nalleolut Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 eli 2v sitten vaihdoin uudet jarrujutut kuplaan,laakerit otin irti vanhoista rummuista ja laitoin paikoilleen,nyt on tilanne se että etupyörän laakerit saa kerran viikkoon kiristää ja äsken kun kävin kiristämässä niin kuskin puoleinen laakeri napsahtaa aina ku rengas lähtee pyörimään. selviääkö ongelma ehjillä olilla ja uusilla laakereilla? vai meneekö rumpu vaihtoon myös? tuskin? Quote
Guest Mika Raussi Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 Ei oo kuule mitään hajua ennenkun purat koko rojun ja katot mitä on paskana. Mikäs se nyt olikaan se oikea kireys? Quote
nalleolut Posted September 13, 2006 Author Posted September 13, 2006 noh ,olarista ensin ehjää osaa mukaan,puretaan vasta sitten. ajetaan vika esiin. mutta viisaammat kertokaa syöko paskana oleva laakeri tappia ja entä rumpua? Quote
Guest Mika Raussi Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 No kyllähän kiinni leikanneet laakerit syö joko pesää tai akselia, mutta ei kartiorullalaakerit leikkaa kiinni. Itseasiassa tommosen saat ajaa vaikka kuinka paskaks eikä muuta oiretta ole kun pyörän lonksuminen ja ääni. Niin se oikee kireys? Quote
Guest Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 1,5kpm Mistä tällänen momentti? Mun muistaakseni ohjekirjat on aina sanonu, ja ite oon käyttänyt kireytenä sitä, että mutterin alla olevaa paksua prikkaa pystyy sivusuunnassa rukarilla liikuttaa. Quote
Guest Mika Raussi Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 No ei ihmekään että alkaa jotain antautumaan. Kiristys tapahtuu siten, että kiristetään kunnes alkaa pikkasen kanittamaan ja siitä vartti takas. Pitää pyräää heiluttaessa tuntua sopiva välys ja olihan miulla kirjassakin ihan joku tietty päittäisvälys, joka pitäs olla. Välys täytyy tuntua! Quote
nalleolut Posted September 13, 2006 Author Posted September 13, 2006 juu sen prikan pitää heilua kevyesti. mutta näin lukee korjauskäsikirjassa. heiluta rengasta,välystä ei saa olla enempää kuin 0,1mm jos enenmmän säädä laakeri. säätö: löysää lukkoruuvi kiristä mutteria ja pyöritä rengasta samalla,löysää että oikea välys saavutetaan,kiristä lukkoruuvi,oikea kiristysmomentti on 1,5kpm. noh tuossahan tuo selvisi että se on sen lukkoruuvin momentti ei mutterin. noh aina oppii uutta ja aina pitäisi lukea 2 kertaa mitä ohjeessa lukee. noh uutta shittiä kehiin ja rahallahan tästäkin ongelmasta selviää! Quote
Guest laiska`s custom Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 kyl sit kun lakru on loppu lentää rengas helvettiin,kokemusta kyllä on..et jollei mieli tee tappaa ketään sillä irtilentävällä renkaalla ni jättäisin ajon siihen. Quote
nalleolut Posted September 13, 2006 Author Posted September 13, 2006 heh onneksi osia on saatavilla helposti. Quote
Kurre Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Väärin kiristetty laakeri syö rumpua tai akselia tai molempia. Liian tiukalla oleva kuumenee, hirttää kiinni ja pahimmassa tapauksessa lähtee kohti kuun kiertorataa. Eli kannattaa ajaa ainakin täysiä, ellei kovempaa. Sillä tavalla vika löytyy tai siitä ei tarvitse enää murehtia. Quote
nalleolut Posted September 14, 2006 Author Posted September 14, 2006 sen napsumisen syykin löytyi kun tutkin tarkemmin se on katkeamispisteesä oleva nopeusmittarin vaijeri. no ei muuta ku uutta osaa kehiin! Quote
Guest Metu2 Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Temppa meinaako siulta karata renkaat,pikkasen hillitympää kaasujalkaa.Miulla kuppeli on jo talviteloilla.Ei kehtaa ajella kipsi kädessä katastus meni umpeen.Ens keväänä uudet kujeet. Quote
nalleolut Posted September 14, 2006 Author Posted September 14, 2006 kupla on luotu raakaan ajoon. ei sunnuntai ajelijoille. juu pitää laitella itsekkin tuota kohta talliin,jahka talli ensin vapautuu,siellä on 1 italian ihme 120tkm kansi remontissa. saisinha mie ajella tammikuuhun asti. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.