guest svaris

Recommended Posts

eli pikkasen apua tuplien perussäätöön.

 

- onko seos rikkaammalla, jos ruuvia pyöritetään kiinnipäin numero 2

- miten tarkistan/säädän kiihdytyspumpun aukeamista oikeaan aikaan numero 1

- ja sit nuo numero 3/4 merkitys

 

ainut ongelma/poikkeama on 1 sylinterin tulppa. Se on selvästi puhdas ja muut olivat selvästi karstoittuneet eli kävisikö ykkönen hieman laihalla/sopivasti ja muut rikkaalla.

post-517-13888358347636_thumb.jpg

Link to comment

Tuota tuota, käsittääkseni sen jälkeen kun lyijyn käytöstä luovuttiin, ei tulppien värin perusteella voine tehdä kovinkaan hyviä päätelmiä seoksista. Seosmittari on luotettavampi apuväline.

 

Tuo 2 on tyhjäkäynnin seosruuvi. Säätäminen noin periaatteessaon hyvä aloittaa niin, että avaa noita 1,5-2 kierrosta ja jos ei ole kohdallaan, aloitetaan suuttimien kanssa pelaaminen.

 

3 ja 4 ei tarvitse noin yleensä koskea.

 

Täällä on aiemmin kirjoiteltu pitkät pätkät säätämisestä, eli hakua päälle.

Link to comment
Tuota tuota, käsittääkseni sen jälkeen kun lyijyn käytöstä luovuttiin, ei tulppien värin perusteella voine tehdä kovinkaan hyviä päätelmiä seoksista. Seosmittari on luotettavampi apuväline.

 

Tuo 2 on tyhjäkäynnin seosruuvi. Säätäminen noin periaatteessaon hyvä aloittaa niin, että avaa noita 1,5-2 kierrosta ja jos ei ole kohdallaan, aloitetaan suuttimien kanssa pelaaminen.

 

3 ja 4 ei tarvitse noin yleensä koskea.

 

Täällä on aiemmin kirjoiteltu pitkät pätkät säätämisestä, eli hakua päälle.

 

3 Pitäs olla lisäilmaa tyhjäkäyntiä varten, normi käytössä sen pitäisi olla kiinni.

 

4 Kiinni kanssa normikäytössä.

 

2 on tosiaan tyhjäkäynnin seosruuvi mutta edelliseen poikete on tullut erinlaisia ohjeita vastaan. Itse läytämissäni oli että 0,75 kierrosta auki ja siitä sitten tähtäileen korkeinta mahdollista kierroslukua. Sen jälkeen vielä hieman auki. Tosiaan nuo kannattaa olla oikein säädetty kun kyseinen neula vaikuttaa koko alueeseen. Seos laihenee sitä mukaa mitä enemmän sitä neulaa vääntää kiinni. Koita vaikka vääntää kokonaan kiinni niin kyseinen pytty tippuu kokonaan käynnistä.

 

Googlettimesta löytyy hyviä säätöohjeita jos osaa etsiä ja lontoo taittuu. Suutinkootkin saa melko kohdalleen weberin omien suositusten mukaan.

Link to comment

Virikaasarit säädetään suuttimia ja kurkkuja vaihtamalla. Jos sisällä on väärät palikat, ei toimi vaikka miten ruuvailet noita.

 

Tässä nyt kuitenkin vielä tarkenusta näille:

 

1. Kiihdytyspumpun iskunpituus. Vaikuttaa siis siihen kuinka pitkään ruisku ajallisesti kestää. Jos tarvitset heti enemmän tai vähemmän, vaihda kiihdytyspumpun suutinta.

 

2. tyhjäkäynnin seosruuvi. Mitä enemmän avaat ruuvia sen enemmän kone saa seosta tyhjäkäynnillä. Ei yleensä paljoa tunnu ajossa. Tässäkin tärkeintä on ensin löytää oikean kokoinen suutin, ja sille sitten hakea ruuvi sopivaan, kauniisti käyvään kohtaan. Ei kannata väkisin laittaa johonkin tiettyyn kierrosmäärään kuten vakiokoneissa, vaan kokeilla toimivin kohta. Jos kone käy parhaiten kun ruuvi on melkein kiinni, suutin on liian iso.

 

3.by pass ruuvi. Ei ole kosketuksissa bensaan mitenkään. Päästää tarvittaessa ilmaa läpän ohi. Tarkoitettu useamman kaasarin asennuksessa tasaamaan mahdollisia alipaine eroja. Säädetään tarvittaessa synkkamittarin kanssa. Yleensä kaikki täysin kiinni.

 

4. Tulpparuuvi. Paikka synkkamittarille.

 

Mika / Free Technics

Link to comment
Virikaasarit säädetään suuttimia ja kurkkuja vaihtamalla. Jos sisällä on väärät palikat, ei toimi vaikka miten ruuvailet noita.

 

Mika / Free Technics

 

No tätä yritin kertoa, mutta Mika ilmaisi itsensä paremmin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...