sebulba Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Onko type-2 guruilla helppoa keinoa jolla erottais 64 ja uudemmamman etuakseliston siitä edellisestä mallista? Potilas on semmonen josta tukivarret puuttuu (jouset kyllä on). Noissa vuosimalleissa on kai jotenkin erillaiset tukivarret? vain onko? seb. Quote
Tanhis Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 On erilaiset tukivarret ja kaiva oikeanpuoleinen pohjaanlyöntikumi irti niin sen alla pitäisi olla sarjanumero. Jos sitä ei ole niin minunkäsittääkseni se on sitten 65-> akseli. Ja jos se numero siellä on niin tuolta tarkistamaan vuosi http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... dating.php Quote
Guest Toheltaja Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 tota noon. Jos sulla on siellä uloimmat laakerit bakeliittia, niin on vanhempaa sorttia, ja jos on neulalaakerit, on se jo uudempaa mallia. Neulalaakeroiduissa on se huulitiivistettä vasten tuleva rengas (akseliputken ympärillä) on noin 30mm leveä, puslallisessa se on 10mm leveä. Bakeliittiin menee tukivarsi joka on ulkopäästä 43mm ja sisäpäästä 43mm Neulalaakeriin menee tukivarsi joka ulkopäästä 48mm ja sisäpäästä 43mm Toki kalvamalla puslasta menee uudempikin tuohon bakeliittiin, muuta käytännön eroa akseleissa ei ole, kuin että jossain vaiheessa vanhemmissa ei ollu vielä ohjausvaimenninta. Oisko tullu 61-62?! Ja saahan junisakseliin suoraan tuon pallonkin olkavarren, kun sorva 2mm ulommasta laakeripinnasta veks. Tosin akseliputkien etäisyys ei ole sama, joten ylemmät nivelet jäävät tyhmään kulmaan jo valmiiks jos madallusta ajattelee. Kuvassa siis ylin on bakeliiteilla molemmista päistä, keskimmäinen bakeliitilla sisäpäästä ja neuloilla ulkopäästä. samaten pallokeulan (alimmainen) joka on isommalla neulalaakerilla ulkopäästä, mutta sisäpää edelleen sama bakeliitti ku aatamin aikoinakin Selviääkö Sebu tällä? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.