jonas Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Olen selvitellyt bensapumppukysymystä 1986 valmistettuun 1200 kuplaan. On vanhanaikaisella tasavirtalaturilla. Tuon ikäisen auton bensapumppua ei saa avattua, joten menee uuden hankinnaksi. Hommasin yhden tasavirtalaturille sopivan, mutta sille auton alkuperäinen moottorista tuleva tappi oli liian lyhyt, eikä pumppu tietenkään pumppaa. Kuvassa uusi pumppu ja vanha rinnakkain ja kielen ulkonemaero näkyy selvästi (sikäli kuin tuossa pimeässä tallissa kuvatussa näkyy mikään). Nyt täytyy joko hankkia erilainen pumppu, jossa tappia vasten tuleva kieli on ulompana tai vaihtaa tappi pidempään. Voiko muuten tapin vain vaihtaa pitempää ilman muita seuraamuksia? Pumppujen vaihtoehtoja kotimaisilta toimittajilta katsoessani jäin miettimään, että minkä vuoksi laturin tyyppi vaikuttaa pumppuun, joka on kuitenkin ihan mekaaninen? Vaihtovirtalaturille tarjottu malli olisi ulkonäöltään vastaava kuin autossa ollut alkuperäinen - kielen ulkonemaa ei kylläkään useimpien toimittajien sivulla selvästi ilmoitettu, tai en osannut lukea. Vuosimallikin 1974 alkaen sopisi, mutta tuo laturityyppi ei täsmää. Osaako joku selittää erot siten, että vähän niukemmin moottoreitakin räplänneenä ymmärrän? Quote Link to comment
Guest Jeeves Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 (edited) Vaihtovirtalaturin kanssa sopii vain kallistettu matalampi pumppu, jossa kieli ulompana, ja lyhyt tappi. Tämä sopii toki tasavirtalaturinkin kanssa, jonka kera ollut nuo pystymmät ja korkeammat pumput, ja pidempi tappi. Eli riittää kun vaihdat tapin. Edited June 23, 2018 by Jeeves Typo korjattu Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.