Guest DaFox Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Olipa kerran 92 pytyillä oleva pari tuhatta ajettu rookeri. Rookeri oli melko nuori, noin parituhatta kilometriä aurinkoista suvitietä nähneenä. Kolmantena talvenaan se ei enää jaksanut odotella täysin lämpimiä kelejä vaan päätti ottaa varaslähdön sulaneille teille. -> kerännyt innostusta tähän iltaan asti. Nojoo, toi alku oli ihan turhaa bullshittiä isolla B:llä.. mutta lähinnä kiinnostaa yleinen mielipide että voiko nostaja koputtaa venakoppaan jotenkuten kuulostavinaan laakeriääneltä... että niinkun ajan kanssa tiiviste painunut kasaan kun ei kerran aiemmin ole koputellut :) Puoliksi jo purettuna runkomoottori eli pytyt ja kannet irti, kiertareiden laakereissa ei käsin ainakaan tuntenut välystä ja öljyissä ei muijua. Venakopassa tosin nostajan koputus jälkiä?? Joku voisi samalla valoittaa että mikä sopisi kiristys momentiksi vakiohin kairattuihin kansiin kun lohkossa on case-saversit ja ohuemmat pinnapultit. Joka tapauksess tänään perseet, mutta mitä teen koneen suhteen? A) Enempi palasiksi varmuuden vuoksi että saa katsottua laakerit sun muut. B) Vai takaisin kasaan ja kovaa ajoa kunnes matka pysähtyy ;) C) ajan vakio 1200cc:llä ja kaverit on jo perillä D) ? Quote Link to comment
Guest Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Naapuri kaupungista vaihto-ehto D: Känni pääl :D Onko möhkö kyseessä kenties? Quote Link to comment
-Puide- Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Onko sulla loiskelevy koneessa? Jos on niin voipi nokka osua siihen... Ai mistä tiän? Just kesän alus purkasin oman koneen kun kuulu just tommonen ääni joka kuulosti kuin keinu olis osunu venttiilikopan kanteen... =) Vaan oli tuo loiskelevy pompannu jotenkin sijoiltaan kun vain yksi nokan rampeista oli osunut...=) Loiskelevy lentää mäkeen tän jälkeen =). Että sellasta. -MP- Quote Link to comment
hanski. Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 ehdottomasti A! silloin tulee varmuus mikä on pielessä, omasta heitin kanssa loiskelevyn vit...sin kauas....konetta kasauspenkissä pyörittelin...loiskelevy siellä kulki puolelta toiselle....en viitsin ottaa riskiä että ottais jonnekin väärään paikkaan kontaktia.... sitten seuraavaksi B, kovaa ajoa!!!!! kiva ajella kun vehje toimii kunnolla eikös vaan..??? + C oot perillä ennen kavereita....(jos mä en oo mukana..heh heh...) jos oot jo osan purkanut pois...ota vaan loputkin....mutta jos koneistuksia joudut tekemään, älä suosi omaa kylää....vinkki vinkki.... Quote Link to comment
Guest DaFox Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 + C oot perillä ennen kavereita....(jos mä en oo mukana..heh heh...) Tuun porssellakin susta ohi ellei aikas parane! ;) Quote Link to comment
hanski. Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 niin uhosit jo openissa tehdä....heh.... ota se kone vaan auki..... Quote Link to comment
hanski. Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 musta pitäs ensin tutkia mikä kohta ottanut vent.koppaan kiinni...ennekun purkaa lohkoa... Quote Link to comment
Guest DaFox Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 musta pitäs ensin tutkia mikä kohta ottanut vent.koppaan kiinni...ennekun purkaa lohkoa... Hä? Venakopan jäljistä voi päätellä että kolmosen imuvenan säätöruuvin pää on ottanut ainakin joskus kines. Ei tietoa onko nyt ottanut ja aiheuttanut kolinaa? Tässä koneen kimpussa on häärinyt kaksi ässää, toinen ajoi ja toisenpuolen kaasarin vivuston irtoamisen ja "laturin" valon vilkkumisen jälkeen havaitsi kolinaa.. "laturin" valo oli onneksi vaan tyhjäkäynnillä vilkkunut :) -> hinattu takas pihaan. Käynnistettäessä konetta jälleen piti kolinaa, epäiltiin venoja.. ei saatu varmuutta. Ei tullut edes mieleen testata koliseeko koppaa vasten. Mukamas oltiin kuulevinaan käsin pyöritettäessä klappia ja laakerin kirskunaa. Toinen purki eikä havainnu mitään vikaa vaikka itsekkin kuuli sen ihmeellisen kolinan ja käski pysäyttää heti. Eli purettiin ns. ehjä kone jossa kolisee juuri ton 1302.. mainitsema loiskelevy TAI venttiilin säätöruuvi venakoppaan... Ainakin aikaisemmista kolisevista koneista on ihan käsin "löytänyt" välykset jotka aiheuttaa kopinaa :) Quote Link to comment
hanski. Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 musta pitäs ensin tutkia mikä kohta ottanut vent.koppaan kiinni...ennekun purkaa lohkoa... Hä? Venakopan jäljistä voi päätellä että kolmosen imuvenan säätöruuvin pää on ottanut ainakin joskus kines. Ei tietoa onko nyt ottanut ja aiheuttanut kolinaa? tuosta just karin kans juttelin... Quote Link to comment
Jope Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Itellä alkoi pitämään vastaavaa ääntä kun vauhtipyörä oli löysällä ja hakkasi tapin reijät soikeaksi. Quote Link to comment
hanski. Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 joko korjattu/ vika löytynyt...? Quote Link to comment
Teevee Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Siel se möhkö viel pihal seisoi kone paikallas ku oltiin Kapen kuplaan konetta laittamas.. Quote Link to comment
Guest DaFox Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Juhannus ja tälläviikolla työt vie kaiken ajan, kattellaan tulevaisuudessa.. :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.