Jump to content

megaruuttaan karttoja?(Mitä ihmeen ongelmia?)


Recommended Posts

moro,

 

ite alotin tyhjästä ja ei se vaikeeta ollu. Joudut joka tapuksessa säätään kaikki alueet, joten et paljon voita jos sulla on tyhät kartat verattuna et sul on kartat päin persiittä. Keskityt ensin vain ala kierroksiin alle 2000 kier. ja sit kun saat ton alueen kohdilleen niin, että auto on paikallaan niin sit korkeille kierroksille asti seokset paikoilleen ja sit varovasti tasaselle ajeleen ja kaveri naputtaa tietokonetta. Sit kun kartat on tasasella noi suunnilleen kohillaan niin alettiin tekeen kiihdytyksiä ja saatiin kiihdytysrikastukset "kohilleen" ja sit mäkiä ylös ja alas......näin tein siis ite kaverin kanssa ja aikaa kului normi lambdalla säätäen n. 2 h ja sit laajakaista-lambda kehiin ja tarkentaan karttoja, tähän ei sit aikarajoja oikeestaan ole, aina muka löytyy parannettavaa ;) sytkään en oo vielä edes koskenu eli säätö toimii vain kierrosten mukaan 1000 kier. n. 8-astetta ja 2500 kier. n. 31-astetta ennakkoo. Tuli ostettua omakotitalo joten nyt hasteet on vähän aikaa muualla ;)

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ongelmia ruutan kans! Autossa kiinni "turtanan" levy ja Wasserinjakaja, ensin puuttu pyrintänopeus tieto/kipinä, vaihdettiin hall-anturi ja vika korjaantu. Nyt kun starttaa niin bensapumppu hummaa päälle/pois ja ruutta käy pimeenä. Kun jakan ottaa irti koneesta ja pyritää käsin bensapumppu pyrii kokoajan ku jakajaa pyörittää. Virrat ja maat kunnossa ruutan jännite pysyy startatessa pikkasen alle 12voltissa. Mikähän tota vaivaa? boxin tekijä sanoo purkin olevan kunnossa ja vian olevan jossain muualla, mutta ei vaa löydy.

Link to comment

Edit-> jos bensapumppu pomppii päälle pois päälle pois niin sulla on todnäk joku sytkäasetus väärin. Esim päällekkäin konffattu LED17 lähtö ja fidle tms.

 

Mutta oiskohan sulla kuitenkin ongelmana joku sytkän aiheuttama piikki tohon turtanan levyn käyttöjännitteisiin? En oo noihin suomivariaatioihin tutustunu niin paha mennä sanomaan.

Link to comment

Noi sun oireet viittaa ihan selkeesti ongelmiin boksin käyttöjännitteessä. Ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä ne johtuu sytkästä. Kato että sun maadotukset on kunnossa, varsinkin boksin ja sytkän osalta.

 

Enemmän ois hyötyy jos kertoisit miten sun sytkä on konffattu megaan ja millä ja miten puolaa ajetaan?

Link to comment

Kokeillaan nyt jotain kertoo? mitään näistä en älyä! Eli Jakaja bossilainen (Hall) wasserista,siitä singnaali häirösuojatulla johdolla megalle,Ruutalta sitten taas häiriösuojatulla piuhalla Bossin 139-loppuselle sytkäohjaimelle,joka ohjaa puolan -napaa. Ite ruutan kytkennöistä en osaa mitään kertoo.

 

Ruutalle on kokeiltu vetää suorat virrat akulta ja maadotuksia on kokeiltu muuttaa/lisatä ruutalta,koneesta jakajalta ,ei vaikuta ongelmaan.

Link to comment

Jos jaksat niin kannattaa tutustua megan loggereihin. Esim tuolta megalogviewer:

 

http://www.ideasandsolutions.biz/MegaLo ... /download/

 

Voi tallentaa koneelle logeja mitä todella koneen käydessä tapahtuu, noista voi päätellä paljon viksummin asioita.

 

Kai sulla on sytkä säädetty ajastuslampun kanssa oikein niin että tiedät sytkän perusasetusten olevan ok? Kannattaa muuten lähteä ihan kesyistä sytkäkartoista liikkeelle kunnes saa itse bensapuolta vähän sinnepäin edes. Sytkän jälkeen seokset kuntoon. Sulla saattaa käydä aivan liian rikkaalla pienellä kuormalla (kun MAP-lukema on pieni).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...