Guest Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 Elikkä tuo vaihelootan stefa koneelle menevän akselin päästä on vuotanut jo jonkin aikaa biffistä tullessa posteja hakiessa katoin että perkele kiva öljyvana kotipihan ylämäessä... mietin vaan kun tuo menee kuitenkin työn alle ensi keväänä ja talveksi talliin niin uskaltaako tuolla ajella jos lorottelee lisää öljyä vaan askiin ja antaa vuotaa jos vuotaa (patalahdelta purnukan jo valmiiksi ostin) Ainiin Biffin jälkeen hieman outo olo vielä kovan juhlimisen jälkeen ja tuli otettua tirsat niin speksit unohtui:Vw kupla 1300 1.6l koneella ja 200mm kytkin. askista ei niin tarkkaa tietoa muistaakseni joku vanhempi mutta ei ole varmaa tietoa. Quote
Guest Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 ainoa riski siina on oljyn paaseminen kytkinlevylle jolloin levy on vaihdettava. Paineasetelma ja vauhtipyora sitten pestaan liuottimella, vaikka CRC Brakleen spraylla. Kytkinkopan pohjaan voi porata 5mm reian, oljyn nopeampaa poistamista varten (ettei se jaa lillumaan kytkinkopan pohjalle ja sielta loisku pahimmassa tapauksessa kytkimeen). Merkkihuollossa aikanaan noita porailtiin tehtaan ohjekirjan ohjeiden mukaan, ja reiasta sitten paasi pillilla ruiskuttamaan voiteluainetta painelaakerille... :) Jan Quote
Guest Mika Raussi Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 Tos kannattaa varmaan tarkistaa että vaihdelaatikon huohotus on auki. Voi vähentää öljyn ulostamista. Quote
Guest Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 Mistäs tuon huohotuksen voi tarkistaa... vasta kuplahommat aloittaneena ei vielä niin hyvin tunne noita vermeitä mutta kaikki ajallaan ;) Quote
UltraVW Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Mistäs tuon huohotuksen voi tarkistaa... vasta kuplahommat aloittaneena ei vielä niin hyvin tunne noita vermeitä mutta kaikki ajallaan ;) Juu missä tarkalleen se huohotusreikä sijaitsee??? Quote
janskuk Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Tyhmä kysymys varmaan,mutta oletko haistanut/maistanut että öljy on varmasti kotoisin laatikosta.... Quote
Guest Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Tyhmä kysymys varmaan,mutta oletko haistanut/maistanut että öljy on varmasti kotoisin laatikosta.... Juu kyllä hajusta haistaa että askin öljyä on ja koneen kasannut insinööri konetta tarkastellessaan sanoi tuosta että kyllä se lootasta tulee. Quote
Guest Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Alko sit koneenkin stefa vuotaa... vein pajalle saa siellä itse insinööri katsoa että mikä on vikana... 2 litraa tänään valuutteli tielle mobilia! Jyväskylästä Muurameen asti kivat vanat välil keskel tietä. Quote
Guest Posted August 11, 2007 Posted August 11, 2007 Alko sit koneenkin stefa vuotaa... vein pajalle saa siellä itse insinööri katsoa että mikä on vikana... 2 litraa tänään valuutteli tielle mobilia! Jyväskylästä Muurameen asti kivat vanat välil keskel tietä. Toivottavasti et ajanut asvaltilla tuota matkaa? t.vellu Quote
Guest Posted August 11, 2007 Posted August 11, 2007 Alko sit koneenkin stefa vuotaa... vein pajalle saa siellä itse insinööri katsoa että mikä on vikana... 2 litraa tänään valuutteli tielle mobilia! Jyväskylästä Muurameen asti kivat vanat välil keskel tietä. Toivottavasti et ajanut asvaltilla tuota matkaa? t.vellu Milläpä muullakaan. Quote
Guest vvikla Posted September 24, 2007 Posted September 24, 2007 Laatikko vuotaa stefasta öljyä kytkimelle ja luistaa niin perkeleesti. Vaihdoin jopa uuden kytkimen kaikkine romppeineen kun hajos laakista enkä tajunnu ennenku uus kytkin alko luistamaan kanssa...PRKL. Kun vitutti. Mutta talven hommia. Paitsi jos joku ostaa hyvän pallon ulta pois ja vaihtaa stefan itse...=) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.