Jump to content

takalevyjen pinnapultit korkkas


Guest Tuoppi

Recommended Posts

Guest Tuoppi

moro,

 

onko kellään muulla korkannu vanteita kiristäessä? itse väänsin ristikkoavaimella rengas käsijarrun varassa ja korkkas kaks, laskin alas ja ajattelin et mitäs täs sit enempää kun kiristetään loput ja korkkas neljä lisää :( maahantuoja hoitaa asiaa jo mut onko kokemuksia, niin ja levyt on siis kuplan "alkuperäiset" takalevyt.

 

-Tuomas-

Link to comment
Guest Tuoppi

eli alkuperäiset sinänsä et ei oo mikään mersun/golffin tee-se-itse takalevy vaan kuplaan suoraan sopiva. levyssä on boorit ja pinnapulttien reijät valmiina eli ei muuta kun bolt-on.

 

Ei mulla mitään systeemiä oo...?? rengas irti maasta ja pieni kiristys ja sen jälkeen rengas maankamaralle ja ristikko avaimella kireelle, ei tosiaan mitään hampaat irvessä juttuja vaan semmonen rento kiristys. ollu rengas firman jälkeen paljon kireemmässä kun omien vääntöjen jälkeen.

 

materiaalista en tiedä, mut ei pitäis noin lähtee, joten ei oo vissiin muilla käyny kun on noin ihmettelevät kommentit. oon kyllä kuullu et pinnapultti voi mennä poikki jos oikein vääntää mut nyt ei päässy edes kiristään kun pyörähti!! nyt vaan ketuttaa kun auto on seissy jo viikon ilman takalevyjä...

Link to comment
Guest Mika Raussi

No parempi se varmaan on, että materiaali pettää nyt kierteistä, eikä ajossa jostain muualta. Se ei nimittäin erityisen hauskaa oo jos takapyörä lähtee irti. Kokeiltu on!

Link to comment

Weikkaan että levystä on livennyt boori, jos on lyötävä pinnapultti. Pyöränpultit näissä vanhoissa on yleensä 10.9 tavaraa, eikä niitä ihan herkkään rikki saa. Todennäkösesti rikottu rengasliikkeessä pulttikoneella.

Link to comment
Guest Tuoppi

mistä löydän tuollaiset?? olen joskus kuullut puhuttavan, mutta nyt tarvis 8 kpl. en aio ottaa riskiä enää. levyt kestää kuplan loppu elämän tod.näk joten nyt kerralla kuntoon....mutta mistä??

Link to comment
Guest Variant
mistä löydän tuollaiset?? olen joskus kuullut puhuttavan, mutta nyt tarvis 8 kpl. en aio ottaa riskiä enää. levyt kestää kuplan loppu elämän tod.näk joten nyt kerralla kuntoon....mutta mistä??

 

Täältä voisit katsoa: http://www.autoracing.fi

Menikö sulta kierteet levyistä vai pinnapulteista? Tuleeko sulta maahantuojalta uudet levyt ja niissä ei siis ole pinnapultteja?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...