Jump to content

Kysymys vesipumpun riittoisuudesta. (eitarvitsevittuilla)


Guest Sgegis

Recommended Posts

Jops nyt pitäs selvittää, että riittääkö golffin vesipumppu pyörittämään vettä takaata eteen ja sieltä taakse?

Putket kulkee apparin puolelta ulkona pohjassa.

Ja vielä jos ei joku tiedä, niin auto on 1200 vw kupla-69 ;)

Link to comment
No noita kolffin vesipumppujakin on aika montaa sorttia...

 

Mutta uskoisin, että kyllä se riittää. Näin omien ja huhupuheiden mukaan.

 

No josko muotoilisin kysymystä hieman uuteen uskoon.

 

Käyttökokemuksia? Onko niitä?

Ei viittisi huhupuheisiin perustaa.

Link to comment

Ei noi tölkki-portterin pumputkaan mitään isoja ole mutta hyvin vesi kulkee sen 4+4 metriä ja ison syylärin läpi. Sama pumppu liikuttaa veden parista lämppärinkennostakin.

Link to comment
Käyttökokemuksia? Onko niitä?

Ei viittisi huhupuheisiin perustaa.

 

Tietysti kun en tiedä, että mihin tarkoitukseen tuota pumppua tarvitset, niin 100% varmaa vastausta annetuilla tiedoilla ei oikein pysty antamaan.

 

Mulla on kokemusta kuplan koneesta, jossa vesijäähdytteiset kannet, hihnakäyttöinen vesipumppu ja jäähdytin keulalla. Kaikenlaista on tullut kokeiltua, mutta nyt homma toimii. Eli sen verran huhua löytyy.

Link to comment

Riittää ihan varmasti...kokemusta on. Käyttötarkoituksesta riippuen, jos tulee joku viriviri-moottori jolla ajetaan paljon kovilla kierroksilla ni kannattaa kokeilla hitusen pienentää kampiakselin päähän tulevaa hihnapyörää jos meinaa lämmöt nousta. Mulla tippu omassa autossa lämmöt ~10 astetta kun tuon tein. Vastaavasti jos moottori on ihan vakio niin tuskin tarvii tehä mitään... Mulla on vesiputket on 38mm ulkohalkaisijalla ja nestettä menee ~10 litraa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...