SePi Posted March 12, 2018 Share Posted March 12, 2018 Kattelin tuota Tanhiksen kokoamaa kaaviokokoelmaa, mutta sieltä ovat monet kuvat jo kadonneet. Lisäsin yhden kirvan kaavion ja jos ei parempaa löydy, ni meinaan soveltaa sitä tohon omaan projektiin. Mulla olis tarkoitus vetää kuskin puolella yläputkessa sukkaan suojattuna kaikki valo- ja turvavöiden johdot. Oikeassa yläputkessa kulkisi sitten moottoriin liittyvät johdot startista lataukseen ja kaasareihin - ehkäpä merkkivalotkin. Putkihan on sisältä sileä ja olettaisin tuon sukan olevan riittävän suojan. Putken sisään toki sopii tarvittaessa paksumpaakin suojaputkea. Läpiviennit teen asiallisilla kumeilla. Muutenhan tuo ei mitenkään kummallista ole, mutta mulla tulee akku eteen ja päävirtakytkin entisen bensan täyttöaukon paikalle. Paljonko pitäis sulakkeessa olla kokoa, että kestäis starttiakin kunnolla? Jos jollakulla on hyviä ehdotuksia yksinkertaistetuista kaavioista ja eri värisiä sekä paksuisia sähköjohtoja myyvistä liikkeistä, niin saa laittaa vinkit. Quote Link to comment
JM Posted March 12, 2018 Share Posted March 12, 2018 (edited) Miten jos sinne laittais mmo ohjauskaapelin, olis numeroitu ei tarte värien kanssa pelleillä.Jos tartee isompia virtoja niin muutama johdin yhteen. https://www.reka.fi/ohjaus-ja-instrumentointikaapelit/ohjauskaapelit/mmo-ohjauskaapeli Edited March 12, 2018 by JM Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Ei kovalankasta johtoa laiteta liikkuvaan asennukseen. Vaan monisäikeisellä. Esim tän pajan ryönää : https://www.murri.fi/fi/tuotteet/johtimet-kaapelit-letkut-ja-tarvikkeet/kaapelit/ohjauskaapelit/pvc/pvc Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Tuossa alkaa olemaan jo riittävästi numeroita? https://www.murri.fi/fi/tuote/johtimet-kaapelit-letkut-ja-tarvikkeet/kaapelit/ohjauskaapelit/pvc/pvc/KA10180150/flex-jz-18g1-5 Quote Link to comment
SePi Posted March 14, 2018 Author Share Posted March 14, 2018 Mä laitoin viisysiin valmiiksi tavallista 7 karvaista johtoa lisähärpäkkeitä varten ja sehän olis tohonkin yhtä passelia. Mut sellaisesta (ja noista em kaapeleistakin) on vähän hankala tehdä sellaisia johdotuksia, jossa on haarotuksia ja eri mittaista kohdetta, esim moottorin apulaitteisiin. Meinasin käyttää rattiakselin viiksistä alkuperäisellä tavalla kaikkea muuta, paitsi pissapoikaa. Kojelautaan niin vähän katkaisijoita ja nappuloita kuin mahdollista. Mutta pitäiskö valot kuitenkin laittaa releen kautta? Tuollahan ei todennäköisesti ajeta koskaan pimeässä, joten valojen kirkkaudella ei merkitystä, mutta olisko nuo viiksien ja kytkimien virran kestot vain ohjausvirtojen luokkaa? - Siis kyseessä 1303 -74 osat. Quote Link to comment
JM Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Haarottaminen= kuorii riitävän pitkät päät ja sukittaa/kutistemuovittaa sopivan pituisia ja sopivan määräisiä nippuja. Valot laitettava releen kautta koska valonvaihtoviiksestä tulee ohjausimpulssi joka vaihtaa releen toiseen asentoon. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.