Guest wiima-62 Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 onko mitenkään vaarallista kun männässä on kaksi hiushalkeamaa renkaiden alapuolella,,,,,kuulemma vakiokoneessa ei haittais,,, mitäpä outta mieltä??????Pakkaan just konetta uusilla renkailla . Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 no mikä ettei, mut ei kannata sit ihmetellä ku lomareissul päättää kone tehäkki täystuhon noin onnettoman säästön takia :D Quote Link to comment
-tipi- Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 Juu, en miekään levollisin mielin lähtis monen sadan kilsan päähän tollasella koneella. Quote Link to comment
Guest Sami W Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 Ei kannata ottaa riskiä pienen säästön toivossa. Quote Link to comment
Guest Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 Tyhmä paikka säästää. Säästä sit se 30e vaikka bensassa ; ) Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 just,,, kyllä toinenkin mäntä näyttäs kaipaavan sulattamoa, mut eikun kahta mäntää etsimään Quote Link to comment
Guest Posted May 18, 2006 Share Posted May 18, 2006 Noilal on ajettu vaikak kuinka ja paljon, kyseessa on valumannat joissa on oljyrenkaan huuhtelu-ura pitka ku nalkavuosi. Tyhma suunnittelu. Takomannissa ei ole yhtenaista pitkaa uraa vaan reikia porattu vieretysten, ne ei halkea tuollalailla. Pikkuiset halkeamat ei haittaa vakiokoneessa, jos kasataan "B" konetta jolta ei vaadita kymmenien tuhansien kilsojen ikaa. Jos kone menee painavaan autoon tai silla ajetaan "kovaa" niin sitten ei kannata riskeerata. Ongelma ainoastaan pahenee ajan mittaan. Lahes kaikissa paljon ajetuissa vakiomannissa on noita halkeamia. 1cm halkeaman pituus alkaa olemaan siina rajoilla, yli sen ei kannata kayttaa. Koneen saadot on syyta olal kunnossa, nakutus pahentaa tilannetta nopeasti. (ja saattaa olla osasyy halkeamien syntymiseenkin). jan Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 mulla joskus vastaava vika kuplassa, renkaiden välinen kannas "jumitti" öljyrenkaan ja toisen puristusrenkaan, ja sepä oli pytylle hubaa... Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 do niin,, nyt olis kone paikallaan mut ventiilit pitää vielä säätää kertaalleen kilkattavat turhan paljon, säädin imun 0,10 ja pakon 0,15 .eiks se ollut jotain tälläistä ne väljykset ????? Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Guest Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Alumiini tyontotangoilla (vakio) valys 0.10 kaikkiin jos tarkistat ne joka oljynvaihdon yhteydessa ja vaihdat oljyt ohjekirjan mukaan ajoissa.. 0.15 valys kaikkiin jos olet laiska. (Tehtaan ohjeen mukaan, koska siella huomattiin etta ihmiset eivat jaksa valyksia tarkistella). Saato tehdana KYLMAAN koneeseen. Alumiinitangoilla valys pienenee kun kone lampiaa, ja rapina lakkaa. Terastangoilla tapahtuu painvastoin, valys kasvaa kun kone lampiaa. Terastankoja kaytettaessa valys laitetaan mahdollisimman lahelle NOLLAA kylmana. Kuumana se venahtaa yli 0.15 itekseen. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.