rallikuski Posted November 11 Posted November 11 (edited) Terve! Tässä olen jo hetken pähkäillyt nokka-akselivalintaa kirpun moottoriin... Pakettina tulee olemaan 69mm isku ja 94mm sylinterit eli se surullisen kuuluisa 1915cc. Kannet on panchito 044 cnc palotiloilla ja niitä tietenkin sitten lasketaan että saatais 9-9,5:1 puristus. Kampura on tarkastettu ja tasapainoitettu, vauhtis kevennetty 200mm. Ja näillä mennään nyt tässä vaiheessa. Kaasuttimiksi tulee joko 40mm tai 44mm fajs tuplat. Mutta sitten se nokka on se päänvaivaa aiheuttava komponentti. Olisi toivottavaa mukavahko keskialueen vääntö, mutta sais kait se moottori toimia sinne 6000rpm asti ja tuottaa huipputehonsa siellä 🤔 Jos en ihan hakoteillä ole niin vaihtoehtoja näyttäis olevan ehkä engleltä W120 tai W125, scat c45, Eagle 2288 (tätä suositeltiin cbperformancelta), ja varmaan sitten näiden eri "kopiot". Keinut varmaan 1.1:1 tai 1.25:1 🤔 Lähinnä etsin käytännön läheistä kokekusta miten nuo nokat toimivat 1915cc koneessa. Ja millainen ajettavuus sitten on. On vaan niin vaikea päättää tätä(kin) asiaa. Ajettavuus ja teho jos ois kivasti tasapainossa niin... Mutta ihan vakiotakaan moottoria en halua 😄 Edited November 11 by rallikuski lisäys Quote
Tutkija Posted November 11 Posted November 11 Itse suosisin noista vaihtoehdoista w125 ja venttiilivälykseksi 0,15m. nokkakorttissa välykseksi annetaan 0,10mm mut se on liian vähän alutönäreillä Quote
IsoT Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Mulla on 1915cc vähän lasketuilla vakiokansilla, 40mm nurkkatuplat ja w140 nokka sekä 4-1 käärmeenpesä. Oikein mainio yhdistelmä, pelaa jostain 2000 rpm aina sinne seiskan pintaan oikein hyvin. Ja on kiva kierrättää kun koko ajan kierrosten noustessa tehokin nousee, ei tule mitään puutumista oikeastaan missään vaiheessa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.