-MITO- Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Mitäpä öljylaatua ootte talvella käyttäneet ilmajäähyn moottorissa? Quote Link to comment
UltraVW Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Mul oli viime talven shell helix 10w-40 mineraalit. Pysy sisällä ihan hyvin. Quote Link to comment
-MITO- Posted September 10, 2007 Author Share Posted September 10, 2007 Mites kylmäkäynnistyvyys? Jaksoko pakkasella hyvin pyörittää? Quote Link to comment
Guest kvaaq Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Viime talvena oli koneessa Kendallin 20w50. Lähti käyntiin vielä -20°C pakkasella. -25°C kelillä jäi lähtemättä. Väittäisin että toi käyntiin lähteminen riippuu aika paljon myös säätöjen kohdillaan olemisesta, akun kunnosta ja kaasutinasetelmasta. -K Quote Link to comment
UltraVW Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Mul oli viime talven shell helix 10w-40 mineraalit. Pysy sisällä ihan hyvin. Juu hyvin jakso oli parhaillaan -21 ja 6 voltin sähköillä Quote Link to comment
Guest Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Mul oli viime talven shell helix 10w-40 mineraalit. Pysy sisällä ihan hyvin. Juu hyvin jakso oli parhaillaan -21 ja 6 voltin sähköillä Täällä samoilla öljyillä ja samalla konfiguraatiolla viime talvena -29 ja hyvin lähti. Hauskinta asiassa oli,että ranskatar (sitikka) jätti vierestä lähtemästä ja sen vuoksi kuplaan piti vaihtaa. :) Asiasta kolmanteen... Samoilla pakkasille ilmeni erikoinen ongelma. Jarrua joutui pumppaamaan aivan kuin järjestelmässä olisi ollut paljon ilmaa. Ilman hieman lauhduttua jarrut palasivat normaaliksi. Voisiko pääsylinteri olla tulossa tiensä päähän ja jollain tapaa kovalla pakkasella fuskata? Onhan sillä jo ikää 41-vuotta... Nesteet oli syksyllä vaihdetut. Quote Link to comment
UltraVW Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Mul oli viime talven shell helix 10w-40 mineraalit. Pysy sisällä ihan hyvin. Juu hyvin jakso oli parhaillaan -21 ja 6 voltin sähköillä Täällä samoilla öljyillä ja samalla konfiguraatiolla viime talvena -29 ja hyvin lähti. Hauskinta asiassa oli,että ranskatar (sitikka) jätti vierestä lähtemästä ja sen vuoksi kuplaan piti vaihtaa. :) Asiasta kolmanteen... Samoilla pakkasille ilmeni erikoinen ongelma. Jarrua joutui pumppaamaan aivan kuin järjestelmässä olisi ollut paljon ilmaa. Ilman hieman lauhduttua jarrut palasivat normaaliksi. Voisiko pääsylinteri olla tulossa tiensä päähän ja jollain tapaa kovalla pakkasella fuskata? Onhan sillä jo ikää 41-vuotta... Nesteet oli syksyllä vaihdetut. Mulla oli jarruissa myös sanomista talvella ja sitten vilkkurele jäätyi eli vilkut ei toimineet.Kunnes vähän lauhtui jaksoi rele taas naputtaa...omituisia vikoja. Jarruissa sama vika kuin sulla ihan kuin olis ilmaa ollut ja palautui kun lauhtui???? Quote Link to comment
Fileas Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 SAE 20 oli yhtä puuta -20 pakkasella :) Quote Link to comment
JM Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Asiasta kolmanteen... Samoilla pakkasille ilmeni erikoinen ongelma. Jarrua joutui pumppaamaan aivan kuin järjestelmässä olisi ollut paljon ilmaa. Ilman hieman lauhduttua jarrut palasivat normaaliksi. Voisiko pääsylinteri olla tulossa tiensä päähän ja jollain tapaa kovalla pakkasella fuskata? Onhan sillä jo ikää 41-vuotta... Nesteet oli syksyllä vaihdetut. Eihän se neste ollut valmiiksi vetistä? Rouvan autossa oli aikanaan sama ongelma...Seurauksena koko jarrujärjestelmän pakko uusinta pienehkön ajan sisällä. Vettä KERPELE. Quote Link to comment
Guest Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Shell 20W50 ei tullut kanisterista ulos ollenkaan talvipakkasilla. Ei vaikka kaansi ylosalaisin. Eli sita en laittais talvikoneeseen :) Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.