Guest Juke72 Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Kyselen varmaan tyhmiä, mutta kyselenpä siltikin... Kun perjantaina sain tuon viisysin tuohon pihalle ja oon sitä tuossa ropannu ja tutkinu vähän joka puolelta ni näyttää aika lailla erilaiselta ku edellinen johon tutustuin vähän tarkemmin, eli vm 1967. Näyttää esim. Motonetin luettelossakin olevan osat vm. 1964 lähtien, kaveri kävi pihalla tänään rupattelemassa ja sanoi, että kone ja lämmönvaihtimet on ihan erilaiset ku mitä sillä on ollu--kuuskytluvun kuplia. Niin, osia kun aina silloin tällöin tarvii, niin mikä on se vuosimallihaarukka mihin tuo viisysi menee? Sopiiko uudemmat moottorit tuohon vaihdelaatikkoon? Tarkoitus ei ole pakosta vaihtaa moottoria, mutta keskusteluja lukiessani olen aika vakuuttunut siitä, että se on arpakone... Eli jos se laukeaa niin meneekö uudemman mallin moottori siihen ja jos, niin onko jotain erityistä huomioitavaa? Samoin alustan osat ym.? Kiitos kärsivällisyydestä ja anteeksi ;o) Jos jollain on heittää vanhoja keskustelulinkkejä niin nekin kelpaa mielellään--oppi kun ei ojaan kaada tässäkään asiassa... Quote Link to comment
GT78 Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 Arvaukseni olisi että '59 menisi haarukkaan '58-'60. Tosin '60 on jo normivilkuilla kai, mutta muuten suht sama auto? En ole asiantuntija mutta tämmöstä vaikutelmaa olen saanut. Onko sulla muuten vielä poikavilkut tallessa eli ne semafoorit kyljissä? Koneesta en sano mitään, arpakoneen maineessa tai ei, varmaan yhtä arpa kuin mikä tahansa muukin kuplan kone. Käytöstä kiinni. Itse pitäisin alkuperäisenä, ei mitään sekasikiöitä :D Tai ainakin säilytä se vanha kone. Vähiin käy ennen ku loppuu nääs... Quote Link to comment
Guest Juke72 Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 On alkuperäiset vilkut tolpissa paikoillaan, voi olla että toimivatkin kun saan puoli autoa maadoitettua... Oli vähän heikossa hapessa kaikki maadoituspisteet. Alkuperäisenä tuo pysyy muutenkin, mitään korimuutoksia ei tule--jos alkais laittaan isompaa moottoria niin sehän on loputon suo niin työmäärälle, lompakolle ku osien vaihdollekin. Tuo nykyinen kone ei kolise ja käykin suht nätisti ja tasaisesti, haju on sellanen että jostain puhaltaa öljyä läpi aika reippaasti. Siitäkin tosin selviää, jos osia on saatavilla--selviää myöhemmin :) Quote Link to comment
Guest Henkka Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 No osia löytyy, mut tietenkin vanhempiin ei ihan motonetistä. Keiteleeltä ja erikoisliikkeistä Saksasta esim. www.hoffmann-speedster.de ja jos tulee ikävä saksankielen sanakirja esiin ja osoitteeks ebay.de Quote Link to comment
Guest fastghia Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Tehtaan korjauskirja on erikseen vuosimalleille 58-60. Takavalot ja kaiketi ovenkahvat on samat 56-61. Kone on 30hv joka loppui muistaakseni -60, jonka jälkeen tuli 34hv. Vinkkarit oli vuoteen -59, takaikkuna on sama 58-64, takaluukku 58-63, jarrut vissiin vaihtui isompiin -62 jne. Jos on rättikatto niin se pysyi -63:een. Siispä täsmällistä vastausta ei voi antaa... ja koskas se bensamittari tuli ja varatankki hävis, 61 vai 62... Ja noi vaan koskien export-mallia, standard menee sitten erikseen... Quote Link to comment
Sakke Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Kaffat vaihtu 60, bensamittari taas 62 malliin. Quote Link to comment
Guest Japi Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Missä vaiheessa vaihdelaatikko (vahvistunut) on vaihtunut. Vai onko sama laatikko kuin esim. -67:ssa? Quote Link to comment
Sakke Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Missä vaiheessa vaihdelaatikko (vahvistunut) on vaihtunut. Vai onko sama laatikko kuin esim. -67:ssa? seki vaihtu,ei oo sama. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.