Jump to content

1200 koneesta 1600 turboon


Recommended Posts

Guest Mika Raussi

No ei siinä sit muuta kun teet!

 

Se on nimittäin niin, että jos kirjotat jonkun oppaan koneen viritykseen tänne, niin löytyy vähintään puol tusinaa ihan toisenlaista mielipidettä.

 

Ja eiks noi vanhat ketjut muka ole pysyviä?

Link to comment

No kellä on aikaa pykästä kaikenkattava FAQ, pistää se nettiin ja päivitellä aina kun vaatimukset muuttuvat/tulee lisäinfoa aiheesta? Aina jollain on eriäviä mielipiteitä sisällöstä ja lisäksi kun sitä ei kuitenkaan lueta läpi ja sitten tullaan kuitenkin kysymään (on aina helpompi kysyä suoraan kuin itse etsiä ja lukea sama asia).

 

Mutta tosiaan tollanen kaiken kattava kuplan rakennusohje FAQ ois kyllä hieno jos joku sellaista jaksais selkeästi laadittuna ylläpitää, ei siinä mitään.

Link to comment

tollanen kuin toi moottori koneistus hintoja..

 

Siis semmosta mitä muutoksia tarvitsee tehdä kun konetta vaihetaan..

 

Jarruille/ alustalle ym ym. juttua jos haluaa kuplan vielä kilpien väliin laillisesti.

 

Eli jos joku pätevämpi tekisi sen joka TIETÄÄ KUNNOLA

Link to comment

Milläs vaaleilla me valitaan se joka on pätevin? Kun lukee keskusteluja niin näkee muiden kokemuksista aika hyvin miten hommat menee. AKEn sivuilla on jo kohtuuselvästi ajanmukaiset rakentelu yms säädökset.

Link to comment
Guest Mika Raussi

No sit taas kun lainsäädännötkin muuttuu vähän väliä. Tieto vanhenee ja sitäpaitti sinne kilpien väliin ei oo vaikeeta laittaa jotain muutakin kun mitä se laki sitten sallii.

Link to comment

Mitä tohon alkuperäseen viestiin tulee niin tossa on jo tullu olennaisimmat pykäliin liittyvät asiat. Edessä tehokkaimmait rummut + kallistuksenvakaaja riittää, joillain katsastussedillä on edelleen iskostunu päähän että pitää olla levyt edessä mutta se on niiden setien ongelma, tossa tapauksessa harrastajalle riittää että on joku dokumentti näyttää rumpujen riittävyydestä. Kuitenkin ne levyt sinne haluatte niin samapa tuo kai.

 

Ja pykälien mukaan edelleen ahdinta asennettaessa teho ei saa kasvaa yli +20% eikä tilavuus +25%, joten 1600 alunperin 50hp motti ei saa siis olla yli 60hp katsastuksessa. Mikä siis ainoastaan voidaan todistaa teholapulla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...