Guest Fast Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 87mm kone vääntää penkissä ja rääkäsee vielä 6000 kierroksessa mutta kierrokset jää 6500rpm max. En oikein usko siihen ja voisko vika olla kiekkamittarissa vai puolassa. 3 kone joka näyttää penkissä max kierrokset 6500. Aina sama puola ja kiekkamittari. Edellinen kone penkissä 6500rpm max ja autossa paikallaan kiertää keveästi ajossa yli 7000rpm auton oman mittarin mukaan. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 puola on joko paskana tai sitten ehjä eli se on on/off tyyppinen :R kato ekana se sytytys puoli kuntoon... mikä on nokkana koneessa? :) Quote Link to comment
Guest Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 Hajallinen kiekkamittarikin voi tehä ton oireen. Itellä oli joku vanha rundari missä pysty säätään vaihtovaloa ja kierrosrajotinta ja oireili juuri tollatavalla... Quote Link to comment
Guest Fast Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Loppuu se kiertäminen. pakoventtiili poikki ja mäntä rikki. Vaihdoin kannet ja pudotin puristukset 11,5.stä 10,2:teen. Samalla pakoventtiilit kasvoi 33mm 35milliin. Koneessa ei oleellisia muutoksia muuta kuin että ei lämpene niin nopeasti ja kiertää tasaisesti 6500rpm penkissä. vääntö vähän pieneni mutta se on ymmärrettävää kun puristukset putosi. Koneessa ei kuitenkaan ole tehoa niin paljon kuin pitäisi. Seokset on hieman rikkaalla, mutta onko sytytys ennakolla kuinka suuri merkitys huippputehoon? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 kyllähän sytkäennakko pitää hakee konekohtaisesti, siihen tosiaan vaikuttaa seokset, palotilan muodot ym jne... joku kone tykkää 28 ennakosta ja toinen jopa yli 35 maksimiennakosta. Quote Link to comment
Guest Fast Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Onko se maku asia vai onko sillä minkäverran vaikutusta tehoihin? Mistä tietää milloin se millekkin koneelle on oikea? Onko aikainen ennakko vaarallinen jos ei kilise. Entä jos potkii startatessa vähän vastaan onko silloin suorilta liian aikaisella vai aivan ok. Kyseessä kisakone. Tärkeää ettei lämpeäis turhan paljoa. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 ennakko sen mukaan mistä kone tykkää. ei sen vaikeampaa. onhan noita ns raamattuennakoita, mut jokainen virikone on erilainen. mutta nyrkkisääntöhän on siinä 30 hujakoilla. osakaasuennakko on sit eri juttu jos löytyy jakajasta alipainejutzkat. ennakkohan ei ole aikainen jos kone ei kilise ja muuten tuottaa parhaan tehon ja kansilämmöt pysyy kurissa. eli alkusäädöt penkissä ja loput ajettaessa ja mittarit apuvälineinä. Quote Link to comment
mikan Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Entä jos potkii startatessa vähän vastaan onko silloin suorilta liian aikaisella vai aivan ok. Perusennakko ei ole riippuvainen maksimiennakosta sinänsä. Eli potkiminen startatessa ei kerro mitään maksimiennakoista. Tai siis, niistä maksimeista kait tässä oli puhe? t. Mika Quote Link to comment
Guest Fast Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Joo maksimista tietenkin. Erikseenhän ei perusennakkoa ja maksimiennakkoa voi muuttaa kuin jakajaa säätämällä tai oikeastaan vaihtamalla. Jos maksimiennakko on kovin aikaisella niin pakosta se potkii vastaan startatessakin. Eiks jee. Kuinka paljon ennakolla on merkitystä huipputehoon? Quote Link to comment
Fileas Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Perusennakon voi säätää jakajaa kääntämällä, tsekkaa valokynällä, virta päällä. Kone ei siis käynnissä. 7-10 astetta tms. Tarkistus senjälkeen vielä lampulla. Maksimiennakko säätyy keskipakopunttien avulla, sitä voi säätää eri jousilla/ venyttämällä jne.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.