UltraVW Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Kertokaa tyhmälle miten tulppien lämpöarvo vaikuttaa koneeseen?Eli ns.kylmät ja kuumat tulpat.Ja vaikuttaako ne esim. koneen lämpöihin? Ja mitkä olisivat ok tulpat ns.mietoon viripataan?Kone käy ajoittain kuumana(moottoritie ajossa) bosch w8ac vai w7ac?Ja mikä kärkiväli? Quote Link to comment
mick Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Samaa miettiny. Jossain sitä kyselinkin, en muistaakseni saanut vastausta. Kysyin myös urbaanista legendasta(?), eli jossain autossa oli palanut mäntiin reiät, kun oli liian korkean lämpöarvon tulpat. Kuulostaa aika epäuskottavalta. Joku joka tietää, katkaisee nyt siivet tuoltakin huhulta, jookosta? Quote Link to comment
Gerbiili Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Eiköhän se lämpöarvo vaikuta ainoastaan tulpan kestävyyteen. Kylmä kone niin kuuma tulppa niin pysyy puhtaana karstasta. Kuuma kone niin kylmempi tulppa että se ei vaan pala/sula se itse tulppa. Epäilisin suuresti että tulpat mäntiin muuten reikiä saa kuin siihen osumalla. Tokihan se voi karstottua ja kone alkaa vaikka nakuttamaan. Ah unohtui että voihan se tietty olla että, se on sulamispisteessä ollut ja siitä on seurannut itsesyttyminen. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 mitenköhän muistan et lämpöarvo vaikuttaa kuinka syvä se elektrodi on, eli kuinka paljo se ottaa lämpöö vastaan jne.. pitääkö hakee veeåtta varastosta missä näistä joskus oli. http://www.ngk.fi/Sytytystulpan_laempoearvo.1657.0.html no siinä on ngk sivuilta Quote Link to comment
mick Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 No kumpaankos suuntaan pitää lämpöarvoja nyt sitten muuttaa, jos tuppaa tulpat palamaan? Paremmin lämpöä siirtäviksi, vai paremmin lämpöä eristäviksi? Ööh... Quote Link to comment
Gerbiili Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 No kumpaankos suuntaan pitää lämpöarvoja nyt sitten muuttaa, jos tuppaa tulpat palamaan? Paremmin lämpöä siirtäviksi, vai paremmin lämpöä eristäviksi? Ööh... Tietty paremmin lämpöä siirtäviksi, eli kylmemmiksi. Quote Link to comment
Guest Trompi Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 No kumpaankos suuntaan pitää lämpöarvoja nyt sitten muuttaa, jos tuppaa tulpat palamaan? Paremmin lämpöä siirtäviksi, vai paremmin lämpöä eristäviksi? Ööh... Ja tämä riippuu tietysti mitä tällä "palamisella" tarkoitetaan. Jos liian kylmä tulppa, alkaa nokea kertymään sinne juureen ja tämä aiheuttaa sitten tulpan "läpilyöntiä" eli kipinä häviää kärjestä. Myös väärin säädetyt kaasarit aiheuttaa tätä ilmiötä, vaikka tulpat olisivat lämpöarvoltaan aivan oikeat. Jos taas liian kuuma tulppa, niin tulppa voi ihan vaurioitua ja sulaa. Jolloin se tietty ei toimi. Yleisin kyllä on tuo eka vaihtoehto... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.