Jump to content

-65 kuplasta.


Guest pertti

Recommended Posts

Eli tuli hommattua pihan täytteeksi USA-mallin -65:nen 1200 kupla.

Mielessä ois museointi ku on räpeltämätön ja suht pikkutöinen.

Mainitkaa asiat miten -65 USA eroaa muista vuosmalleista -64 tai -66.

Eli ei oo enää paksutolppa mutta paksuilla kromilstoilla kuitenkin? 5pulttiset umpinaiset vanteet? Olkatappi etuakseli? Usapuskurit tietty.

 

Kuuluuko jo -65 olla rattilukko eli avainpakka rattiakseliputkessa eikä kojelaudassa? Minkälaiset ovenkahvat ulkona ovissa?

Onko lokarivilkut samanlaiset? Takavalot samanlaiset?

Mitenkäs -65 Usa malli eroaa -65 Eurovientimallista eli täällä päin "normikuplasta".

 

Saakos museorek. autossa olla esim koneessa abiko-liittimiä?

Entäs ylimääräsiä kytkimiä esim. ojavalolle tms.

Vastaako museokats. 155/15 renkaat 5.60/15 rättejä?

 

Kaikki tieto ja mahd. kuvat kiinnostaa ja helpottaa urakkaa!

Kiitos!

 

-Pera-

Link to comment
Guest Toheltaja

Auto pitää olla sellainen kun se tehtaalta on lähtenyt. eli ei abikoita jos ei ole ollut, rättirenkaat, jos ei tehtaalta tai maahantuolalta ole saanut teräsvyörenkaita optiona, eikä ylimääräisiä kytkimiä, ellei ole sen aikakauden lisävaruste. Ja lisävarustemäärä yleisesti vissiin 3-5kpl per auto, tällä vältetään joulukuusia...

Link to comment

-mailimittari,koko punaiset takavalonlasit,etuvalot(lasi sileä,sisällä umpio)

etuvilkut(leveämmät avoinna sivuille).ohjausakselin virtalukko??.

euroversioissa lisävaruste(vakiopaikka kojetaulussa) .lokasuojissa kuuluu

olla pyöreät reiät joista tukitangot läpi. ei muistu nyt äkkiseltään,muita eroja.autoon on voitu myös laittaa jenkkipuskurit aikoinaan ,joka ei tee autosta "jenkkimallia" automaattisesti.Merimies/muutoautoina on tullut jenkkiversioita suomeen joitain kappaleita.

Link to comment

Vaan mites ku esim. tuossa myyntipalstalla olevassa -65 1200 jenkkivientimallissa on kmh mittari, normi valot eessä ja takana? Virtalukko rattiakselissa? Sumarit omalla katkasimella, valolipat, kattoteline perhana siistillä SF-lätkällä ;). Silti museo leimassa? Vai onko tuo ees museoleimaus kunnossa? Ei jummarra, ei jummarra.

Link to comment

Lisätään vielä, Jenkki vientimallissa vinyyli sisusta.

 

Jos autossa on laitettu "jenkki" malliset puskimet.. ei se silti tarkoita

että, auto olisi jenkki malli.

Suomessa sai tuohon aikaan lisarahasta jenkki mallien puskureita. Niitä laitettiin sekä tehdas tilauksena ja maahantuojan toimesta.

 

Museo katsastuksesta:

Riippuu ihan kuka on museo tarkastajana, vaihtelee mitä hyväksytään mitä taas ei.

Ajan lisävarusteita saa olla, kuhan ihan ylettömästi ole.

 

Oon kyll nähnyt vaikka minkälaisia "entisöityjä"

Ja museo silti museo rekisterissä olevia autoja, ja jotkut ovat olleet sellaisessa kunnossa että, voisi sanoa ettei rekisteriin kuulu.

 

 

 

Vaan mites ku esim. tuossa myyntipalstalla olevassa -65 1200 jenkkivientimallissa on kmh mittari, normi valot eessä ja takana? Virtalukko rattiakselissa? Sumarit omalla katkasimella, valolipat, kattoteline perhana siistillä SF-lätkällä ;). Silti museo leimassa? Vai onko tuo ees museoleimaus kunnossa? Ei jummarra, ei jummarra.
Link to comment

Mahtaako Suomeen toimitettu 'USA-malli' olla ollut varustettu sealed beam -ajovaloilla ja kokopunaisilla takavaloilla, eihän sellaista olis saanut edes kilpiin täällä? Eiköhän valovarustus ole ollut ihan samaa kuin 'euro-malleissakin'?

 

Toisaalta, jenkkimalliksi on varmaan kutsuttu kaikkia yläputkella olevalla puskurilla varustettuja autoja, on puskuri sitten ollut tehdasasennus, diilerivaruste tai myöhemmin asennettu.

 

Täällä Kymenlaaksossa on mun muassa yksi yksilö, johon jenkkipuskurit on asennettu uutena myyjäliikkeessä ennen luovutusta, mutta ei ole haluttu porailla lokasuojiin reikiä ylätukia varten. Auto on siis ollut uudesta ilman niitä, vaikka ne 'aina' pitäisi ollakin. Useimmat varusteet on siis saanut tilata autoon uutena tai myöhemmin, tai olla tilaamatta. Se mikä on 'oikea' USA-malli, on jo sitten vaikeampaa sanoa ...

Link to comment
Museo katsastuksesta:

Riippuu ihan kuka on museo tarkastajana, vaihtelee mitä hyväksytään mitä taas ei.

 

Todellakin näin, joidenkin tarkastajien mielestä Kuplaan pitää asentaa Kuplan puskurit, joillekin riittää, että osat on suurin piirtein samalta vuosikymmeneltä, ovatpa sitten vaikka Volvosta peräisin ...

Link to comment

höpöhöpö. renkaat saa vaihtaa vyörenkaiksi. Turvallisuutta parantavat mutokset ovat sallittuja, esim.;

 

-renkaina saa olla vyörenkaat

-turvavyöt saa asentaa

-sähköjärjestelmän saa muuttaa 12 volttiseksi

 

Toki muutosten pitää olla ajan hengen mukaisia, esim splittiin ei oikein istu 70-luvun Klippanin rullavyöt ;)

 

Ja varusteiden määrää ei ole millään tavoin rajoitettu, toki omistajan tulee perustella, että ko. ajankohtana on kyseinen varuste ollut saatavilla - esim. alkuperäisin lisävaruste-esittein tms. keinoin.

Link to comment

Joo eli otappa teistä taas selvän. ;) Toinen tykkää äitistä ja toinen tykkää tytöstä. Mut kaikki tykkää volkkareista.

Taitaapa olla varmin kipotella katsastarin luo ja kyselle kun mahd. museoinnin aika koittaa.

Vaan tuo myyntipalstan -65 "usamalli" taitaa olla homemade US-model.

Pitäskös rek. otteessa olla joku merkintö että on jenkkimalli? Tai runko numeron perusteella tmsp.?

 

-Pera-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...