Jump to content

Talviöljyt?


Recommended Posts

Viime talvena oli koneessa Kendallin 20w50. Lähti käyntiin vielä -20°C pakkasella. -25°C kelillä jäi lähtemättä.

 

Väittäisin että toi käyntiin lähteminen riippuu aika paljon myös säätöjen kohdillaan olemisesta, akun kunnosta ja kaasutinasetelmasta.

 

-K

Link to comment
Mul oli viime talven shell helix 10w-40 mineraalit. Pysy sisällä ihan hyvin.

 

 

 

Juu hyvin jakso oli parhaillaan -21 ja 6 voltin sähköillä

 

Täällä samoilla öljyillä ja samalla konfiguraatiolla viime talvena -29 ja hyvin lähti. Hauskinta asiassa oli,että ranskatar (sitikka) jätti vierestä lähtemästä ja sen vuoksi kuplaan piti vaihtaa. :)

 

Asiasta kolmanteen... Samoilla pakkasille ilmeni erikoinen ongelma. Jarrua joutui pumppaamaan aivan kuin järjestelmässä olisi ollut paljon ilmaa. Ilman hieman lauhduttua jarrut palasivat normaaliksi. Voisiko pääsylinteri olla tulossa tiensä päähän ja jollain tapaa kovalla pakkasella fuskata? Onhan sillä jo ikää 41-vuotta... Nesteet oli syksyllä vaihdetut.

Link to comment
Mul oli viime talven shell helix 10w-40 mineraalit. Pysy sisällä ihan hyvin.

 

 

 

Juu hyvin jakso oli parhaillaan -21 ja 6 voltin sähköillä

 

Täällä samoilla öljyillä ja samalla konfiguraatiolla viime talvena -29 ja hyvin lähti. Hauskinta asiassa oli,että ranskatar (sitikka) jätti vierestä lähtemästä ja sen vuoksi kuplaan piti vaihtaa. :)

 

Asiasta kolmanteen... Samoilla pakkasille ilmeni erikoinen ongelma. Jarrua joutui pumppaamaan aivan kuin järjestelmässä olisi ollut paljon ilmaa. Ilman hieman lauhduttua jarrut palasivat normaaliksi. Voisiko pääsylinteri olla tulossa tiensä päähän ja jollain tapaa kovalla pakkasella fuskata? Onhan sillä jo ikää 41-vuotta... Nesteet oli syksyllä vaihdetut.

 

Mulla oli jarruissa myös sanomista talvella ja sitten vilkkurele jäätyi eli vilkut ei toimineet.Kunnes vähän lauhtui jaksoi rele taas naputtaa...omituisia vikoja. Jarruissa sama vika kuin sulla ihan kuin olis ilmaa ollut ja palautui kun lauhtui????

Link to comment

 

Asiasta kolmanteen... Samoilla pakkasille ilmeni erikoinen ongelma. Jarrua joutui pumppaamaan aivan kuin järjestelmässä olisi ollut paljon ilmaa. Ilman hieman lauhduttua jarrut palasivat normaaliksi. Voisiko pääsylinteri olla tulossa tiensä päähän ja jollain tapaa kovalla pakkasella fuskata? Onhan sillä jo ikää 41-vuotta... Nesteet oli syksyllä vaihdetut.

 

Eihän se neste ollut valmiiksi vetistä?

Rouvan autossa oli aikanaan sama ongelma...Seurauksena koko jarrujärjestelmän pakko uusinta pienehkön ajan sisällä. Vettä KERPELE.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...