Guest Janpa Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Pelastimme veljeni kanssa Kauniaisten lähimaastosta oheisten linkin takaa löytyvän Wiima bussin. kuvista näkyy lähtökohta sekä laite siivottuna. http://joni.1g.fi/kuvat/Wiima62/ Annoimme sille heti työnimen "Ruttu" joka kuvaa yksilöä aika osuvasti. Wiima on tullut tiensä päähän peräkolarin seurauksena jonka takia oikea takakulma on painunut hiukan kasaan. Runkoaisat ovat suorat. Ruttu on seissut varovasti arvioiden noin 20vuotta paikallaan. Rutun juuret vievät Ahvenmaalle josta se vietii Kauniaisiin reilu vuosi takaperin paikkaan josta kuvat ovat. Siivottuna kansiossa olevat kuvat on taas jo uuden säilytyspaikan pihalta. Ruttu on meidän ensimmäinen volkkariprojekti ja samalla ensimmäinen vanhus. Ruostevikaa siinä on, mm B ja C pilarit, sivuovien kynnyskotelo, ohjaamon, ja matkustamon lattiat, etuovet, takaluukku ja sitten tuon takakulman oikaisu. Hommia siis riittää. Emme ole tekemässä autosta museorekisteriin kelpaavaa vaan customointia alkuperäisiä muotoja ja arvoja kunnioittaen. Nyt on siis hihat kääritty ja Ruttu odottaa seuraavia työvaiheita. Tarkoitus olisi saada ruostuminen pysäytettyä ja kori mittoihinsa. Nyt kysymmekin teiltä volkkareita enempi tietävinä: Mikä on järkevin työjärjestys? tärkeimmät tarvittavat peltiosat on katottuna ja odottavat vain tilausta. Tehdäänkö ensin isoimmat hitsaustyöt vai ei, rälläköinkö kaikki hapantuneet pois vai teenkö jotain tilapäisiä tukirannelmia esim puusta jotta kori ei nitkahda enempää? entä missä vaiheessa raahaan Rutun puhallettavaksi/korkeapainepesuun? Tähän kaipaisin melko pikaisesti kokeneempien apua. Ruttua pääsee myös katsomaan Mäntsälään jos jotakuta kiinnostaa ja haluaa konsultoida noviisivolkkaristit alkuun. t. Jani & Joni Quote Link to comment
mikan Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Wiimassanne on aika käheet vanteet! t. Mika Quote Link to comment
Guest zio Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 mikan: Juu pitää olla, joku oli kerinny nyysiä etupyörät, pitäisi katsoa mitä muuta sieltä on viety, toisaalta ei hirveesti väliä kun tuo vakio etuakseli ei tule paikoilleen takaisin jahka saadaan tuo edellinen sieltä pois. Kaikki vinkit tervetulleita jotta tulee tehtyä oikein. T. Joni Quote Link to comment
Guest Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 siitähän tulee hieno. yhessä kuvassa hyvä tontitus korkeuskin valmiina, siellä siivottuna osastolla. patinahan jää? zemppiä sinne vaan!!! _arto_ Quote Link to comment
Guest zio Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Juup, on sopivan matala niissä kuvissa. Tuossa just selvittelin töissä että tuleeko normaali droppi akselisto vai sitten ilmajousitus. Taitaapi olla vaan hirvee ja vielä kerran hirveä määrä homma edessä ennenkun pääsee uutta osaa pulttaamaan. Vaikka volkkareiden ja varsinkin ilmavehkeiden kanssa ollaan noviiseja ei tämä suinkaan ensimmäinen projekti ole. Tässä kuvia toisesta samaanaikaan työnalla olevasta. http://joni.1g.fi/kuvat/Mazda+626+Black+V6/ Kolme autoa ollaan näyttelykäyttöön jo aikaisemmin rakennettu. Apua tarvittaisiin tuossa pelkääjänpuolen kyljen korjaamisessa, ELI. kysymys nro.1 = Saako tuota pelkääjänpuolen ovi palkkien alaosia mistään valmiina vai pitääkö itse tehdä? nro.2 ? onko kellään myynnissä bussille sopivaa "varrasta" jossa autoa voisi käännellä. nro.3 = Olisiko kellään hyvää kuvaa rungosta / sivusta tuosta sivuovien kohdalta josta näkisi miten siinä kuuluu mitäkin mennä, tuosta yksilöstä hapantuneet melkein kokonaan pois :( Tässä nyt aluksi jotain, todella kiitollisia ollaan kaikista vinkeistä joita saadaan, olen tässä jo vajaan parivuotta aktiivisesti tätä sekä volkkari yhdistyksen palstaa lueskellut, joten jotain perustietoa jo on. -Joni- Quote Link to comment
mikan Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Tuolta löytyy aika hyvin peltejä ja kuvia joiden perusteella zoomailla miten eri kohtien pitäisi olla: http://www.klassicfab.com/marcos.htm t. Mika Quote Link to comment
Guest VwFreak Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Oho onpas Ruttukin päässyt tänne asti. Sen verran korjausta että ei ole Ahvenanmaalta tuotu. Piti ihan ottaa Rutun paperit esille jotka osasivat kertoa sen verran että se haettiin Joutsasta. Ruttu haettiin syksyllä 06 tänne Espooseen, autosta en ollut nähnyt kuvia mutta sen piti olla suorakylkinen ja alahelmat piti vaihtaa. Hintaa autolla nyt ei ollut kovinkaan paljon joten keräsin porukan kasaan ja niin lähdettiin junista hakemaan. Perillä sitten selvisi karu totuus, ei pyöriä, peräkolaroitu, ei etuakselia ja täynnä romua, ja lämpötila oli -30. Ensin ei meinannut vanha isäntä edes vanteita tingata mukaan, mutta sellaiset kuitenkin päätti antaa mukaan, kuitenkin vain taka-akselille ja pelkät vanteet. 4-5tuntia auton kanssa sitten taisteltiin kunnes se oli lavalla ja sen jälkeen alkoi Rutun matka kohti Espoota jossa se seisoi talven yli viljakuivaamossa. Ja taas Rutun seikkailut jatkuvat... :D Quote Link to comment
Guest Janpa Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Hyvä täydennys kiitos ja uteliaille tiedoksi jotka putosivat kärryilltä, VwfFeak on Rutun edellinen omistaja:-) Rutun tarina jatkuu perjantaina jolloin laikataan ohjaamon lattia pois jotta nähdään mitä alla oikeesti on vaiko onko yhtään mitään. Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Onnea ! olette löytäneet oikein hyvän brojektin,,. Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Guest Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 itselläkin wiima-62 työn alla http://pakuprojekti.blogspot.com/ Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.