Guest Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 eli pikkasen apua tuplien perussäätöön. - onko seos rikkaammalla, jos ruuvia pyöritetään kiinnipäin numero 2 - miten tarkistan/säädän kiihdytyspumpun aukeamista oikeaan aikaan numero 1 - ja sit nuo numero 3/4 merkitys ainut ongelma/poikkeama on 1 sylinterin tulppa. Se on selvästi puhdas ja muut olivat selvästi karstoittuneet eli kävisikö ykkönen hieman laihalla/sopivasti ja muut rikkaalla. Quote Link to comment
Lasse Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Tuota tuota, käsittääkseni sen jälkeen kun lyijyn käytöstä luovuttiin, ei tulppien värin perusteella voine tehdä kovinkaan hyviä päätelmiä seoksista. Seosmittari on luotettavampi apuväline. Tuo 2 on tyhjäkäynnin seosruuvi. Säätäminen noin periaatteessaon hyvä aloittaa niin, että avaa noita 1,5-2 kierrosta ja jos ei ole kohdallaan, aloitetaan suuttimien kanssa pelaaminen. 3 ja 4 ei tarvitse noin yleensä koskea. Täällä on aiemmin kirjoiteltu pitkät pätkät säätämisestä, eli hakua päälle. Quote Link to comment
Gerbiili Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Tuota tuota, käsittääkseni sen jälkeen kun lyijyn käytöstä luovuttiin, ei tulppien värin perusteella voine tehdä kovinkaan hyviä päätelmiä seoksista. Seosmittari on luotettavampi apuväline. Tuo 2 on tyhjäkäynnin seosruuvi. Säätäminen noin periaatteessaon hyvä aloittaa niin, että avaa noita 1,5-2 kierrosta ja jos ei ole kohdallaan, aloitetaan suuttimien kanssa pelaaminen. 3 ja 4 ei tarvitse noin yleensä koskea. Täällä on aiemmin kirjoiteltu pitkät pätkät säätämisestä, eli hakua päälle. 3 Pitäs olla lisäilmaa tyhjäkäyntiä varten, normi käytössä sen pitäisi olla kiinni. 4 Kiinni kanssa normikäytössä. 2 on tosiaan tyhjäkäynnin seosruuvi mutta edelliseen poikete on tullut erinlaisia ohjeita vastaan. Itse läytämissäni oli että 0,75 kierrosta auki ja siitä sitten tähtäileen korkeinta mahdollista kierroslukua. Sen jälkeen vielä hieman auki. Tosiaan nuo kannattaa olla oikein säädetty kun kyseinen neula vaikuttaa koko alueeseen. Seos laihenee sitä mukaa mitä enemmän sitä neulaa vääntää kiinni. Koita vaikka vääntää kokonaan kiinni niin kyseinen pytty tippuu kokonaan käynnistä. Googlettimesta löytyy hyviä säätöohjeita jos osaa etsiä ja lontoo taittuu. Suutinkootkin saa melko kohdalleen weberin omien suositusten mukaan. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Virikaasarit säädetään suuttimia ja kurkkuja vaihtamalla. Jos sisällä on väärät palikat, ei toimi vaikka miten ruuvailet noita. Tässä nyt kuitenkin vielä tarkenusta näille: 1. Kiihdytyspumpun iskunpituus. Vaikuttaa siis siihen kuinka pitkään ruisku ajallisesti kestää. Jos tarvitset heti enemmän tai vähemmän, vaihda kiihdytyspumpun suutinta. 2. tyhjäkäynnin seosruuvi. Mitä enemmän avaat ruuvia sen enemmän kone saa seosta tyhjäkäynnillä. Ei yleensä paljoa tunnu ajossa. Tässäkin tärkeintä on ensin löytää oikean kokoinen suutin, ja sille sitten hakea ruuvi sopivaan, kauniisti käyvään kohtaan. Ei kannata väkisin laittaa johonkin tiettyyn kierrosmäärään kuten vakiokoneissa, vaan kokeilla toimivin kohta. Jos kone käy parhaiten kun ruuvi on melkein kiinni, suutin on liian iso. 3.by pass ruuvi. Ei ole kosketuksissa bensaan mitenkään. Päästää tarvittaessa ilmaa läpän ohi. Tarkoitettu useamman kaasarin asennuksessa tasaamaan mahdollisia alipaine eroja. Säädetään tarvittaessa synkkamittarin kanssa. Yleensä kaikki täysin kiinni. 4. Tulpparuuvi. Paikka synkkamittarille. Mika / Free Technics Quote Link to comment
Lasse Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Virikaasarit säädetään suuttimia ja kurkkuja vaihtamalla. Jos sisällä on väärät palikat, ei toimi vaikka miten ruuvailet noita. Mika / Free Technics No tätä yritin kertoa, mutta Mika ilmaisi itsensä paremmin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.