nalleolut Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 päivän missio täys.kupla käy ja kukkuu... mutta hiilet lyö kipinää ja rajusti,ei uskalla ilman valvontaa käyttää! mikäs sitä nyt vaivaa? hiilet on vuoden vanhat ja ajettu ehkä 1000-2000km... ! valoshow on mahtava..... apuuva Quote
nalleolut Posted March 22, 2007 Author Posted March 22, 2007 ahaa,eli laturin vaihto rumba edessä! prkl.... vai auttaako tuohon valvottu käyttö? vai pystyiskö varovasti hiekkapaperilla yrittää putsata...vinkkejä! Quote
nalleolut Posted March 22, 2007 Author Posted March 22, 2007 kävin tutkimassa! siinä on hapettumaa... korjaamokirjassa kerrottiin että voi puhdistaa varovasti bensalla ja rätillä... kokemuksia....ajamaan tekeepi mieli... Quote
P_Valtonen Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Kuvattu vika voi tulla siitä että hiilipöly on johdeliuskojen (kommutaattorin) välissä ja oikosulkee ne *** Putsaa hiilien jämät kommutaattorin liuskien välistä mekaanisesti (piikki tms) Pyörittä laturia ja pyyhi hiekkapaperilla piikin tekemät liuskojen välin kohoumat vekes. Samalla voit kiillotaa kupari johtimet kunnolla. Sitten otat tavan tulitikkuaskista rapaisupinnan, laitat tän kommutaatorin päälle (kaarevasti), ja lopuksi raavit hiilen oikeaan muotoon raapasupintaa vasten. Sillen vaan raapasupinta vekes. ja kovaa ajoa.... Quote
nalleolut Posted March 22, 2007 Author Posted March 22, 2007 iso käsi hyvistä ohjeista...tutkitaan.... vasta maanataina.... kiitos! Quote
Marko Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Kupariliuskojen väliä ei kannata hirveesti raapia muuten menee hiilet loppuun alta aikayksikön. Purettuna staattori sorviin ja tonnisella paperilla kiiltäväksi ja sen jälkeen puhdistus aineella pölyt pois. Quote
Guest Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 kävin tutkimassa! siinä on hapettumaa... korjaamokirjassa kerrottiin että voi puhdistaa varovasti bensalla ja rätillä... Sen enempää tota opasta kyseenalaistamatta mulle ei ehkä ekana tulis mieleen uittaa bensassa konehuoneen osaa joka lyö kipinää valoshowmeiningillä :) (haihtuuhan se) Quote
Guest Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 600-800 karkeuksinen uusi vesihiomapaperi on toiminut mulla, ja rapsuttelin kevyesti myos mohnat pois liuskojen valista ENNEN hiomista. Rapsuttelun tuloksena syntyy kuitenkin karhaita roysteita liuskojen reunaan jotka syo hiilet. Jan Quote
Guest Mika Raussi Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 Tehtaalla hiottiin P400 paperilla isojen mottoreiden ankkurit. Tai kai ne samalla tavalla tekee vieläkin. Quote
Guest Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 jos on kamalat urat niin karkeemmalla ensin muoto about kohilleen ja sitten viimeistely hienommalla. Plus pesu jollain spraylla, urat puhtaaks. Hetken kestaa aina ennenku uudet hiilet istuu kunnolla. Jousetkin joskus kuoleentuu muuten. Jan Quote
nalleolut Posted March 23, 2007 Author Posted March 23, 2007 jep jep. eli uskaltaako rispiikillä uraa puhdistaa=varovasti? hiomapaperilla perään=kevyesti lopuksi puhdistusspraylla loppusilaus paineilmalla kuivaus/puhdistus lopuksi... Quote
nalleolut Posted March 25, 2007 Author Posted March 25, 2007 ongelma poistunut. brake cleanerilla pehmitys,rispiikillä varovasti urat puhtaaksi,400 karkeus vesihiomapaperilla kiillotus.paikalla olleilla hiilillä leimusi edelleen,otin toisesta laturista hiilet ei leimua enään! samassa hässäkässä katkesi 1 hiilinpainin jousi,saako uutena mistään? nou hätä kupla ulkoilee ekaa kerta sitten syyskuun. huomenna laikataan takaiskarit pois. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.