Jump to content

Kupla ei jaksa saada bensaa


Guest PleksiMies

Recommended Posts

Guest PleksiMies
Posted

Elikkäs kyseessä -73vm 1300 kupla joka hyytyi kesken ajon. Hinattiin kotio ja sitten ruvettiin ihmettelemään ja tehtiin seuraavat toimenpiteet:

-kompuralla puhallettiin bensaletkusta roskat

-vanhat bensaletkunpätkät vaihdettiin keulasta ja perästä uusiin

-keulaan bensan suodatin väliin

-kaasari putsattiin

-tämän jälkeen kokeiltiin, ei lähe käyntiin

-kaadettiin suoraa kaasariin tilkka bensaa, lähti käyntiin mutta ei kestänyt

-sitten kokeiltiin niin että laitettiin pieni letku menemään bensakanisterista suoraan bensapumppuun ja lähti käyntiin

 

Onko bensapumppu rikki tai niin kulunut ettei jaksa imeä tankista asti mutta jaksaa lähempää kanisterista, vai onko vika jossain muualla?

Ja saa vääntää rautalangasta koska ei ole juurikaan kokemuksia kyseisistä koneista. :)

Posted

Osta uusi pumppu ei maksa paljoa ja luulempa että vika on siellä.Tai sitten on roskaa pahasti bensalinjassa,puhalsitteko bensalinjan tankin päästä perään päin myös paineilmalla vai mitä lause bensaletkusta roskat puhallettu pois tarkoittaa.Omassa ainakin oli paskaa ja paljon kun puhalsin bensalinjan keulasta päin .Aluksi ei tullut pariin sekunttiin mitään jonka jälkeen kuuluis posaus ja paskat lensi ulos putkesta ja lujaa.

Guest PleksiMies
Posted

Puhallettiin keulasta perään ja perästä keulaan, roskaa tuli vähän jonka jälkeen ilma kulki koko ajan hyvin. Tankki oli kokonaan irti ja siitä pohjan kautta valutettiin bensat ulos. Täydellä vauhdilla tuli joten siellä ei pitäisi varteenotettavia roskia olla.

 

EDIT: Runkotunnelin läpi kulkee ilma hyvin mutta bensasta en tiedä. Ei ole hyytymisen jälkeen jaksanut runkotunnelin läpi imeä bensaa.

Guest Toheltaja
Posted

tankista irtoaa aina kaakkaa. Sen irtosälän saa veks kivasti ku laittaa pari kourallista pestyä mursketta tankkiin ja huljuttelee. Raappaa nääs hileet veks. Sitte puhdistus ja uuden sihdin kera kasaan.

Guest PleksiMies
Posted
Tuli mieleen myös tukkeutunut huohotusputki yhdistettynä tiiviiseen bensakorkkiin.

 

Voisiko se myös johtua siitä että kompuralla puhaltelun jälkeen bensaletkussa on rungon alla ilmaa niin paljon ettei pumppu saa muodostettua tarpeeksi alipainetta jotta se voisi imeä tarpeeksi lujaa?

Posted

Ota pumpun päästä letku irti ja pyydä kaveria pitämään kanisterissa, sitten vain tankin täyttöaukkoon joku räsy tilkkeeksi että saa paineilmaa tankkiin sillähän sen näkee kulkeeko vapaasti.

Guest PleksiMies
Posted
suodattimet laitettu oikenpäin?

 

Saatan kuulostaa hölmöltä, mutta kumminpäin se on oikein? Suippo pää tankkiin vai suippo pää koneeseen päin? :D

Guest ¤DumCoP¤
Posted

Mulla ilmauksessa ollut samoja oireita.. Olen toteuttanut kyseisen näin: Ilmanputsari irti, 1,5l limsa pullon korkkiin reikä, pullo täyteen bensaa ja kaveri puristelemaan bensaa imuaukkoon toisen startatessa.. kierroksilla jaksaa paremmin syrjäyttää ilman.. Aina olen näin saanut bensa linjan ilmattua.. :)

Posted

Auton nokka ylös, pumpulta tuloletku irti. Pitäis valua hissukseen bensaa. Ellei tuu, tukos jossain. Jos tulee, letku kii ja kaasarilta letku irti ja starttaus. Pitäis rykiä suht kunnolla tavaraa. Jos ei tuu, pumppu vaihtoon ja jos tulee, kaasaris edelleen jotain.

Posted
suodattimet laitettu oikenpäin?

 

Saatan kuulostaa hölmöltä, mutta kumminpäin se on oikein? Suippo pää tankkiin vai suippo pää koneeseen päin? :D

 

Ohuempi pää tankkiin päin, yleensähän noissa tarvikesuodattimissa on myös virtaussuuntaa osoittava nuoli kuoressa.

 

Kuten edellä todettiin, kun nostaa nokan korkeelle pitäis valua itekseen bensaa, ei sinne oikein pääse mihinkään täydellistä ilmalukkoa tulemaan jos linja on orggis eikä letkuissa tankin ja putken tai putken ja pumpun välillä oo mitään korkeelle nostettuja mutkia. Oottehan koittaneet niin että kaasarista letku irti ja toinen pitää sitä johonkin puskaan päin kun toinen starttaa? Ehjästä pumpusta lentää iloisesti bensa startillakin, samalla jos on auto nokka ylempänä ja tankin korkki auki, eliminoituu tukkeutuneen huohotuksen ja ilmalukon mahdollisuus. Silloin on pumpussa vika jos ei pelitä, uusi pumppu ei tosiaan paljoa maksa ja on helppo vaihtaa.

 

Jos ostat uutta pumppua, katso että on samanlainen kuin vanha eli joko tasa- tai vaihtovirtalaturille tarkoitettu. niissä on nimittäin erimittaiset käyttöakselit, jotka ei toimi ristiin. Tasavirtasen pumpussa se mokkula on vaakasuorassa kiinnityslaippaan nähden, vv-mallissa puolestaan selvästi vinossa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...