Guest Juke72 Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 Mistä johtuu, vai valehteleeko silmä, että navat--ja sitä kautta renkaat ovat eri kohdissa sivusuunnassa? Kun kääntää rattia, toinen rengas kääntyy enemmän kuin toinen, mikä osaltaan puoltaa sitä että kiertosäde on toisessa suurempi... Onko joku mahdollisesti laittanu vääränlaisia osia jonnekin? Itse en ole koskenu keulaan muuten ku raidetankojen säätöihin että sain aurauskulmat suurinpiirtein kohdalleen. Ratti kääntyy keskiasennostaan molempiin suuntiin saman verran. Voiko tuo johtua siitä että olkatapit on lopussa ja kiristykset on vetäny pyörän väärään asentoon? ...kyselee taas tietämätön... Quote
ars Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Mistähän kohtaa sen eron huomaa? Jos lokasuojista, niin ne voi monestikkin olla hiukan eri mallisia erinäisten korjausten jälkeen ja renkaat voi siksi näyttää olevan eri paikoissa. Quote
Guest Juke72 Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Eron huomaa nimenomaan siinä, kun kääntää ratin oikealle. Vasen rengas kääntyy mielestäni suhteettoman vähän, paljon vähemmän kuitenki kuin oikea. Vai onko T1:sen simpukka-olkatappiohjauksen tyyppiominaisuus? Lokasuojista jos kattoo niin toisen renkaan yläreuna on sisempänä ku toisen, mutta voi varmaan johtua pelkästään noista suojistakin... Kummastuttaa--mutta jospa Oittaalla joku viisas osais sanoa ku näkee omin silmin 8) Quote
Guest HanttaP Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Eri kulmiin kääntyy etupyörät. Vanha venäläinen keksintö. Tuo ohjauksen säätöohje on vääränkielinen ja monisivuinen muutoinkin. Quote
Guest Juke72 Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Kiitos! ...ja kaaaaasua... 8) Onko noille ihan lukuarvojakin olemassa, siis kun renkaat ovat suorassa? Quote
metake Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Joo tuolle on olemassa ihan nimikin ja se on Ackermanin kulma. Sisäkurvin puoleisen renkaan pitääkin kääntyä enemmän, koska se kulkee kaarteessa pienempää sädettä. Quote
Guest Juke72 Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Niin varmaan, mutta ku eilen sitä taas töllistelin niin näytti siltä että toinen rengas jää melkein suoraan :D Katson tänään ihan selvinpäin, molemmat puolet... Auto on ollu pois kilvistä 9v, historiasta ei oo mitään tietoa, siitä syystä tämä ihmettely. Eikä oo tullu kuplaakaan ropattua kahteentoista vuoteen... Quote
Guest Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Kiitos! ...ja kaaaaasua... 8) Onko noille ihan lukuarvojakin olemassa, siis kun renkaat ovat suorassa? En tiedä onko auto kohtasesti paljonkin eroja, mutta aina olen laittanut kaikkiin autoihin raidetankojen pallonivelten vaihdon yhteydessä v1 ja v2 eroksi noin 5mm Quote
Guest Juke72 Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Kiitos. Näillä ajoilla tämä tieto riittää... 8) Quote
metake Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Ja ohjekirjan mukaan tuo V1 - V2 ero (siis auraus) pitää olla 1-3 mm. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.