Guest Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... hp?t=15726 En jaksanut rueta rustaamaan samaa tekstiä tänne ja copy pastella aina menee joku pieleen niin lukekaa tuolta ja kommentoikaa tänne tai yhdistyksen foorumille. Quote Link to comment
Kape77 Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 Elikkä kohteena ois oma kupla 1969 1300 1.6l myllyllä... Tällähetkellä olis suunnitelmissa kaikkien lokasuojien vaihto mutta vanhat säilytän että vois ne ajan kanssa kunnostaa jne. Ruostetta tai sen alkuja on eri puolilla autoa... korissa on ties missä ikkunoiden tiivisteiden halkeamissa alkuja jne. Takaa on se perinteinen kohta että akun kohdalta on pohja aika hyvässä kunnossa mutta sitten säätimen paikan kohdalta on lämpöputki mikälie aivan läpipuhki ruosteessa ja lattia myös... en ole läpi sörkkinyt ettei pahene... Suunnitelma olisi tämä... auto osiksi 2008 kesällä (talli vielä rakenteilla siksi ei vielä ja en raaski vielä tänäkesänä laittaa osiksi koska bug i finn jne on ekaa kertaa edessä :) ) Kaikki osat mitä korista irti saa tai kannattaa ottaa irti maalauksen vuoksi talteen pahvilaatikoihin lajiteltuna jne. Kun osat on kaikki tallella jne. niin tarkoitus olisi nostaa kori rungon päältä pois ja vetästä kaikki ruostekohdat pois ja paikkailla ne korjauspaloilla ym. Mites tinaus... siitä kaipaisin neuvoja ja paljon muutakin korinlaitosta koska olen aika nuori vielä (18v) eli autoista ei sikäli ole kokemusta kutta isäukolla on mm. Kleinbussista :wink: sitten olisi tarkoitus jollain tavalla poistaa entinen maali kokonaan... (vedellä poisto tai se mikälie nestemäisellä typellä jäähdytetty ilmajuttu)... sovitella koriin loksut ym. paikoilleen ja viedä kori maalaamoon. Väriksi ajattelin ehkä jotain helmiäistä... sellaista joka vaihtaisi väriä valoisuuden jne. mukaan. sellaista keskitummaa sinistä mutta kirkasta... en osaa kuvailla niin sellaista väriä ajattelin... Sillä aikaa kun kori olisi maalaamossa niin laittelisin pohjan kuntoon... rumpujen tilalle ajattelin jarrulevyjä bolt on tyyliin... jarruputket ym. olisi tarkoitus vaihtaa vaikka ei ole mielestäni paikat vielä mistään vuotaneet jne. Koneeseen ajattelin pieniä muutoksia... tuplakaasarit ja muuten läpikäynti että kaikki on kunnossa vaikka tuolle tehtiin vähänaikaa sitten läpikäynti edellisellä omistajalla. Laturiin hiilet ym. Sisustaan ajattelin että saabin jakkarat helskuttiin... alkuperäinen ruuvikiinnityksellä pilattu sisusta vaihtuisi johonkin hieman pirteämpään mutta ei niin räikeään väriin... sisustan pellit maalaisin samalla "kameleonttivärillä" Kaikki tiivisteet ym. olisi tarkoitus vaihtaa ja takapenkistä en tiedä... sekin ehkä menee vaihtoon. Sisustan ajattelin että jos saksasta saisi tilattua uutta... samalla vaijeria ym. sellaista listaa tulisi varmaan paljon. Mites muuten sähköt... suunnittelin että jos jostain saisi kokonaan uuden sähkösarjan... tekniikka pelaa mutta piuhoituksen voisi uusia. Tässä tulee vielä paljon tekstiä ajan kanssa mutta mitäs vielä jäi uupumaan... ainiin antakaa kaikki mahdolliset neuvonne jne. Tarkoitukseni on ehkä pientä tuunausta tehdä mutta tarkoitus on pysyä siinä että auton voi josksu vielä entisöidä vaikka alkuperäisestä moottorista ei ole enää hajua. Mites prosentit? noista minä en ole perillä. Jos esim. lokasuojat vaihdan. Muuta nyt ei heti tullut mieleen mutta lisäilen tänne kaikkea ajan kanssa... Vielä tuli mieleen että tulee paljon vielä osalistaa... peilit vaihtoon... lukot kuntoon (kuskinpuolelta toimii mutta kolosta päätellen on yritetty joskus ruuvarilla sisään. apukuskin puoli ok. Moottorinluukun lukko reistailee... öljyllä varmaan kuntoon koska äskettäin vielä pelasi.) Mitä nyt perinteisesti aina joutuu vaihtamaan jne... puslia ym. jotain sellaista. Quote Link to comment
Guest Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 Elikkä kohteena ois oma kupla 1969 1300 1.6l myllyllä... Tällähetkellä olis suunnitelmissa kaikkien lokasuojien vaihto mutta vanhat säilytän että vois ne ajan kanssa kunnostaa jne. Ruostetta tai sen alkuja on eri puolilla autoa... korissa on ties missä ikkunoiden tiivisteiden halkeamissa alkuja jne. Takaa on se perinteinen kohta että akun kohdalta on pohja aika hyvässä kunnossa mutta sitten säätimen paikan kohdalta on lämpöputki mikälie aivan läpipuhki ruosteessa ja lattia myös... en ole läpi sörkkinyt ettei pahene... Suunnitelma olisi tämä... auto osiksi 2008 kesällä (talli vielä rakenteilla siksi ei vielä ja en raaski vielä tänäkesänä laittaa osiksi koska bug i finn jne on ekaa kertaa