Eteppi Posted June 2 Share Posted June 2 Löytyykö asiasta ymmärtäviä Oulun alueelta? Auto käy hyvin tyhjäkäyntiä kun mps-letku on irti ja tulpattu. Pystyy jopa ajamaan joskin kaasua pitää annostella varovasti kun ei tule alipainetietoa eculle. Heti kun anturin letkun kytkee paikalleen auto sammuu. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 2 Share Posted June 2 Olisko mps rikki. Onko imuvuodot tutkittu kun niitä letkuja menee siellä pitkin ja poikin, taisi yksi olla vittumaisesti imusarjan allakin. Ideana siis jos siellä imuvuoto niin mps voi tulkita paineen ihan joksikin muuksi. Quote Link to comment
Eteppi Posted June 3 Author Share Posted June 3 Imuvuodot tutkittu niin hyvin ku ilman savukonetta voi. Kokeiltu kahdella eri ecu&mps kombolla jotka molemmat menee mittauksista läpi. Induktanssia en toki ole mittarin puuttuessa antureista mitannu. Kaasuläpän asentoanturin säätöjä aloin epäillä. Jos se ei anna tyhjäkäyntisignaalia, ja mps antaa tiedon eculle että kaasu on pohjassa, ja näin rikastaa seosta riittävästi että kone käy. Säädin tyhjäkäynnille kontaktin Rayn kirjotusten mukasesti mutten vielä ehtinyt testaamaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3 Share Posted June 3 (edited) Tietty voihan siellä olla myös lisäilmaluisti jumissa mikä aiheuttaa ilmavuodon. Ja tietty se koko paketti on aika säserä toimimaan ja kaikki pitää olla just eikä melkein kunnossa että kaikki toimii. Oletko verranut osanumeroita yhteen että kaikki osat ovat komboon sopivia. Oletko lämpöanturin mitannut että näyttää oikein, sekin voisi aiheuttaa liian rikkaan seoksen jos näyttää mitä sattuu. Niin ja mihis asteisiin sun ennakko säädetty. Ja bensanpaine (28psi) ja lataus (13,5V-14,5V) on varmaan varmistettu että on oikealla tasolla. Edited June 3 by Tanhis Quote Link to comment
Eteppi Posted June 3 Author Share Posted June 3 AAR on testattu ja sulkeutuu ja sen letkut on vaihdettu. Ecu ja mps on osanumeroiltaan yhteensopivat, ymmärsin Dr D-jetin sivuilta että näillä on merkitystä. Kannen lämpöanturin tilasin uuden ja vaihoin vaan ei alkanu pelittään. Vanha anturi oli 5.7kohm kylmälöä koneella m ja uus 2.3kohm. Sytytys on kokeilemalla säädetty kun ei ole päässy kierroksilla lampun kanssa säätämään. Bensan paine karvan alle 30 psi, ei ollu mikään hienosäätömittari käytössä. Vaikka tuo nuuka järjestelmä onki ni en usko että nuissa hienosäädöissä se vika on että starttaa, hörähtää ja sammuu ku seinään. Joku päivän selevä vika se täytyy olla mitä meikäläinen ei oo vielä älynny. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3 Share Posted June 3 46 minutes ago, Eteppi said: AAR on testattu ja sulkeutuu ja sen letkut on vaihdettu. Ecu ja mps on osanumeroiltaan yhteensopivat, ymmärsin Dr D-jetin sivuilta että näillä on merkitystä. Kannen lämpöanturin tilasin uuden ja vaihoin vaan ei alkanu pelittään. Vanha anturi oli 5.7kohm kylmälöä koneella m ja uus 2.3kohm. Sytytys on kokeilemalla säädetty kun ei ole päässy kierroksilla lampun kanssa säätämään. Bensan paine karvan alle 30 psi, ei ollu mikään hienosäätömittari käytössä. Vaikka tuo nuuka järjestelmä onki ni en usko että nuissa hienosäädöissä se vika on että starttaa, hörähtää ja sammuu ku seinään. Joku päivän selevä vika se täytyy olla mitä meikäläinen ei oo vielä älynny. No kyllähän tuossa sitten on katsottu jo, mä kaivan sen osanumeroiden vertaustaulukon kotona kirjasta kun samban linkki oli mennyt pimeäksi. Sytkän voit tietty säätää myös staattisesti lampulla oikealle tontille. Entäs ruiskun kärjet oletko putsannut ja varmistanut ettei ne ui öljyssä, tämä oli omassa iso ongelma eli ei antanut tasaista ruiskutusta kun ruiskun kärjet oli öljyiset. Ja myös kaasuläppä muistaakseni piti olla yhteensopiva ecun ja paineanturin kanssa kun niissä eri toimintoja vuosimallien mukaan. Ja kun sain kaikki kuntoon niin taisi mennä useampi setti tulppia säätäessä kun ne kastui aika helposti. Eli varmista vaikka stobolla että kaikki pytyt saa tasaisen välkkeen muuten se ei tosiaan toimi. Niin ja se jännite pitää olla kunnossa myös startatessa se kun voi tehdä myös sen että startti pyörii mutta ecu ei saa tarpeeksi virtaa katkoakseen suuttimia. Quote Link to comment
Eteppi Posted June 3 Author Share Posted June 3 Suuttimia en epäile syypääksi ku se käy niin kivasti tyhjää sillon ku mps letku on irti ja tulpattu. Kaasuläpän antureita on 4 ja 5 napasia, tuossa on 5 napanenbosch numero 0 280 120 021. Pitää seuraavalla sahauskerralla kattoo jännite. Luulis ettei se kävis sitä tyhjää ilman mps letkua jos jännitteet ois huonot. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3 Share Posted June 3 Tuossa nuo osavertailutaulukot, mikä ikäinen biili sulla oli valmistusnumeron mukaan. Quote Link to comment
Eteppi Posted June 3 Author Share Posted June 3 13.8v jännite puolalta mitattuna eli seki kunnossa Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3 Share Posted June 3 2 hours ago, Eteppi said: Tää on 73 vuojen 412E Aa no sit pitää katsoa toista sivua, nuo 412 saattoi kanssa olla kirjassa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.