Jump to content

Nykii, tukehtuu, pätkii..


Guest migu

Recommended Posts

Guest Forsbacka

Eikä tarvii uskoo. Siperia opettaa...

 

Täytyyhän se näin olla, kun bensayhtiöt niin itse sanoo, mutta itse en ole mitään huomannut.

Auto oli pari vuotta seissyt pihalla samat mehut tankissa. Nyt viikonvaihteessa kävin sen sieltä noutamassa.

Ihan samalla tavalla rokkaa kuin aina ennenkin. Ettei jopa kävis vähän paremmin kuin sinne viedessä. :)

Suomalainen uskoo vasta, kun itse näkee.

Link to comment
Oon tässä viimesen kymmenen vuoden aikana tehny keväisin tota kaasarin puhdistusta sen verran monta kertaa. Vittumaisinta se on kun homma ei oireile ensin moneen kevääseen, sit seuraavana kaasarin kanavat saa melkein porata auki.

On täynnä sellaista kellertävää kovaa tavaraa.

Ja näyttää että toiset kaasarit on arempia kuin toiset.

Esim jutun kaasari, Dellorton tupla. Siinä kannen alla olevassa "kammiossa" missä on suuttimet paketissa, taitaa seistä bensa.

Kun siitä bensasta haituu neste ja jää mikä lie lisäaine. Kerääntyy sinne sitä kittiä joka ajan kanssa tukkii kaikki paikat. Se ei meinaa liukene enää uudestaan bensaan.

 

Eiks kannattas käyttää konetta sen verran säilöön vietäessä, että kaasarista palaa bensat pois?

Link to comment
Oon tässä viimesen kymmenen vuoden aikana tehny keväisin tota kaasarin puhdistusta sen verran monta kertaa. Vittumaisinta se on kun homma ei oireile ensin moneen kevääseen, sit seuraavana kaasarin kanavat saa melkein porata auki.

On täynnä sellaista kellertävää kovaa tavaraa.

Ja näyttää että toiset kaasarit on arempia kuin toiset.

Esim jutun kaasari, Dellorton tupla. Siinä kannen alla olevassa "kammiossa" missä on suuttimet paketissa, taitaa seistä bensa.

Kun siitä bensasta haituu neste ja jää mikä lie lisäaine. Kerääntyy sinne sitä kittiä joka ajan kanssa tukkii kaikki paikat. Se ei meinaa liukene enää uudestaan bensaan.

 

Eiks kannattas käyttää konetta sen verran säilöön vietäessä, että kaasarista palaa bensat pois?

 

Näin mä nykyään teenkin. Hommassa on vaan vähän sellasta sähläämisen makua, jos on mekaaninen bensapumppu ja linjat putkella eikä letkulla.

 

Mut olis kyllä hyvä saada tankkikin tyhjäksi. Pohjaproppu on kova sana. Kuplassa vaan vähän hankala.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...