Jump to content

Tee-itse-aineenpoistoa?


Guest JuMuS

Recommended Posts

Guest JuMuS

Minkä verran uskaltaa vakio kiertokankien yläpäästä ottaa rautaa pois?

 

Itsellä on kiilloitustyön alaisena projektimoottorin kanget, tähän mennessä olen valusaumaa uskaltanut purseitten verran madaltaa. Mutta vilkaisu HotCarsin sivustolle ja niihin vakiosta tehtyihin 'HiPerf' kankiin rupesi mietityttämään. Niissähän on koko yläsilmukka smirglattu sileäksi karhealla kivellä.

 

Eli kestää vaikka otetaan koko sauma tasaseksi?

 

Mites kuplan 2-reikäkansien venttiiliohjurit? Kestääkö vähän kaunistaa imupuolelta? Nykyisellään on pronssiputkea imukanava puolillaan, kärsiikö lyhentää/virtaviivaistaa? Entäs venttiililautasen muotoilu, saavutetaanko mitään hyötyä?

 

Rakenteilla on siis 'kesämökin vesipumpun pyöritystä varten' 1776cc kone alta kympin puristuksilla, mitään huippuheppoja ei myllystä haeta. Lähinnä olen vaan harrastamisen ilosta noita sisuskaluja detaljoimassa.

Link to comment

Tuo muuten on alasilmukka mistä otetaan, kuplassa nyt ei oikein ylä- ja alapäätä ole mutta isompi on rivikoneessa aina alhaalla. Omasta mielestänikin kyllä kiertokanget asennetaan "ylösalaisin", mistä lie moinen mielikuva.

 

Itse otin vain sen verran että mahtui pyörimään mukavasti, ja sitten saman mallin mukaan loput. En ihan sileeksi vetänyt, vaan siihen keskelle ohuimpaan kohtaan jäi ehkä 3mm paksuudelta koskematonta. Sit toki tasapainoon keskenään.

 

Metodina käytin raakasti pöytäsmirgeliä, sen verran kevyesti kuitenkin ja välillä jäähdytellen ettei metalli muuttanu väriä.

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...