Jump to content

Bensa kaasuuntuu letkussa??


Recommended Posts

Mulla on satunnaisesti esiintyvä ihmeellinen vika; kaasarilta loppuu bensa ja letku on runkopalkilta bensapumpulle ja siitä kaasarille tyhjä (heiluttelemalla kokeilin ja tyhjältä tuntui).

 

Tämä tuntuu tulevan sillon kun kone on kuuma ja autolla ajetaan hitaasti, mutta ei edes viikottain. Kun antaa auton seistä 5 minuuttia, kaikki toimii taas moitteetta.

 

Mulla on lähes vakio 1.3 kone joka ei minusta käy mitenkään kuumana kuplan koneeksi (ennakot säädetty, venttiilivälykset kunnossa). Bensapumppu on sähköinen ja se hakkaa tyhjää aivan kun tankki olisi tyhjä.

 

Olen tyhjentänyt ja puhdistanut tankin, vaihtanut tankin pohjaliittimen, rungon sisälle menevän bensaletkun sekä kaikki kumiletkut ja bensapumpun.

 

Bensaputki ei muutenkaan tunnu olevan tukossa koska irrotin kerran vian satuttua kaasarilta bensaletkun ja odotin hetken, sitten laitoin virrat päälle ja laskin tyhjän varakanisterin täyteen - eikä ahistanut mistään.

 

Olen reilut parikymmentä vuotta sitten kerran nähnyt tipparellussa vian jossa liian läheltä pakosarjaa vedetty bensaputki aiheutti bensan kaasuuntumisen ja auton sammumisen mutta vika oli säännöllinen.

 

Ei kyllä tule mitään muuta mieleen kun että kun bensapumpussa ei ole paluukiertoa se lämpiää liikaa ja kaasuttaa bensan, varsinkin jos ajaa hiljaa / seisottaa liikennevaloissa jolloin läpi ei juurikaan mene bensaa.

 

Onko ideoita?

Link to comment

Moottorin suojapellissä suunnilleen siinä kohti missä normaalisti on lämmönvaihtimelle menevä reikä (puhallinkopasta tulevalle letkulle) menosuuntaan vasemmalla puolella. Mulla on webasto eikä siis näitä haitariletkuja.

 

Mietiskelin että pitäiskö sijoittaa tuo pumppu polttoainetankin alle, siinä on vaan aika pitä matka paineistettua letkua ennen kaasaria...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Joo sitä mie kans mietin, että jos laitat pumpun eteen, niin ei pitäs kaasuuntua bensa lähellekään niin helposti.

 

Ei se pitkä paineistettu linjakaan mitään haittaa jos kerran oot kaikki uusinu ja jos siulla on kaasarikone, niin eihän siellä oo painettakaan paljoo.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...