edessä :) ) Kaikki osat mitä korista irti saa tai kannattaa ottaa irti maalauksen vuoksi talteen pahvilaatikoihin lajiteltuna jne. Kun osat on kaikki tallella jne. niin tarkoitus olisi nostaa kori rungon päältä pois ja vetästä kaikki ruostekohdat pois ja paikkailla ne korjauspaloilla ym. Mites tinaus... siitä kaipaisin neuvoja ja paljon muutakin korinlaitosta koska olen aika nuori vielä (18v) eli autoista ei sikäli ole kokemusta kutta isäukolla on mm. Kleinbussista :wink: sitten olisi tarkoitus jollain tavalla poistaa entinen maali kokonaan... (vedellä poisto tai se mikälie nestemäisellä typellä jäähdytetty ilmajuttu)... sovitella koriin loksut ym. paikoilleen ja viedä kori maalaamoon. Väriksi ajattelin ehkä jotain helmiäistä... sellaista joka vaihtaisi väriä valoisuuden jne. mukaan. sellaista keskitummaa sinistä mutta kirkasta... en osaa kuvailla niin sellaista väriä ajattelin... Sillä aikaa kun kori olisi maalaamossa niin laittelisin pohjan kuntoon... rumpujen tilalle ajattelin jarrulevyjä bolt on tyyliin... jarruputket ym. olisi tarkoitus vaihtaa vaikka ei ole mielestäni paikat vielä mistään vuotaneet jne. Koneeseen ajattelin pieniä muutoksia... tuplakaasarit ja muuten läpikäynti että kaikki on kunnossa vaikka tuolle tehtiin vähänaikaa sitten läpikäynti edellisellä omistajalla. Laturiin hiilet ym. Sisustaan ajattelin että saabin jakkarat helskuttiin... alkuperäinen ruuvikiinnityksellä pilattu sisusta vaihtuisi johonkin hieman pirteämpään mutta ei niin räikeään väriin... sisustan pellit maalaisin samalla "kameleonttivärillä" Kaikki tiivisteet ym. olisi tarkoitus vaihtaa ja takapenkistä en tiedä... sekin ehkä menee vaihtoon. Sisustan ajattelin että jos saksasta saisi tilattua uutta... samalla vaijeria ym. sellaista listaa tulisi varmaan paljon. Mites muuten sähköt... suunnittelin että jos jostain saisi kokonaan uuden sähkösarjan... tekniikka pelaa mutta piuhoituksen voisi uusia. Tässä tulee vielä paljon tekstiä ajan kanssa mutta mitäs vielä jäi uupumaan... ainiin antakaa kaikki mahdolliset neuvonne jne. Tarkoitukseni on ehkä pientä tuunausta tehdä mutta tarkoitus on pysyä siinä että auton voi josksu vielä entisöidä vaikka alkuperäisestä moottorista ei ole enää hajua. Mites prosentit? noista minä en ole perillä. Jos esim. lokasuojat vaihdan. Muuta nyt ei heti tullut mieleen mutta lisäilen tänne kaikkea ajan kanssa... Vielä tuli mieleen että tulee paljon vielä osalistaa... peilit vaihtoon... lukot kuntoon (kuskinpuolelta toimii mutta kolosta päätellen on yritetty joskus ruuvarilla sisään. apukuskin puoli ok. Moottorinluukun lukko reistailee... öljyllä varmaan kuntoon koska äskettäin vielä pelasi.) Mitä nyt perinteisesti aina joutuu vaihtamaan jne... puslia ym. jotain sellaista. Tuolla copypastella tulee nuo hymiöitten tekstit ym. mukaan mutta kiitos kuitenkin :) Quote Link to comment
Guest Tuhi Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 Melko hyvä suunitalmahan sinulla on jo tuossa pohjalla. Itse sain juuri oman autoni valmiiksi ja suunitelmista ollut minkään näköistä tietoa. Ainoastaan käydä kaikki paikat läpi, korjata vanha (jos pystyy) ja vaihtaa tarpeen tullen uuteen. Jos haluat hyvän korista nii pura kaikki pois, itse kun maalasin oman autoni nii säästin sisätilojen kanssa aikaa ja vaivaa, joten sisäpeltien maalaus ei onnistunut toivotusti. Osa tilaukset olen tehnyt aina osa-alueittain. Esm, tutkinut kerralla pohjan läpi ja kaikki tarvittava siihen, jonka jälkee kasaus pohjaan ja projektissa eteenpäin. (sama kaikkialla). Levy jarru sarjat ovat oma jumppansa. Eteen menevät suht hyvin paikalleen, mutta takapää vaati hieman enemmän työstöä. Tämäkin riippuu pitkälti osista mistä tilaat, itselläni hotcarsin osat. Mikä paras vinkki alkavalle projektille olisi. Kärsivällisyyttä ja malttia ettet hosu hienoa autoa pilalle. PS. Ei kameleontti värejä kupliin!! Quote Link to comment
hanski. Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 16 vuoden kokemuksesta voin neuvoa...että älä aloita koko projektia!!! pääset paljon helpommalla...heh heh.... Quote Link to comment
Guest Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 PS. Ei kameleontti värejä kupliin!! Olen kyllä harkinnut myös ihan normivärejä... tuo yönsininen silleen tumman ja kirkkaan väliltä ois kiva helmiäisenä :) Quote Link to comment
hanski. Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 jos korin nostat pois, niin hiekkapuhallus on kova sana pohjalevylle ja korin alapuoliseen käsittelyyn..... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.