ozone Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Taitaa olla monissa Kuplissa yleinen ongelma... Tässä tapauksessa öljyä tulee kampuran molemmista päistä, vauhtipyörän puolelta enemmän. Stefa on vaihdettu viimesen 3000km aikana kahteen kertaan, kummallakin kerralla tarkasti naputeltu keskelle ja rasvattu sekä vauhtiksen o-rengas vaihdettu. Koneeseen laitettu nyt myös huohotinsysteemi. Kampiakselissa ei ole liikaa päittäisvälystä. Koneen alle ilmestyy joka kerta kämmenen kokoinen öljyläikkä. Öljynä on käytetty eri laatuja, mikään ei tunnu pysyvän muita paremmin koneessa. Voiko vauhtipyörä kulua stefan kohdalta niin paljon että öljy pääsee siitä stefan läpi? -Otso Quote Link to comment
Guest Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Jos se tosiaan vuotaa koneen ja lodjun liitoskohdasta, niin kannattaa jo varmistella seuraavat: 1) lohko halki vauhtipyörän takaa? 2) onko se sittenkin vaihteistoöljyä kytkinakselin stefasta? 3) ettei vaan kumminkin olis tönäreiden suojaputkista vuotanu, ja valunu lohkoa pitkin johonkin suuntaan ennen putoamista maahan Jan Quote Link to comment
Guest olli lammi Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Niin tai öljynjääähdyttimen tiivisteistä tms. Quote Link to comment
ozone Posted July 1, 2004 Author Share Posted July 1, 2004 Kyllä se hajun perusteella on moottorista (paremman hajuista). Ja moottorin kyljet on kuivat eli ei tule öljynjäähdyttimestä. Lohko voi kyllä olla halki, miten sen voisi tarkistaa? Niin ja tönäreiden suojaputkista se ei valu, on tutkailtu ja ihmetelty. Quote Link to comment
Guest Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Lohko voi kyllä olla halki, miten sen voisi tarkistaa? Kone irti, kytkin irti, vauhtipyörä pois. Lohkon pesu ja silmä käteen :) Jan Quote Link to comment
ozone Posted July 1, 2004 Author Share Posted July 1, 2004 Joo meinasin vaan että onhan tuota tullu kateltua aina varmuuden vuoksi kun on vauhtis ollut poissa paikoiltaan. Ei oo vissiin ollu silmä riittävän keskellä kämmentä... Lohkon halkeama ei silti selitä hihnapyörän päästä tulevaa öljyä, mutta siihen saatan tietää syyn muutenkin. Quote Link to comment
Guest Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Lohkon halkeama ei silti selitä hihnapyörän päästä tulevaa öljyä, mutta siihen saatan tietää syyn muutenkin. Jos kone on esim. ajettu joskus turhankin loppuun ja laakerit antanut periksi niin syyynä voi olla lohkossa hinnapyörän reiän ylenpalttinen kuluminen... siihen ei oikein auta muu kuin esim. koneistaa sopivan kokoisen holkin että hihnapyörä tiivistyy tarpeeksi hyvin... Stefallisia hihnapyöriä on myös saatavilla, mutta jos se reikä on kulunut tarpeeksi, ei stefakaan pidä, senkin kun pitää tiivistyä kunnolla lohkoon... Tai sitten öljyä voi tulla myös öljypumpun kannen välistä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 Tukkeinen ura hihnapyörän navassa varmaan heihentää kans tiivistystä aika reilusti.. Tosin ei oo moisesta kokemusta eli en osaa sanoe että meneekö noi edes tukkeeseen. Silmän kun kaivaa päästä irti niin kannataa laittaa letkuihin vaikka lukkopihdit ettei silmänpaine laske liikaa. Se kun saattaa mennä kasaan ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.