Jump to content

Moottorin konsepti hahmottuu...


Guest eemeli

Recommended Posts

Guest eemeli

Hep!

 

Lohkoa ja muuta pientä hankittuna ja vaikka mitä vielä kesken ajatuksenkin tasolla.

 

- 69*90,5 eli 1775 ccm mahlen mäntäsetillä, vakiokammella ja vakioveiveillä

- hiukan kevennetty vauhtis + vakiota painavampi hihnapyörä

- 1,25:1 keinut, olisko hyvät? (mitä huonoa pl hinta?)

 

 

Tarkotus olis enemmän väännön puolelle mennä kuin kiekkakoneen.

 

Olisko Dellorto tuplat mukavammat kuin Weberit, ja riittääkö 36 kooksi?

 

Nokkasuosituksia?

 

Entä jouset? Riittääkö vakiojouset+jotkut korotus-jäykistyspalat?

 

Hyvät venttiilit, rosteriako ne on??

 

Kuinkahan pitkään 98 bensaa saa huoltsikoilta? Tarviiko kansiin muuta kuin venttiilit ja seetit laittaa erilaiset jotta voi ajaa 95:sella?

 

-eemeli-

Link to comment

keikuista hyöty irti sopivan nokka-akselin kera, Forsgrenin Henkan kiihdytyssivuilta löytyy aika pitkät nokkataulukot joissa maininnat mahdollisista keikkusuosituksista.

 

paa nelikymppi-delssit jollain 28 sisäkurkuilla.

 

tuskin rosteriventtiileille on tarvetta, mutta Keiteleen Kone myy kyseisiä tuotteita TODELLA TODELLA kilpailukykyiseen hintaan jotta tuskin paljoa vakioventtiileitä kannattaa ostella ja valittavana on joko hyvälähtökohtaiset aihiot (tuo todella-todella-hinta) ja sitten viimeistelyltään valmiimpi tuote joka maksaa än-euroa enemmän, näistä Juha kertonee enemmän kysyttäessä.

 

jousipaineen tarve riippuu tavoiteltavasta mahdollisesta huippukierrosluvusta. vakiot rokkaa vakion verran, muut enempi, taiwanilaiset hoodee-wannabehardkorejouset voivat ehkä olla jopa paskempia kuin vakiot....joten tarkkana.

 

ja jos et päädy ostamaan keikkusettiä niin päivitä keikkuakselit ainakin pulttipäisiksi, eli vakiosokkaviritelmät ekana roskiin niin ei tartte keräillä sokanpalasia venakopasta ja mahdollisesti ilkeämmistäkin paikoista.

 

riippuen halutusta puristussuhteesta ja käytetystä sykäennakosta voi olla jotta et paljoa ysivitosta tankkiin laita. kyllä sitä kasia vielä luulisi letkuista tulevan, noussee turhan suuri äläkkä jos se viedään pois.

Link to comment

ysin puristuksilla mene vielä ainaskin 95:sella Jokkiksessakin ajavat vaikka puristukset on yli 11. Nokkasuositus vois olla W-110 Engle,mutta yli 6000 kierroksen on turha tällä pyrkiä,mukavaa vääntöä já potkua riittää n. 5500-5800 asti pikkuvenakansilla. 28 kurkut tosiaan olisi ehkä hyvät. itellä oli vastaavassa viime kesänä iideeäffis 40mm 28 kurkut ja pelas ok. keinuja ei välttämättä kannata vaihtaa laita se raha kansiin ja venttiileihin. Rosterit suositeltavia,mutta Trw vakiovenoillakin pärjää. Ja sitte venttiilijousista! älä laita liian jäykkiä! markkinoilta löytyy todella jäykkiä jousia (myös yksinkertasia) jotka on tarkoitettu kilpavehkeisiin jotka kiertää n. 8000 nämä aiheuttaa kevyesti viritetyssä katukoneessa helvetin moista nakutusta ja nostajien ja nokan kulumista nopeasti.

Hyvät jouset voi olla esim. Jokkiskoneessa jo hieman löystyneet kisajouset,ja ne mitaten jousivaalalla jotta kaikki on suurimpiirtein yhtä jäykkiä / saman jousipaineen antavia tietyllä nostolla jne. Jos et osta tuplia niin yhdellä 40mm Drla keskikaasarillakin pärjää pitkälle jo!,ihan ok,mutta sitten saa olla jo abaut 32 kurkut.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...